Cabrio, C70/Saab 9-3 of XK8?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:45

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik overweeg de aanschaf voor een auto die niet voor woon-werkverkeer gebruikt hoeft te worden, deze mag dus een hoge funfactor hebben. Een MX5 of Boxter is leuk, maar met het dak dicht gewoon te krap (ik ben 1m90). De shortlist van "iets grotere cabrio's" bevat nu:

- Saab 9-3, generatie 1 lijk je al een nette te hebben voor 2000-3000 (klik), generatie 2 ga je al snel richting de 10k (klik)
- Volvo C70 lukt ook tussen de 5000-10000 wel (klik)
- Maar, als je dan toch richting de 10k gaat, is een XK8 ook net binnen handbereik, en dat vind ik persoonlijk wel twee klassen mooier (klik).

Qua betrouwbaarheid/onderhoud vraag ik mij het volgende af. Zweden met hoge km-standen hoeven geen probleem te zijn, vandaar dat een Volvo met 2 of 3 ton mij niet afschrikt, maar een Saab 9-3, dat is onderhuids toch gewoon een Opel Vectra? En is zo'n XK8 uit de periode dat het eigenlijk Fords waren? :)

Alle input is welkom!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die Saab deelt onderhuids idd veel van de Vectra, en dat is best goed. Daarnaast zijn er veel aanpassingen gedaan om het rijgedrag ander/beter te maken dus dat hoeft geen punt te zijn.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Plus dat er nog wel Opel dealers bestaan is ook wel handig met het oog op onderhoud, maar mijn punt was meer, er zijn niet veel Vectra's met 4 of 5 ton, terwijl Volvo's met die KM stand geen uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bij de auto's die je noemt denk ik niet aan funfactor, maar aan zonnig cruisen. Voor wat vlotter rijden wil je wellicht iets sportievers, een aantal suggesties:

Deze wagens zijn niet klein van binnen, vooral de Targa is vrij ruim:
- Porsche 968, cabrio http://www.autoscout24.nl...id=234206806&asrc=st%7Csr
- Porsche 944 S2 Targa (dak kan eruit) http://www.autoscout24.nl...aspx?id=224149214&asrc=st (rijd ik zelf, met 1m93, kan nog veel zooi in mee ook)
- BMW Z4, bijv: http://www.autoscout24.nl...id=236657923&asrc=st%7Csr (zit prima met 1m93)
- Honda S2000, http://www.autoscout24.nl...aspx?id=233860960&asrc=st (maar hoe ruim deze van binnen zijn, weet ik niet)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
De Boxter vind ik met dak dicht te krap, weet niet of dat in de Z4 of S2000 die je noemt veel anders is. Die S2000 die je aanhaalt is trouwens rechtsgestuurd, niet echt heel handig, maar het verklaart wel de prijs. Overigens ben ik ook meer vna het zonnig cruisen dan van het doorstampen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

SeatRider schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:47:
Overigens ben ik ook meer vna het zonnig cruisen dan van het doorstampen hoor :)
Dan is het dak toch open en boeit de binnenruimte onder het dak toch niet zo?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:48:
[...]
In MX5 kan je je benen niet kwijt als je vroeger wel je groenten hebt opgegeten.
Jaguar is wel de mooiste, De XK komt ook niet super ruim over van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

SLK?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

Toch zijn er voldoende momenten denkbaar dat ik mij per auto wil verplaatsen terwijl het dak dicht is, winter comes to mind. Of 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
Het budget is natuurlijk wel bepalend. Maar ik denk dat onderhoudskosten wel gaan meespelen als je in de hoek van een Porsche of Jaguar gaat kijken. Dan betaal je overal de hoofdprijs voor. Opel Vectra onderdelen zullen niet zo duur zijn. De C70 is trouwens een heerlijke cruise auto. Die zou voor mij bovenaan staan als ik jouw shortlist zo zie.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
En hoe verstandig is een automaat bij een auto met een wat hogere KM-stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

Sick Nick

Drop the top!

