Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

scherm doet het niet meer na stof vrij maken

Pagina: 1
Acties:

• 100tibor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:41
beste,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem.

ik heb voor een kennis zijn laptop opgeschoond en daarna het stof in de cpu fan verwijderd.
het gaat hier om een acer aspire 7738 nadat ik alles volledig had gedemonteerd en voorzichtig met een compressor het stof verwijderd heb, heb ik de laptop weer volledig in elkaar gezet.

maar toen ik hem aan probeerde te zetten zag ik tot mijn verbazing dat het beeldscherm zwart bleef.
ik hoopte dat ik ergens een connector was vergeten of niet goed had ingeplugt en heb de laptop weer volledig uit elkaar gehaald en de connectors goed gecontroleerd. niks mee aan de hand zo ver ik kon zien.

na een nieuwe test bleef het scherm nog steeds zwart.
daarna heb ik de laptop nog een keer uit elkaar gehaald en de lcd er uit gehaald om te kijken of er daar ergens iets te zien was maar zonder resultaat.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit probleem op te lossen want ik had belooft de laptop vanavomd terug naar de eigenaar te brengen.

Mvg Tibor

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 06:56
Ging de backlight nog aan?
Al eens geprobeerd met een extern scherm aan te sluiten en te kijken or daar nog output op komt?

• 100tibor
bedankt voor de snelle reactie,

het scherm deed helemaal niks.

extern scherm zal ik zometeen proberen maar dan moet ik hem eerst terug in elkaar zetten.

• 100tibor
net de laptop terug in elkaar gezet.

als ik hem aanzet krijg ik de gewone geluiden en lampjes dus het lijkt buiten het beeldscherm niks aan de hand.

ook geen moederbord piepjes of iets dergelijks en hij valt ook niet uit als ik hem een kwartier aan laat staan.
het is dus alsof hij gewoon aan het opstarten is/opgestart is.

maar als ik een extern scherm(die doet het zeker) aan wil sluiten doet die het helaas niet.

iets aan de hand met de videokaart misschien?

• beele
Het kan ook zijn dat je je video output van de laptop nog moet aanzetten (windows key + P, en dan met de pijltjes naar opzij en enter drukken)

Anders zou het kunnen dat een kabel kapot gegaan is met het demonteren/monteren. Of de gpu die het voor bekeken houdt.

• 100tibor
oke de output aanzetten heeft geen effect helaas.

als er een kabel kapot gegaan is welke zou dat dan zijn? want dat zou je moeten kunnen zien toch?

• beele
Als dit zulk een flatcable is kan dit kapot gaan zonder dat je dit ziet (door te veel te plooien).

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:02
Deze Aspires hebben een berucht probleem met zichzelf losbakkende GPU-chips. Heb er zelf al 3 met deze symptomen voorbij zien komen. Deze heeft het nog lang uitgehouden, meestal halen ze de 2 jaar niet.
Waarschijnlijk is door jouw demontage-activiteiten een of meerdere soldeer-verbindingen definitief onderbroken. Aangezien de externe uitgang ook niet meer werkt is het geen kabel of invertor probleem. Je zou nog kunnen proberen het moederbord te reflowen in de oven.... google maar even hoe dit moet. Hopelijk werkt hij dan nog enkele maanden....
Pagina: 1