Toon posts:

windows7 kan geen stuurprogrammas vinden tijdens installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik probeer mijn laptop (Asus n56vz) opnieuw te installeren. Nu stuit ik op een probleem namelijk; Als ik de windows 7 dvd (legaal) in mijn externe dvd speler stopt krijg ik het niet voor elkaar om windows 7 te installeren. Alles in de bios staat goed ingesteld, heb namelijk al vele male computers geïnstalleerd. Tijdens de setup krijg ik de error genaamd "een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt". Deze error krijg ik ook als ik windows 7 probeer te installeren met een bootable usb-stick.
Ik heb google al helemaal afgezocht maar krijg niks bruikbaars gevonden.
Bendakt vast voor jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sorry, maar dat is de meest voorkomende foutmelding die je krijgt bij een corrupte ISO. Maakt niet uit dat je zegt dat het om een legale DVD gaat, die zou die melding helemaal niet moeten geven. Als je dus legaal de DVD hebt als download, moet je 'm opnieuw downloaden en de checksum verifiëren.

Je inzet hiervoor is ook minimaal, aangezien er tientallen topics hier op GoT alleen al te vinden zijn. Via Google vind je duizenden hits. Dat je niets bruikbaars hebt gevonden, geloof ik dan ook niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:06:
Sorry, maar dat is de meest voorkomende foutmelding die je krijgt bij een corrupte ISO. Maakt niet uit dat je zegt dat het om een legale DVD gaat, die zou die melding helemaal niet moeten geven. Als je dus legaal de DVD hebt als download, moet je 'm opnieuw downloaden en de checksum verifiëren.

Je inzet hiervoor is ook minimaal, aangezien er tientallen topics hier op GoT alleen al te vinden zijn. Via Google vind je duizenden hits. Dat je niets bruikbaars hebt gevonden, geloof ik dan ook niet.
Nou ik weet heel zeker dat ik geen bruikbaar materiaal gevonden heb op google. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat mijn usb stick geen stroom krijgt tijdens de setup, zal dit de reden zijn dat hij vraagt om een stuurprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij niet, want als je vanaf USB probeert te booten zonder stroom erop, kannie helemaal niet opstarten. En je geeft in de OP aan dat je van DVD boot, dus waar die stick voor nodig is, begrijp ik even niet.

De informatie die je vind als je zoekt op je melding geeft overal hetzelfde aan als wat ik net al heb gezegd: rotte installatie bestanden. Dat is bij 99.9999999% van de gevallen de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Bij het herinstalleren van Windows 7 krijg ik exact dezelfde error; "A required CD/DVD drive device driver is missing", en ja, mijn Windows 7 disk is 100% legaal (dus ook niet zelf een thuiskopie o.i.d. van gemaakt, ik gebruik de originele DVD).

Wat bij mij echter het issue lijkt te zijn is een crappy Samsung DVD-lezer/brander (type SH-S223C, heeft bij mij nog voor meer problemen gezorgd). Wanneer ik een verse installatie van Windows 7 op mijn pc wil zetten hang ik er een oudere IDE DVD-lezer aan die het vervolgens zonder problemen doet. Als het dus mogelijk is om een externe DVD-lezer te gebruiken zou ik zeggen, probeer dat eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 17:06
type speler doet er niet toe, die dingen worden vaak met universele drivers aangestuurd. Dat gaat totaal niet op.

Is dit een Windows 8 laptop? Had er eerder ook een Sony in handen, waar eerst een optie uit de bios uit moest voordat die laptop ook maar iets wou doen met ander (Windows 7) os...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 17:52
Kan een corrupte ISO zijn, maar de kans is klein. Deze fout kom ik de laatste tijd erg vaak tegen bij redelijk nieuwe systemen waarbij de BIOS is voorbereid op gebruik met Windows 8. Ook al schakel je secure boot uit en kies je BIOS compatibiliteit dan nog klapt de installer er na een poosje uit met deze foutmelding.

Pak je een Windows 7 Enterprise DVD dan boot ie wel volledig door tot het installatiemenu, kennelijk booten alleen UEFI geschikte systemen, Win7 Enterprise doet dat, Home editie bijvoorbeeld niet.

Win 7 Pro is een merkwaardig tussenstation, oudere installatie DVD's werken niet, zeer recent gedownloade versies (open license overeenkomst) werken weer wel (image voorzien van alle service packs en updates).

Wat onlangs 1x geholpen heeft was tijdens 1e fase setup de SATA op IDE compatibility mode zetten, daarna terug op AHCI nadat basis geinstalleerd was.

[ Voor 9% gewijzigd door lazybones op 23-08-2013 22:01 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
GoldenBatt schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:59:
type speler doet er niet toe, die dingen worden vaak met universele drivers aangestuurd. Dat gaat totaal niet op.
Oh ja, daarom heb ik nooit met mijn Samsung DVD-lezer Windows 7 kunnen installeren op mijn PC maar lukt het wel met elke andere willekeurige speler (SATA of IDE) die ik eraan hang. ;) Daarnaast toont mijn systeem serieuze stabiliteitsproblemen met de Samsung aangesloten, dus het is wel erg simpel om te zeggen dat type speler er niet toe doet. Dat je iets niet ervaren hebt betekent niet dat het niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 17:52
Inderdaad ... sluit nooit iets uit, hoe onwaarschijnlijk ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met een externe Dvd speler geprobeerd en met een bootable usb stick. Geen van beiden raakt verder tot aan die error. Op Google vind je inderdaad veel dezelfde problemen maar allemaal zonder oplossing. De Dvd speler komt uit mijn eigen laptop. Deze heb ik eerder gebruikt om Windows te installeren, met dezelfde Dvd als van dit probleem. Verder wil ik Windows 7 professional installeren. Deze geeft op vmware machines geen enkel probleem. Weet nu niet wat ik nog kan doen? Verder is het geen Windows 8 systeem maar gewoon een Windows 7 systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:09:
Lijkt mij niet, want als je vanaf USB probeert te booten zonder stroom erop, kannie helemaal niet opstarten. En je geeft in de OP aan dat je van DVD boot, dus waar die stick voor nodig is, begrijp ik even niet.

