Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onzinnige optie in polls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel vaak hebben de polls onzinnige opties om aan te klikken. Ook vandaag weer in de Windows Phone poll:

nieuws: Gebruikers Windows Phone klagen over snel leeglopen accu

Waarom staat de "Ik heb geen Windows Phone" optie er bij? :?

De poll gaat er over of Tweakers Windows Phone gebruikers wel of geen last hebben van de accu bug. Dan moeten alle opties daarover gaan. Het interesseert werkelijk geen zier of iemand een niet-Windows phone heeft?! Het gaat niet om het marktaandeel van Windows Phone, het gaat om het percentage WP gebruikers dat last heeft van de bug.

Ik snap trouwens wel waarom mensen er op klikken... Want als je de resultaten van de poll wilt zien, dan moet je klikken. (voor zover ik het kan zien...) En dus krijg je het absurde resultaat dat 40% van de response een irrelevante optie is.

Misschien hebben jullie deze optie er als work-around bij gezet hebben, omdat je anders het resultaat van de poll niet kan zien. Dat kan ik begrijpen. Maar dan moet je deze optie niet in het resultaat weergeven.
En anders moet je er voor zorgen dat je de resultaten ook kunt bekijken zonder te stemmen.

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:55:
Misschien hebben jullie deze optie er als work-around bij gezet hebben, omdat je anders het resultaat van de poll niet kan zien. Dat kan ik begrijpen. Maar dan moet je deze optie niet in het resultaat weergeven.
En anders moet je er voor zorgen dat je de resultaten ook kunt bekijken zonder te stemmen.
Ik neem aan dat ze dat gewoon hadden gedaan als die optie er was.. En die is er niet, dus is dit the next best thing.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lijkt mij simpel: veel mensen wíllen gewoon op iets stemmen bij een poll. Als ze dus geen Windows Phone hebben, dan kiezen ze voor een andere optie waardoor de poll vervuild wordt. Door een "onzinnige" optie toe te voegen wordt de poll zuiverder. Deze optie is dus meer een "Ik wil ook stemmen!" optie.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:32
Je kan gewoon onder de poll op Stemmen: xxxx of Reacties: xx klikken om de resultaten te zien.

Wat mij betreft geeft zo'n optie juist ook weer hoeveel mensen het bezig houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Coocoocachoo schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:07:
Je kan gewoon onder de poll op Stemmen: xxxx of Reacties: xx klikken om de resultaten te zien.
Niet bij deze poll...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Je kunt daar niet op klikken, omdat het een poll is in een nieuwsbericht. Daar kan ik dus niets aan doen. Verder staat die optie erbij omdat je dan ook ergens op kunt stemmen als je geen WP hebt :)

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:32
Ah, ik had inderdaad niet naar de specifieke poll gekeken en het feit dat hij bij een nieuwsbericht zat.

Overigens kan je er dan nog wel bij komen via http://tweakers.net/poll/ zonder te hoeven stemmen, maar dat is inderdaad een minder evidente manier om de uitslag te zien dan simpelweg te stemmen.

Verwijderd

Topicstarter
arnoudwokke schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:21:
Je kunt daar niet op klikken, omdat het een poll is in een nieuwsbericht. Daar kan ik dus niets aan doen.
Waarom maakt het verschil uit waar de poll staat?

Wellicht nuttig om dat aan te passen? Ik wilde niet op de poll stemmen, omdat ik geen WP heb, maar ik kon geen andere manier vinden om de poll resultaten te bekijken.
Verder staat die optie erbij omdat je dan ook ergens op kunt stemmen als je geen WP hebt :)
Waarom moeten mensen zonder WP kunnen stemmen op een onderwerp dat alleen WP aangaat?

Even voor de goede orde... Is die optie er bewust bij gezet als work-around om de poll resultaten makkelijk te kunnen zien? Of alleen omdat Tweakers het verstandelijk niet aan kunnen, om een poll te zien waarop ze geen zinvolle stem kunnen geven? :X

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
arnoudwokke schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:21:
Je kunt daar niet op klikken, omdat het een poll is in een nieuwsbericht. Daar kan ik dus niets aan doen. Verder staat die optie erbij omdat je dan ook ergens op kunt stemmen als je geen WP hebt :)
Zouden er dan qua uitslagen niet de onzin-resultaten uitgefilterd kunnen worden (of gewoon een nul-waarde hebben?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:40:
[...]

Is die optie er bewust bij gezet als work-around om de poll resultaten makkelijk te kunnen zien? Of alleen omdat Tweakers het verstandelijk niet aan kunnen, om een poll te zien waarop ze geen zinvolle stem kunnen geven? :X
Ik gok het laatste. :+
Ik had trouwens precies hetzelfde; ik heb er niet op gestemd omdat ik geen WP heb, en de optie "ik heb geen Windows Phone" vond ik niet zo nuttig.
Ik vermoed wel dat, als de optie weggelaten was, er een ander topic had gestaan met als titel "ik heb geen WP dus ik kan niet stemmen!!" ofzo. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1