Frans Mac toetsenbord layout onder Windows?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 21:56
Goede morgen mede tweakers,

ik zit met het volgende probleem. Wij hebben iemand die met een Frans talig mac toetsenboord in wil loggen op een van onze Windows systemen. echter word zijn toetsenboord indeling niet ondersteund door Windows.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/oii8p8wqr/toetsenboord_mac_frans.jpg

nu was mijn vraag is er een mogelijke work around om dit probleem te verhelpen.

mocht er extra informatie nodig zijn laat het even weten ik denk zo alles vermeld te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door risc16 op 23-08-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Franstalig toetsenbord wordt niet ondersteund door Windows??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Dit is een Belgische indeling, maar de Mac-indeling wijkt af van de "normale" Windows indeling voor dit type toetsenbord.
De verschillen zijn niet groot maar ze zijn er wel. Zo staat "@" op een andere plaats, net zoals "²" en "³".
Helaas is er geen oplossing hiervoor, buiten de verschillen uit het hoofd leren ;-)

*disclaimer* ik werk geregeld met hetzelfde toestenbord op een Windows systeem, geeft verder geen enkel probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Darkstar op 23-08-2013 09:41 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
is er ook niet een mogelijkheid om je lokale layout mee in je remote omgeving mee te nemen. net zoals lokale schijven printers etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Het is eigenlijk een Windows vraag. Hopelijk loopt er hier iemand rond die het antwoord weet en anders dan zou ik het in WOS proberen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Bedoel je met een remote omgeving een Terminal Server / RDS? En de user gebruikt het keyboard dan fysiek aangesloten op een Mac met OSX of op een Windows machine?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
ik zat inderdaad te twijfelen is er een mogelijkheid dat een moderator het verplaatst naar het WOS topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
Darkstar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:45:
Bedoel je met een remote omgeving een Terminal Server / RDS? En de user gebruikt het keyboard dan fysiek aangesloten op een Mac met OSX of op een Windows machine?
kleine toelichting. ik heb een mac azerty indeling, ik ga via cord (remote desktop app) naar een windows 2008 terminal server. daar wil ik me wachtwoord in voeren maar het toetsenboord layout klopt niet (zowel bels frans als frans frans klopt de layout niet van). nu was mijn idee is er geen mogelijkeheid om je toetsenboord indeling van lokaal te gebruiken dus de indeling van de mac zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Nee, de keyboard layout moet gekend zijn op de W2k8 TS, anders is het überhaupt niet mogelijk om de BE indeling te gebruiken, zelfs met een klassiek non-Mac keyboard.
Als deze wel geïnstalleerd is kan je met een toetsencombinatie van keyboard layout switchen in het loginscherm van de W2k8 TS. Als ik me niet vergis is dat met Alt-GR + left shift.

Heb je dit vaak nodig? Is copy-paste niet gewoon een oplossing (als het éénmalig is)?

[ Voor 26% gewijzigd door Darkstar op 23-08-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
dagelijks 2 a 3 keer wat me verbaast is dat ik er vrij weinig op het web over kan vinden zijn er niet meer belgen met een mac die willen inloggen op een terminal server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Wat voor layout staat er op de TS? Qwerty dan neem ik aan? Want als de huidige layout Belgium Dutch of Belgium French is, dan zijn er nauwelijks verschillen. Je kan trouwens de tekens perfect intypen dan, ze staan alleen niet op je keyboard aangeduid maar het werkt wél.
Als de TS een Qwerty layout kent is het toch snel even opgezocht wat de juiste toetsen zijn die je nodig hebt?

Pagina: 1