De informatie die je vind als je zoekt op je melding geeft overal hetzelfde aan als wat ik net al heb gezegd: rotte installatie bestanden. Dat is bij 99.9999999% van de gevallen de oorzaak.
Hoe kan het dan zijn dat ik wel al mijn vmware machines voorzie van deze installatie zonder een enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Probeer je externe cdspeler op een andere USB poort. Vooral bij mac's die windows willen installeren helpt dit. Ik kreeg zelf ook deze melding als ik mijn cd speler via m'n beeldscherm had aangesloten, idemdito met een laptop. Het veranderen van een usb poort helpt. Waarom? ik heb geen flauw idee maar het werkt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:33:
Probeer je externe cdspeler op een andere USB poort. Vooral bij mac's die windows willen installeren helpt dit. Ik kreeg zelf ook deze melding als ik mijn cd speler via m'n beeldscherm had aangesloten, idemdito met een laptop. Het veranderen van een usb poort helpt. Waarom? ik heb geen flauw idee maar het werkt.
Bedankt voor je reactie maar dit heb ik al geprobeerd. Ik zal morgen even een Dvd speler proberen die ik nog boven heb liggen als dit werkt via sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:30:
[...]

Hoe kan het dan zijn dat ik wel al mijn vmware machines voorzie van deze installatie zonder een enkel probleem?
Omdat de overdracht van ISO naar je installatie media verkeerd is verlopen en je dat bij VMWare niet hebt? Er zijn verschillende mogelijkheden waarom je ergens de foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom geeft ie dan aan dat er geen stuurprogramma's aanwezig zijn? Als ik de setup boot vanuit windows heb ik nergens last van zoals de error van de stuurprogramma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je dat met de ISO mounted doet maar het werkt niet met een DVD gebrand met diezelfde ISO dan is je brander niet fris (dat Samsung issue komt me heel bekend voor).

Je kan de win7 usb install tool proberen als je dat nog niet hebt gedaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:20:
Als je dat met de ISO mounted doet maar het werkt niet met een DVD gebrand met diezelfde ISO dan is je brander niet fris (dat Samsung issue komt me heel bekend voor).

Je kan de win7 usb install tool proberen als je dat nog niet hebt gedaan.
Oke het kan idd dat mijn brander kuuren toont. Ik heb ook een echte windows 7 dvd uit de winkel en die werkt niet. USB tool heb ik idd al geprobeerd zonder succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben over het volgende aan het na denken. Als ik de setup uit voer in Windows en daarna de map windows.old verwijder, is dit dan slim om te doen of schiet ik hier vrij weinig mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is je exacte doel? Met een installatie vanuit Windows zelf starten krijg je namelijk geen 100% schoon systeem, zelfs als je Windows.old zou verwijderen.

Het leuke is, is dat de installer uiteindelijk gewoon de .wim image installeert. Dit kan je ook allemaal handmatig doen via de command prompt (Shift+F10). Partities beheer je met diskpart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:05:
Wat is je exacte doel? Met een installatie vanuit Windows zelf starten krijg je namelijk geen 100% schoon systeem, zelfs als je Windows.old zou verwijderen.

Het leuke is, is dat de installer uiteindelijk gewoon de .wim image installeert. Dit kan je ook allemaal handmatig doen via de command prompt (Shift+F10). Partities beheer je met diskpart.
Mijn exacte doel is een clean instal. Gebruik deze laptop voor school en door het eerste leerjaar is er veel rommel op beland. Gebruik nu home basic, wat voorgeïnstalleerd was, maar wil nu naar professional. Ook heb ik op school problemen gehad een share te bereiken van school en hoopte dit op te lossen door een andere versie er op te zetten (share is wel bereikbaar geweest, dus zal er iets op mijn laptop zitten wat niet hoort). Verder ga ik er niet vanuit dat mijn bios-instellingen iets met de stuurprogramma's te maken hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk opgelost. Zou iemand hier een slotje op kunnen zetten en de titel aan kunnen passen zodat meerdere mensen kunnen zien wat het probleem was?
Ik heb namelijk de BIOS-instellingen veranderd naar standaard, hierdoor werkt de setup zoals hij moet werken. Bedankt allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een topic wordt alleen op slot gezet als deze niet voldoet aan het beleid of uit de hand dreigt te lopen. Dat is hier niet het geval, dus zal 't vanzelf naar beneden zakken.

Goed dat je het probleem hebt opgelost. Nu zeg je dat je je BIOS naar standaard hebt gezet. Wat had je dan verandert aan je device settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:54:
Een topic wordt alleen op slot gezet als deze niet voldoet aan het beleid of uit de hand dreigt te lopen. Dat is hier niet het geval, dus zal 't vanzelf naar beneden zakken.

Goed dat je het probleem hebt opgelost. Nu zeg je dat je je BIOS naar standaard hebt gezet. Wat had je dan verandert aan je device settings?
Als ik eerlijk mag zijn zou ik het niet weten. Heb deze laptop heel het jaar elke dag van half 9 tot 5 in gebruik gehad dus er zal vast het een en ander veranderd zijn. Zou inderdaad mooi zijn geweest als ik wist wat het probleem gaf.
Pagina: 1