Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke smart tv voor afspelen films via NFS (of SMB)?

Pagina: 1
Acties:

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe tv die ook gelijk de films die op de Netgear Readynas staan af kan spelen via bij voorkeur NFS. SMB mag ook maar NFS is net iets efficienter.

De huidige tv heeft maar 1 HDMI aansluiting waar de digitale ontvanger van Telfort al op aangesloten zit. Hierdoor is een losse mediaspeler geen handige oplossing.

De tv komt in een kast te staan waardoor er maximaal een tv in kan van 32". Ik heb via de pricewatch al wat mogelijke kandidaten gevonden zoals pricewatch: LG 32LA6208 Zwart of pricewatch: Philips 32PFL3258H Zwart en verschillende reviews doorgespit over het smart tv-gebeuren van verschillende fabrikanten maar ik kom weinig concrete informatie tegen over het afspelen van films via het netwerk.

Iemand gebruikerservaringen of aanraders voor een 32" tv die dit fatsoenlijk en simpel kan? Verder zijn erg geen speciale eisen: budget van ongeveer 450 euro maar goedkoper is beter, fullhd en minimaal 2 hdmi aansluitingen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Imo zijn er geen TV's die dit fatsoenlijk kunnen door de grote hoeveelheid verschillende codecs (en veranderingen daarbij) die gebruikt worden. Eventueel zou het met DLNA kunnen maar dan moet je NAS alles transcoden waarschijnlijk. Is een Raspberry geen optie? Een losse mediaplayer is met een nieuwe TV toch ook geen probleem meer.

https://discord.com/invite/tweakers

• engessa
  • Niet online
redfoxert schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:37:
Imo zijn er geen TV's die dit fatsoenlijk kunnen door de grote hoeveelheid verschillende codecs (en veranderingen daarbij) die gebruikt worden. Eventueel zou het met DLNA kunnen maar dan moet je NAS alles transcoden waarschijnlijk. Is een Raspberry geen optie? Een losse mediaplayer is met een nieuwe TV toch ook geen probleem meer.
Die readynas kan niets transcoderen. En waarom een extra apparaat als de tv dit naar mijn idee ook moet kunnen? Een raspberry is een leuk apparaat maar is een extra apparaat met een extra afstandsbediening wat ik moet installeren en onderhouden. Daar heb ik niet zo veel zin in :P

De mogelijkheden van smart tvs zijn de afgelopen jaren hard toegenomen met allerlei apps en online kanalen maar ik zoek een die simpel wat avis en mkvs af kan spelen met ondersteuning voor ondertiteling. Niks exotisch. Oa LG heeft ook gewoon een app voor Plex waardoor naar mijn idee de tvs onderhand krachtig genoeg zijn om deze zaken goed af te handelen. Plex is trouwens geen optie omdat dat altijd een server nodig heeft die ik nergens op kan laten draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door engessa op 23-08-2013 13:01 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 21:23

Cyphax

Moderator LNX
engessa schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

De mogelijkheden van smart tvs zijn de afgelopen jaren hard toegenomen met allerlei apps en online kanalen maar ik zoek een die simpel wat avis en mkbs af kan spelen met ondersteuning voor ondertiteling. Niks exotisch.
Het probleem is niet zozeer dat die dingen de formaten die je noemt niet kunnen afspelen, maar domweg geen ondersteuning lijken te hebben voor alleen al SMB, laat staan NFS. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung. Je kunt eigenlijk alleen via DLNA streamen...

Met de Raspberry Pi kan je wel CEC gebruiken op heel veel tv's overigens. Dan kan je XBMC bedienen met de afstandsbediening van je tv, en DAT is wel handig (niet in de laatste plaats omdat je dan XBMC hebt, dat is toch wel het neusje van de zalm zo'n beetje op dit gebied). De Pi is zo klein dat je 'm kunt wegwerken op een manier dat je 'm helemaal niet ziet, dus dat scheelt ook wel weer. Ik heb zelf geen Pi in gebruik hiervoor omdat ik 'm eigenlijk te traag vind, maar dat geldt helemaal niet voor het afspelen gelukkig.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyphax op 23-08-2013 13:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-11 09:57
Ik heb zelf een Raspberry Pi in de meterkast staan met een harde schijf eraan en een DLNA-server erop geïnstalleerd (Serviio in mijn geval). Onze Samsung Smart-TV werkt hier ontzettend goed mee: via 'sources' switch ik zo op de TV naar de server en dan wordt mij netjes een lijst gepresenteerd met alle mediabestanden op de server en dan kan ik ze direct bekijken. Werkt ontzettend goed!

Deze functionaliteit zit dus ingebouwd in deze Smart-TV en de bediening werkt dus gewoon met dezelfde afstandsbediening.

Als je dit wat lijkt kan ik wel wat extra info geven?

• engessa
  • Niet online
mhvis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:10:
Ik heb zelf een Raspberry Pi in de meterkast staan met een harde schijf eraan en een DLNA-server erop geïnstalleerd (Serviio in mijn geval). Onze Samsung Smart-TV werkt hier ontzettend goed mee: via 'sources' switch ik zo op de TV naar de server en dan wordt mij netjes een lijst gepresenteerd met alle mediabestanden op de server en dan kan ik ze direct bekijken. Werkt ontzettend goed!

Deze functionaliteit zit dus ingebouwd in deze Smart-TV en de bediening werkt dus gewoon met dezelfde afstandsbediening.

Als je dit wat lijkt kan ik wel wat extra info geven?
Welke Samsung tv heb je? Dit klinkt precies als hetgeen ik zoek met als enige verschil dat de Netgear Readynas als DLNA-server fungeerd ipv die Raspberry.

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-11 09:57
engessa schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:52:
[...]
Welke Samsung tv heb je? Dit klinkt precies als hetgeen ik zoek met als enige verschil dat de Netgear Readynas als DLNA-server fungeerd ipv die Raspberry.
Deze: pricewatch: Samsung UE32ES5700, deze is toevallig ook nog eens 32 inch.

Maar ik neem aan dat je dit met elke Samsung SmartTV kunt, hoe het met andere merken zit weet ik niet.

Overigens: deze TV kan alleen bedraad aangesloten worden aan het netwerk (of extra hardware kopen).

Edit: dit is op dit moment hier op Tweakers de populairste TV die (volgens mij) aan alle eisen voldoet: pricewatch: Samsung UE32F5500 Zwart. Deze heeft ook nog Wi-Fi-mogelijkheid.

[ Voor 17% gewijzigd door mhvis op 24-08-2013 12:40 ]

Pagina: 1