SeatRider schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Toch zijn er voldoende momenten denkbaar dat ik mij per auto wil verplaatsen terwijl het dak dicht is, winter comes to mind. Of 's nachts.
Winterzon = dak open :) Dat is serieus lekker rijden, buiten -5 met het kacheltje aan, stoelverwarming aan, heerlijk in de zon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

SeatRider schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:50:
En hoe verstandig is een automaat bij een auto met een wat hogere KM-stand?
Bij Volvo niet echt een probleem, de meeste automaten zijn voor zover ik weet van Japanse makelij (Aisin), en die geven vaak nooit veel problemen. Iig vaak niet meer dan wat met een goede flush op te lossen is.
Uit jou lijstje zou ik voor de Volvo gaan. Betrouwbare techniek, ruime keuze uit allerlij soorten motoren en net wat minder suf als een Saab.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 19-07 18:04
De C70 is onderhuids grotendeels een Focus, dus dat mag ook zo'n probleem niet zijn.

Het verschil in fun factor tussen een roadster of een "simpele" cabrio is trouwens wel vrij groot naar mijn mening. Veel cabrio's zijn nogal flexibel en soms zit je er meer in opgesloten dan je lief is. Extremen waar de deuren tot aan je schouders komen en de ruit boven je hoofd hangt zijn niet ongebruikelijk en dat is niet hoe ik persoonlijk graag rond wil rijden.

Edit: de C70 hierboven is uit 2004 zie ik net, nog op het 850 platform dan waarschijnlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Jiriki op 23-08-2013 12:33 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

C70 2004 op 850 platform? 850 is toch in 1997 al gestopt

is een VW Golf cabrio niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

S70 platform dan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Persoonlijk vind ik de saab en met name de volvo waardeloos rijden, het rijdt als een boot.
Voor 10K heb je ook een BMW 3 of evt. een Audi A4 cabrio, de bmw rijdt het lekkerst, maar de a4 vind ik persoonlijk mooier en tijdlozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hoe komt het toch dat als een topic wordt gestart waar iemand een shortlist heeft gemaakt iedereen met hele andere (en vaak compleet waardeloze) andere opties komt.

een saab of een volvo cabrio...

Neem een z4!!!!!!! |:( 8)7

Maar affijn.

Ik heb alleen ervaring met een Saab 9-5 welke ik zelf heb gehad en enkele keren meegerede in een 9-3 cabrio en ik vind het echt heerlijke auto's, de saab cabrio staat wel bekend als een goede degelijke (dus niet rammelende lekkende etc) cabrio

Heb zelf een 330ci cabrio gehad en was ook een prima wagen, maar als er weer een cabrio komt wordt het een Saab.

En saab een suf imago? Wel als je tot de Vtec/golf gti doelgroep hoort ws. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 23-08-2013 20:28 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Een MX5 van de 2e serie ga je met 1.90 wel in passen (zelfs met kap dicht). Het lukt mij tenminste met 1.87 in ieder geval prima. Bij de 1e serie was 't inderdaad wel knuffelen met 't dak en met de benen klem tegen 't stuur, daar heb ik bij de 2e serie geen last van.

Uit je lijst zou ik persoonlijk voor de Saab gaan. Ruime auto, prima motorisering en glijd over de weg (ik heb overigens alleen ervaring met de 2.0 Aero uit de 1e serie met automaat, die doet menig petje sip kijken ).

De automaten uit de Saab en Volvo zijn overigens prima. Ook hogere (wat is hogere?) kilometerstanden boven de 200k zijn geen probleem.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:54
Flagg schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:26:
Heb zelf een 330ci cabrio gehad en was ook een prima wagen, maar als er weer een cabrio komt wordt het een Saab.
Waarom?
Vreemde keus, heb ooit gereden in een 93 sedan maar die reed gewoon belabberd, onderstuurde bak was het als je een beetje de limieten opzocht. Was dag en nacht verschil met de briljante 323Ci die ik destijds reed. En de 330Ci heeft natuurlijk ook gewoon een schitterende aandrijflijn. Kan er met m'n verstand niet bij als je beide wagens gereden hebt dat je dan toch nog voor de Saab kiest, dus ben wel benieuwd naar de reden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

noes schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:20:
Bij de auto's die je noemt denk ik niet aan funfactor, maar aan zonnig cruisen. Voor wat vlotter rijden wil je wellicht iets sportievers, een aantal suggesties:

