Aangezien ik een laptop bij de komplett onder het kopje outlet zag staan voor ongeveer 70 euro minder open ik dit topic. De laptop kost normaal iets rond de 900 euro, maar daar 833 euro. Er staat dat het product alleen uit de verpakking is geweest en voor de rest dus compleet in orde. Hmm... Okee, nouja dat is mogelijk, want de meneer van komplett vertelde mij dat dat komt omdat de meeste producten retour komen omdat mensen ze retour sturen onder de tevredenheidsgarantie.
Toen ik (Wesley) vroeg hoe het zit met de garantie zei hij:
Wesley: In de outlet staan een hoop producten, echter staat er ook bij dat de garantie maar 1 jaar is.
Wesley: Dit mag toch niet aangezien je van de wet sowieso 2 jaar krijgt?
Refik: Inderdaad, echter bij outlet producten is de wet anders en zijn deze producten al uit de verpakking geweest. hierdoor hebben wij het recht om de garantie van 2 jaar te verlagen.
Wesley: Hmm okee
Wesley: maar als ik na 2 jaar denk van, hee er gaat iets kapot
Wesley: dan kan ik mij nog wel beroepen op mijn garantie, aangezien het een deugdelijk product moet zijn
Wesley: en deze niet zomaar na 2 jaar kapot mag gaan
Wesley: ?
Refik: Dat zou dan via de fabrieksgarantie van het product kunnen verlopen, Wij (als Komplett) bieden 1 jaar garantie op de producten.
Als ik kijk op consuwijzer staat er dit over garantie:
Toen ik (Wesley) vroeg hoe het zit met de garantie zei hij:
Wesley: In de outlet staan een hoop producten, echter staat er ook bij dat de garantie maar 1 jaar is.
Wesley: Dit mag toch niet aangezien je van de wet sowieso 2 jaar krijgt?
Refik: Inderdaad, echter bij outlet producten is de wet anders en zijn deze producten al uit de verpakking geweest. hierdoor hebben wij het recht om de garantie van 2 jaar te verlagen.
Wesley: Hmm okee
Wesley: maar als ik na 2 jaar denk van, hee er gaat iets kapot
Wesley: dan kan ik mij nog wel beroepen op mijn garantie, aangezien het een deugdelijk product moet zijn
Wesley: en deze niet zomaar na 2 jaar kapot mag gaan
Wesley: ?
Refik: Dat zou dan via de fabrieksgarantie van het product kunnen verlopen, Wij (als Komplett) bieden 1 jaar garantie op de producten.
Als ik kijk op consuwijzer staat er dit over garantie:
Oftewel, stel voor de laptop gaat na 3 jaar stuk, ondanks dat komplett zegt: ''we geven 1 jaar garantie'' dan heb ik toch nog steeds recht op bijvoorbeeld een gratis reparatie?U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken.