Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hogere uploadsnelheid bij ADSL met 50/5 bij advies 8/1?

Pagina: 1
Acties:

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-11 13:29
Vraag 1:
Op het adres van onze nieuwe kantoorlocatie is ADSL mogelijk, maar de diverse postcode checks geven aan dat theoretisch maximaal 7 Mbit mogelijk is. Dan om je dus uit op een 8/1 (of 10/1 etc.) abonnement. Wij hebben echter wel baat bij een hogere upload dan 1 Mbit.
Zou het zin hebben om dan toch een 50/5 abonnement te nemen? Kom je dan uit op een theoretische snelheid van 7/5? Of werkt dat niet zo? Ik het antwoord op deze vraag eigenlijk nergens vinden.

Vraag 2:
Wat meer algemeen. Op het adres is dus een crappy ADSL verbinding mogelijk of een Glasvezel aansluiting van UNET (zakelijk). Deze zakelijke glasaansluiting kost echter al gauw 250+ euro/maand. Hetzelfde geldt voor zakelijke DSL verbindingen, maar de extra services die bij zo'n zakelijke aansluiting komen (SLA, hoge uptime, vast ip, betere helpdesk, etc) hebben we niet nodig.
Ziggo is niet bereid een aansluiting aan te leggen (er is dus geen kabel aanwezig).
Wat we het liefst willen is een verbinding met minimaal een download van 20 Mbit en upload van 5 Mbit (20/5 of hoger). Daar willen we echter geen 200+ euro/maand voor betalen (max. 100 of zoiets).
Zie ik nog opties over het hoofd? Of is het dan toch:
1: goede glas verbinding, maar 250+ euro/maand of
2: crappy DSL met 7/1 verbinding
(3: satelliet, maar die werken vaak met een lage datalimiet... en is wat omslachtig).

Ik heb een aantal salesfiguren/accountmanagers gesproken van diverse providers, maar die doen erg moeilijk en lijken geen oplossing te kunnen bieden.
De keuze tussen optie 1 of 2 hierboven leidt bij mij tot grote frustratie. Thuis ben ik supertevreden met Ziggo 60/6 voor 53,95 euro/maand wat ideaal zou zijn voor ons kantoor... (150/15 al helemaal).

Graag antwoord op vraag 1 en mogelijk adviezen i.v.m. vraag 2.
Alvast bedankt!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
Meerdere ADSL verbindingen stapelen?

Misschien kan je een Ziggo aansluiting regelen bij iemands huis, en zelf de aansluiting door trekken? Maar dit heeft ook grote nadelen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het kan zin hebben, maar je hebt geen enkele garantie tot waar je upload gaat intrainen.

Ik heb zelf de 40/4 vdsl lijn, die nu intraint op 31/2,8, upload lijkt redelijk gelijk af te nemen. Als jij op blijkbaar zo'n afstand zit dat 7mbit maximaal is, verwacht ik niet dat je upload uberhaubt over die 1mbit kan komen. Je kan altijd rondvragen in de buurt welke verbindingen zij hebben en welke snelheid daadwerkelijk wordt gehaald.

Trunken van dsl verbindingen zal je weinig aan hebben als je 1 op 1 verbindingen gaat maken, maar je zou je netwerk wel gescheiden kunnen inrichten. 1 aparte lijn puur voor email, 1 apart puur voor internet/etc, desnood nog een 3rde voor bv voip. Mocht je voip nemen, let dan wel op dat je je upload niet dichttrek, dan gaat kwaliteit van je voip bizar hard achteruit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ghost81
Trunken van dsl verbindingen zal je weinig aan hebben als je 1 op 1 verbindingen gaat maken, maar je zou je netwerk wel gescheiden kunnen inrichten. 1 aparte lijn puur voor email, 1 apart puur voor internet/etc,...
Het stapelen van ADSL lijkt me inderdaad niet zinnig. Vraag me sowieso af hoeveel "lijnen" er liggen tussen een wijkkast en een bepaald adres. Kun je überhaupt 2 ADSL aansluitingen op 1 adres aansluiten? Lijkt me dat de snelheid bepaald wordt door de infrastructuur van de kabels/draadjes e.d. en dat meer gewoon niet mogelijk is.

Onze nieuwe locatie is op een bedrijventerrein waar geen woonhuizen zijn. De buren zitten zeg maar 100m verderop, dus doortrekken of een verbinding "lenen" is geen optie.

Jammer dat de upload lijkt mee te schalen met de download. Een 50/5 abonnement o.i.d. zal dan inderdaad geen zin hebben.

Frustrerend dit...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In principe op elke aansluiting 2 ADSL lijnen (4 draad koper, 2 worden er gebruikt per lijn). En afhankelijk hoeveel aansluitingen je hebt (wij hadden bv 7 ISDN lijnen op oude locatie), kan je daar gewoon adsl-lijntjes van maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Als postcodechecks dat aangeven, kan ik je verklappen dat de kans heel groot is dat je ook niet meer gaat halen. Zo'n 8/1 mbit verbinding die jij dus krijgt is nog ouderwetse ADSL1. Die heeft een betere signaal/ruisverhouding en kan daardoor op plekken waar je ver van de centrale af zit (of gewoon slechte bekabeling hebt liggen voor de deur) nog redelijk z'n werk doen.