- Honda S2000, http://www.autoscout24.nl...aspx?id=233860960&asrc=st (maar hoe ruim deze van binnen zijn, weet ik niet)
S2000 is geen auto voor mensen langer dan ~195. Daaronder pas je er principe prima in [zeg ik met 175 :+ ]
[b][message=40754755,noline]

En saab een suf imago? Wel als je tot de Vtec/golf gti doelgroep hoort ws. 8)7
Een Saab is zeer cool als je tandarts of dokter ben ;). Ik zou zo'n auto echt niet kopen als "speelgoed" auto maargoed iedereen zijn hobby.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 24-08-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, ieder zijn keuze toch. Ik zou niet dood gevonden willen worden een 3-serie cabrio

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:45

epic_gram

undercover moderator

Dit is wel een goede tijd om een cabrio te kopen, ze zijn nu wat goedkoper zo aan het einde van de vakantie en vlak voor de winter. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 11:32
Tortelli schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:36:
[...]

Een Saab is zeer cool als je tandarts of dokter ben ;). Ik zou zo'n auto echt niet kopen als "speelgoed" auto maargoed iedereen zijn hobby.
Wat een stereo type beeld weer. Met name de Aero modellen zien er redelijk sportief uit en als het je allemaal te 'rustig' is hebben Hirsch en Neo Bros een heleboel leuke spullen om je Saab wat sportiever te maken.

Zelf hebben we een 9-3 2.0T uit 2006 op Hirsch vering en daarmee heb je ontzetten veel lol op menig bergpas. Het is inderdaad geen auto waarmee je slippend door de bochten gaat, maar snelheid zit er genoeg in. Onlangs heb ik nog een stukje gereden in een 2004 cabrio 9-3 en dat was ook hartstikke leuk. Doe mij maar zo'n Saab in plaats van zo'n BMW. (Daar wil ik niet in gezien worden tenzij het een erg nieuw model is. :+ )

Met de eerste generatie heb eigenlijk geen ervaring, maar we hebben hiervoor wel een Saab 9000 turbo gehad en dat was ook een erg leuke/betrouwbare auto. Hij rijdt niet erg zuinig, maar met een Saab kun je genoeg lol hebben. Als trouwe Saab fan ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar als ik zo naar de gekozen auto's kijk, denk ik dat je met een Saab niet fout kan gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door zynex op 24-08-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zoals ik al aangaf is het vooral wat je zoekt / verwacht van een auto. Als hobby auto zou ik iets sportiefs willen.

Een Honda S2000 geeft wat dat betreft (heel wat) wat meer het gevoel van een sportieve auto dan welke Saab 9-3, Volvo C70 of b.v. VW Eos. Het bijna middenmotor gevoel kun je met wat aanpassingen niet zo 123 namaken in een 9-3. Het zijn imo allemaal auto's die prima bruikbaar zijn als daily drive, en dat is in mijn ogen niet het doel van een 2e "speelgoed" auto.

Ik haal persoonlijk een kick uit het moeten "werken", motor tussen de 6000 en 9000 rpm houden en het pure rijgedrag van een dergelijke auto. Wat dat betreft zijn er weinig waarin ik gereden heb die b.v. een S2000, Boxster of zelfs (in mindere mate) MX5 overtreffen voor het geld.

Ofschoon cabrio rijden leuk is word dat imo vaak wat overschat, we hebben ruim 4 jaar een cabrio (S2000) gehad, en ik vond het cabrio rijden leuk, maar om nu te zeggen dat ik het enorm mis, op sommige dagen mis ik de S2000 nog wel eens ;) .... Daadwerkelijke tijd dat je werkelijk cabrio rij is vrij beperkt, vaak is het koud zat of zo warm dat je de airco erbij aan zet :P (al is de windbescherming van een S2000 dan ook vrij waardeloos).
Het Fantoom schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:05:
[...]

