[MBPr] Fan blaast hard tijdens 'slaap'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey guys,

Vanochtend werd ik wakker door het geluid van mijn MBPr. In eerste instantie dacht ik dat er buiten dikke storm was, totdat ik doorhad dat het mijn MacBook was die zoveel herrie maakte. Toen ik mijn MacBook openklapte was de laptop érg heet, de fans draaide op volle toeren. Ik kreeg geen beeld, daarom heb ik de Mac d.m.v. de powerknop uitgezet. Vervolgens toen ik OS X opstartte was alles weer normaal en kreeg ik ook geen error o.i.d. te zien. Weet iemand waardoor dit kan, en of ik mijzelf zorgen moet maken?

Last but not least, in ongeveer 6 uur tijd is de MBPr tijdens slaap van 100% batterij naar 54% batterij gegaan... Verder ziet de batterij er nog gewoon goed uit (118 cycles, 11 maanden oud).

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:37
Is het misschien power nap die vreemd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik hoop het...

Daarnaast heb ik de afgelopen dagen / weken (sinds OS X 10.9, Mavericks) last van artifacts. Of dit aan OS X 10.9 ligt weet ik niet, ik denk dat ik de SMC maar even reset...

Edit: Done. Nu kijken of het probleem nog voorkomt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door iApp op 23-08-2013 11:35 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

PBP

Dus je draait al Mavericks toen je fans begonnen te loeien? Want dan zal daar het probleem wel liggen, beta software :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:09
Als je geen beeld had toen je de laptop open klapte, dan was het waarschijnlijk deze bug (heb ik een paar keer bij de hand gehad, overigens onder SL en Lion, onder ML nog niet en Mavericks heb ik nog niet):
heel af en toe, komt bij meer mensen voor, gaat de mac niet in slaap bij dichtklappen maar blijft doorwerken. Als je snel openklapt, kan je het scherm op zwart zien springen! Hij gedraagd zich dan dus "omgedraaid". Inderdaad oplossing aan/uitzetten met powerknop.

Vandaar dat hij stond te blazen, is de hele nacht dus aan het werk geweest ;)