Ga je toch daar ADSL2 op forceren dan zal je te maken krijgen met een extreem onstabiele verbinding, veelal. Ik heb het ook gehad - xs4all beweerde bij hoog en bij laag dat het geen enkel probleem zou zijn! Maar uiteindelijk na twee maanden toch maar naar een 8/1 abbotje terug...waar ik 6/0.7 van over hield oid.

Ik weet niet of kabel een optie is?

• Ghost81
Ziggo is niet bereid een aansluiting aan te leggen (er is dus geen kabel aanwezig)
Geen kabel helaas.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ghost81 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

Het stapelen van ADSL lijkt me inderdaad niet zinnig. Vraag me sowieso af hoeveel "lijnen" er liggen tussen een wijkkast en een bepaald adres. Kun je überhaupt 2 ADSL aansluitingen op 1 adres aansluiten? Lijkt me dat de snelheid bepaald wordt door de infrastructuur van de kabels/draadjes e.d. en dat meer gewoon niet mogelijk is.

Onze nieuwe locatie is op een bedrijventerrein waar geen woonhuizen zijn. De buren zitten zeg maar 100m verderop, dus doortrekken of een verbinding "lenen" is geen optie.

Jammer dat de upload lijkt mee te schalen met de download. Een 50/5 abonnement o.i.d. zal dan inderdaad geen zin hebben.

Frustrerend dit...
Als je genoeg vrije paren hebt kun je prima stapelen. KPN doet dat ook voor z'n consumenten VDSL producten (bv de 80/8).

Zakelijk heb je vaak al een groter israpunt. Het kan alleen wel zijn dat er extra laswerk nodig is, niet alle aders zijn daadwerkelijk al doorgelast ook al zitten ze wel in de isra bij de klant.

Je kan ook nog SDSL nemen en dat stapelen. Maar dat worden wat prijzigere oplossingen. 50/5 is VDSL gebaseerd, dus tenzij er VDSL mogelijk is vanuit de straatkast gaat dat niet werken.

@ts: PM eens PC/huisnr, dan kan ik ff kijken wat er mogelijk is.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Als je er echt niet uitkomt, kun je eventueel skyDSL proberen?
Gaat via satelliet, geen datalimiet of snelheidbperking en 20Mbit/6Mbit snelheden maximaal...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Ghost81
@DJSimley: heb de gegevens even naar je doorgestuurd.

@timmie1: 20/6 is niet heel slecht. Ik had van astraweb ofzo iets gevonden, maar dat was 20/2 met een datalimiet. De optie van 20/6 zonder datalimiet is best aardig, maar ik vraag me wel af wat verder de kenmerken/voor/nadelen zijn van zo'n satelliet verbinding. Hoge/lage ping, stabiliteit/betrouwbaarheid, invloed van tegelijk downloaden en uploaden, invloed van slecht weer/zonnestormen, etc. Dat alles kan ik natuurlijk googleen.

Update: even gegoogled. Satelliet internet kan inderdaad last hebben van hevige regen of sneeuw, zonnestormen en heeft een hoge ping. Dat alles maakt het niet echt een aantrekkelijke optie. Zie ook http://www.ehow.com/list_...s-satellite-internet.html

Het stapelen van adsl bij ons kan tot 32/4 en dan in de praktijk wordt dat iets van 24/3. Dat is nog niet echt super en kost eenmalig 3000 euro en dan 90 euro per maand.

Al met al hebben we voorlopig toch voor het dure glasvezel gekozen, maar we moeten de aanbieding/offerte nog even afwachten.

In elk geval bedankt voor de reacties tot zover.

[ Voor 22% gewijzigd door Ghost81 op 27-08-2013 13:15 ]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 13:14
Op dit moment heb ik een tot 40 Mb/s download en tot 4 Mb/s upload abonnement en in de praktijk wordt dit 16 down en 2 up.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
VDSL Data Rate:

Upstream Downstream
Actual Data Rate 5101 (Kbps.) 50781 (Kbps.)

dit is de intrainsnelheid van het modem van kpn helemaal geweldig, maar vind het vreemd dat ik bij downloaden 2.3MB max haal op steam of bij adsl snelheidstesten 20mbps down en 2mbps up.
verlies is er altijd maar dit is wel veel lijkt me? :)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 16:00
Misschien heb je nog een abonnement wat niet hoger toestaat, aangezien de lijn wel 50Mbit aankan. intrainsnelheid is wat anders dan de snelheid waarvoor je betaald.
Ons modem traint ook in op 52000kbps (52Mbit) en we krijgen 40Mbit. Omdat we voor 40 Mbit betalen.

Overigens is het niet de bedoeling andermans topic omhoog te schoppen omdat je eenp probleem hebt. Daarvoor kun je beter in een van de KPN/VDSL topics terecht.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
Ja dat klopt zag te laat dat het een ander z'n topic was
Had op vdsl topics gezocht en deze kwam boven staan
Wacht het nog maar even af dan wat de snelheid doet
Dacht dat intrainwaardes ook de verbinding zelf waren, maar in centrale staat de lijn dus nog wat afgekapt
Pagina: 1