Waarom?
Vreemde keus, heb ooit gereden in een 93 sedan maar die reed gewoon belabberd, onderstuurde bak was het als je een beetje de limieten opzocht.
Dat is exact het punt waarop ik doel. Nooit geen 9-3 cabrio gereden, wel de sedan's en dat is verre van wat ik als sportief interpreteer. Haal je van een dergelijke auto het dak af wordt het vaak niet beter....... (o.a. veel Volvo C70's gereden, slappe dwijl).

Zoek je een cabrio om rustig mee te cruisen is het een heel ander verhaal en is een 9-3 of b.v. C70 geen gekke keuze waarschijnlijk.. Ik vindt de vergelijking van de topic starter wat vreemd om van een MX5 / Boxster meteen naar een 9-3 te gaan. Zijn totaal andere auto's.

[ Voor 84% gewijzigd door Tortelli op 25-08-2013 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-07 18:09

NoFearCreations

3DPrint the world!

Denk alleen dat de meeste hier "sportief rijden" meteen zien als overall zo hard mogelijk door de bocht proberen te gaan, en op je limit rijden. Daar zijn de Saab en Volvo niet voor bedoeld, of je moet een R onderstel onder de Volvo zetten.

Maar een keer 200+ op de duitse autobahn, of een keer hard optrekken kan ook als sportief rijden bedoeld worden. En dat doen die auto's dan weer perfect, vooral de C70 met de 2.5L 5-cilinder Turbo. Dat slappe dwijl van hierboven is natuurlijk zwaar overdreven, voor een gemiddeld sportieve rijstijl zijn de auto's ook nog steeds goed. Het is niet dat je bij het minste of geringste de bocht uitvliegt. Of je moet echt niet kunnen rijden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Sick Nick schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Winterzon = dak open :) Dat is serieus lekker rijden, buiten -5 met het kacheltje aan, stoelverwarming aan, heerlijk in de zon!
Klopt helemaal maar daar heb je in mijn ogen wel een tweezitter voor nodig. Een gewone cabrio is veel te koud door de wind in je nek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:23

Sick Nick

Drop the top!

Als je echt sportief wilt dan is een 2 zitter roadster die zo ontwikkeld is sowieso beter dan een 4 zitter sedan met een afgeknipt dak :P Maar goed, ook in een 4 zitter (aangezien dat zo te zien de voorkeur is van de TS) met een windscherm kom je een eind lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als SeatRider zegt "Overigens ben ik ook meer van het zonnig cruisen dan van het doorstampen hoor :) " snap ik niet waarom een Saab afgezeken wordt op basis van "onderstuur als je de grenzen opzoekt". Ik snap wel dat er een Boxster in de TS stond, maar dat wil niet zeggen dat die op de staart getrapt zou worden :)

Nee, zo'n 9-3 is geen bochtenridder in standaard aankleding, maar als je van rustig cruisen houdt met de kap omlaag, waarom niet? Hij is heerlijk comfortabel, erg betrouwbaar en ziet er (vind ik) best chique uit. Veel beter dan een 3-serie cabrio waar doorgaans nogal fout volk in rijdt (ja, da's ook een cliché ;)).

De meeste Saabs zijn net zo betrouwbaar als de genoemde Volvo C70. Als ik even op Autotrader scan zie ik er heel wat met 250k - 300k+ km op de teller :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 25-08-2013 11:26 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sick Nick schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:04:
Als je echt sportief wilt dan is een 2 zitter roadster die zo ontwikkeld is sowieso beter dan een 4 zitter sedan met een afgeknipt dak :P Maar goed, ook in een 4 zitter (aangezien dat zo te zien de voorkeur is van de TS) met een windscherm kom je een eind lijkt me.
Met dat windscherm hou je effectief een tweezitter over :p

