Wil mijn desktop vervangen met een laptop, maar bedenk mij net dat een laptop natuurlijk niet erg ergonomisch is. Verder geen ervaringen met een laptop en vroeg mij af wat de algemene ervaringen hiermee zijn, i.v.m. nekklachten, polsklachten, postuur, etc.
Volgens deze link zijn er wel een paar haken en ogen aan het gebruik van een laptop. Zo wordt er o.m. aangeraden:
Natuurlijk kan je wel met externe middelen gaan werken, maar dan zit je nog steeds met al die rommel op je bureau. En ook zit je weer met extra uitgaven en is het de vraag of je zoiets als dit wel in Nederland kan vinden. En gezien de gemiddelde Nederlandse ondernemer voor 65% oplichter is en maar 35% toegevoegde waarde geeft, zal die prijs wel ergens in de honderd euro zitten.
Iemand ideeën, persoonlijke ervaringen, tips?
Volgens deze link zijn er wel een paar haken en ogen aan het gebruik van een laptop. Zo wordt er o.m. aangeraden:
- Use external devices. Attach an external keyboard and pointing device to your laptop. Position them at a height that allows your upper arms to hang loosely from the shoulder and your forearms to extend horizontally to the floor towards the keyboard.
- Raise the laptop. Place the laptop on a stand, book or other surface that raises it to a height that you can see the screen without having to bend or rotate your neck.
Natuurlijk kan je wel met externe middelen gaan werken, maar dan zit je nog steeds met al die rommel op je bureau. En ook zit je weer met extra uitgaven en is het de vraag of je zoiets als dit wel in Nederland kan vinden. En gezien de gemiddelde Nederlandse ondernemer voor 65% oplichter is en maar 35% toegevoegde waarde geeft, zal die prijs wel ergens in de honderd euro zitten.
Iemand ideeën, persoonlijke ervaringen, tips?