Netwerkkaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Fruitwinkel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-04-2017
Beste mensen,

Ik heb zojuist de videokaart aangesloten en kwam erachter dat ik hierdoor geen netwerkkaart meer in kon zetten. De videokaart zit precies boven de input voor de netwerkkaart. Na wat zoekwerk kwam ik uit op netwerkadapters in de vorm van een USB stick, maar aangezien ik veel game en download ben ik er niet zeker van of een USB wel een snelheid rond de 50 mbit/s haalt. Het is ook niet mogelijk om bekabeld te gaan i.v.m. de bouw van het huis. Heeft iemand enige suggesties?

Zie foto

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:01

thof

FP ProMod
Je wilt dus geen bekabeld, maar een alternatief? Draadloos voor gamen is niet aan te raden, en powerline adapters is ook niet echt geweldig. Dat laatste werkt alleen bij goede bekabeling of een niet te lange afstand maar is wellicht het proberen waard... Als het even kan toch bekabeld gaan.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Fruitwinkel
Draadloos gamen op mijn oude laptop werkte altijd prima. Wat voor draadloos apparaat hebben laptops eigenlijk? en zijn deze ook te koop?

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Je zou kunnen kiezen voor een Wireless USB Dongle.
Mijn advies is dan om een USB dongle te nemen met een externe antenne om beter ontvangst van je WIFI signaal te hebben.

bijvoorbeeld de: https://www.sitecom.com/n...pter-n300/wla-2103/p/1615

Bla Bla Bla

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-12 17:16
LexChen schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:23:
Draadloos gamen op mijn oude laptop werkte altijd prima. Wat voor draadloos apparaat hebben laptops eigenlijk? en zijn deze ook te koop?
Deze draadloze adapters passen niet op een desktop moederbord ;)

En draadloos is gevoeliger voor storingen dan als je via een kabel werkt.
Vandaar dat voor gaming een kabeltje geadviseerd wordt.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:01

thof

FP ProMod
Draadloos gamen kan ook wel, het is maar net hoe belangrijk je de ping/latencies vindt. Die nemen met draadloos namelijk wel toe, zeker als het druk is in het spectrum. Als je voor een draadloze aansluiting wilt gaan, zou ik ook aanraden om een usb dongle te nemen en deze op het bureau o.i.d. te plaatsen zodat het signaal niet "verstopt" zit achter de (metalen) computer kast.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• MultivlaaiTaart
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:11
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar kun je niet gewoon de ethernet aansluiting op je moederbord gebruiken? kan niet bekabeld, wel iets over het hoofd gezien dus :+

[ Voor 22% gewijzigd door MultivlaaiTaart op 23-08-2013 13:46 ]

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-12 17:16
MultivlaaiTaart schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:44:
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar kun je niet gewoon de ethernet aansluiting op je moederbord gebruiken? kan niet bekabeld, wel iets over het hoofd gezien dus :+
Ik denk dat hij een wireless kaart erin wou proppen om zo draadloos te kunnen gamen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je toch een bedraag netwerk wilt, heb je zoiets extra nodig: http://www.systemagnostic.com/tag/pcie-extender/
Dan kun je de overige slots in je kast ineens wel gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fruitwinkel
Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga maar eens verder kijken hoe ik een kabel door het huis kan trekken. Heb het nooit gewild omdat de kabel dan rond de 15meter moet zijn en het geen uitzicht is. Even puzzelen dan maar

• Fruitwinkel
The Eagle schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:05:
Als je toch een bedraag netwerk wilt, heb je zoiets extra nodig: http://www.systemagnostic.com/tag/pcie-extender/
Dan kun je de overige slots in je kast ineens wel gebruiken :)
Ohh dat zou inderdaad ook nog kunnen. Wordt dan wel mijn laatste optie wanneer bekabeld toch niet lukt ;)
Pagina: 1