Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
Beste Tweakers,

2 jaar geleden heb ik een computer voor een kennis in elkaar gezet. Nou is het al een tijdje zo dat deze zich op willekeurige momenten vasthangt (freeze) en een hard-reset is dan de enige oplossing. In eerste instantie gebeurde dit enkel op bepaalde websites.

Ik heb de computer van de klant gehaald en in eerste instantie een clean-instal van Windows 7 uitgevoerd en deze vervolgens terug gebracht. Vervolgens bleef de computer vaker hangen in Outlook Express en bijvoorbeeld de Verkenner. Ik heb de computer toen weer opgehaald en 2 dagen non-stop Memtest laten draaien. Deze heeft geen fouten gevonden. Vervolgens heb ik de computer 5 dagen bij mij aan gehad en een beetje gebruikt en deze bleef niet vasthangen. Vervolgens even BurnIT test gedraaid om het systeem te belasten en hiermee bleef die ook niet vasthangen. Computer terug naar klant gebracht en hier bleef die weer vasthangen na 2 dagen. Ik dacht dat het aan de onboard videokaart kon liggen dus aan vga monitor meegenomen naar klant omdat hij zelf een dvi monitor had. Inmiddels had hij een powerpoint presentatie ontvangen waarmee de pc altijd bleef vasthangen. Ideaal om mee te testen dus, helaas ook met de vga monitor bleef de pc vasthangen.

Zelf ben ik nu een beetje ten einde raad, weet iemand wat ik nog kan proberen?
Het betreft:
- Intel Pentium G840
- Intel HD graphics 2000 (ingebouwd op moederbord)
- MSI MS-7680 moederbord
- 2x Kingston 99U5471-011.A01LF

Wat heb ik gedaan:
- Windows log nagekeken na vasthangen, geen foutmeldingen of waarschuwwingen
- Herinstallatie Windows 7
- Drivers opnieuw installeren
- Computer aansluiten zonder rand apparatuur.
- Memtest
- BurnIn test
- Andere monitor
- Ander toetsenbord/muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Eventueel zaken waar het aan kan liggen.

Voeding (uw stroom netwerk >< hun stroom netwerk)
Doe een HDD test maar normaal gezien zou dit geen probleem zijn.
Moederbord.

Mijn gok is de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
De voeding lijkt mij sterk, zelf zat ik te denken aan drivers eventueel van videokaart of videokaart defect? Hoe kan ik het beste voeding testen? Ander stopcontact in huis proberen of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Toetsenbord of muis van klant(of andere hardware), kans is wel klein natuurlijk.

Smart uitlezen van de hd.

[ Voor 15% gewijzigd door jan99999 op 23-08-2013 17:51 ]

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
Heb de kennis de pc zelf direct op een andere groep laten aansluiten in het huis inplaatst van op de stekkerdoos met de randapparatuur ook hier blijft de pc op vasthangen.

Misschien een hdd test doen, welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken?

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
tip zorg dat je ziet wat de gebruiker doet. Zie wat er op het scherm gebeurd. Wees erbij ;)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
Ja ik heb de pc hier gehad en ik ben zelf ook bij de gebruiker thuis geweest, de pc hangt zich gewoon op, geen blue screen maar enkel een hard reset is mogelijk om verder te gaan.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:23
Wat voor ssd/hdd zit er in de pc?

Waarom deze vraag: een aantal types ssd's hadden na 5000 uur draaien de neiging om elke uur vast te lopen. een firmware update moet dit op lossen.

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
De computer heeft gewoon een HDD (geen ssd) het gaat om de: Samsung HD103SJ, toch bedankt voor de tip :)

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
Inmiddels heb ik al een nieuwe hardeschijf in de computer geplaatst, tevens een nieuwe SATA kabel gebruikt en een andere SATA poort op het moederbord. De computer is wel een stuk sneller in gebruik maar hij blijft helaas nog steeds zich zelf ophangen op sommige momenten.

Zou het moederbord kapot zijn? Zelf zit ik nog te denken om eens Windows 8 te installeren en te kijken of dit verschil uit maakt.
Pagina: 1