Verder zou ik nog een maandje wachten, want dan is het seizoen over (denkt men) en kun je cabrio's voor minder kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 511904 op 25-08-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Flagg schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:26:
Hoe komt het toch dat als een topic wordt gestart waar iemand een shortlist heeft gemaakt iedereen met hele andere (en vaak compleet waardeloze) andere opties komt.
Omdat hij begint met MX-5 of Boxter, en daarna veel minder sportieve cabrio's noemt. Dan helpen we graag met sportieve maar ook ruime alternatieven ;)

Verder was ik idd de E46 3-serie cabrio vergeten, vind ik ook een mooie wagen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik noemde de MX5 en Boxster omdat ik daar persoonlijk ervaring mee heb als zijnde, ja rijdt erg lekker, en nee, dat is als enige auto in het gezin niet praktisch, dus die moet iets groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TS: al een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zeg: Ford Mustang Cabrio.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het nadeel van zo'n eerste generatie Saab 9-3 vind ik de middenconsole, waardoor je beenruimte heel erg beperkt is. Sterker nog: je moet als het ware met je been een bocht om de middenconsole heen maken om bij het gaspedaal te kunnen. :X Niet echt handig, en voor mij destijds de reden om een Saab 900 (wat een eerste generatie 9-3 eigenlijk gewoon is) te laten staan. :P

Een C70 cabrio rijdt verrassend goed: met dak dicht is 'ie ook lekker stil (behalve dat je moet wennen aan het feit dat je ineens vogeltjes hoort fluiten) en nog belangrijker: er zitten heerlijke stoelen in. :) M'n oom heeft toevallig een C70 cabrio en waar 'ie voorheen om de 2-3 jaar van auto's wisselde wil hij deze lekker lang blijven rijden. En naar zijn zeggen is het de goedkoopst te onderhouden auto die hij ooit gehad heeft (voorheen reed 'ie altijd BMW's en dat was volgens hem altijd dik kassa bij de dealer, maar dat is niet gek als je 540's en 750i's rijdt). Hij is er in ieder geval behoorlijk content mee, en gebruikt 'm vooral als cruiser voor langere afstanden.

Een Jaguar zou ik niet snel doen: het klopt dat 'ie wat Ford-onderdelen heeft, maar meer niet-Ford onderdelen dan wel. :P En Engelse auto's zijn helaas niet geweldig qua bouwkwaliteit: de onderlinge verschillen tussen dezelfde modellen kunnen behoorlijk uiteen lopen. :X Iets met maandagochtenden, stakingen en andere ongein die de kwaliteit van een Engelse auto nogal kunnen beïnvloeden. :P En specifieke onderdelen van Jaguars zijn niet bepaald goedkoop, want vaak is het dan niet mainstream. Onderdelen van een 9-3 komen terug in bepaalde type Vectra's (let op: het ligt heel erg aan de motor die erin ligt, ophangingsdelen etc kunnen vaak wel weer hetzelfde zijn), en de onderdelen van een C70 kom je ook gewoon tegen in de 850, S70 en V70. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bart-Willem op 03-09-2013 10:38 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34

Bever!

3

93 type 1 is in de niet aero versie als sedan al een grote rollende boot.
Caab zal niet veel beter zijn..

Sport sedan aero + bilstein b12 + 250pk gechipt = echt lekker sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:47
SeatRider schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:51:
Ik noemde de MX5 en Boxster omdat ik daar persoonlijk ervaring mee heb als zijnde, ja rijdt erg lekker, en nee, dat is als enige auto in het gezin niet praktisch, dus die moet iets groter zijn.
Dus per definitie moet een achterbank aanwezig zijn neem ik aan?

Verder kun je met 1m90 prima in een (2e gen) MX5. Ruim is het niet nee. Vriend van me is net als ik 1m90 (en hij is ook nog flink breed) en dat gaat prima. MX5 zal ook de laagste running cost hebben van alle cabrio's en toch lekker sportief. (en snel als je dat wil)

Maar goed, met bovenstaande begrijp ik eigenlijk dat je een 4 persoons cabrio wil hebben. En dan waarschijnlijk ook minder sportief, zo met de kids op de achterbank. Maarja, of je dan meteen weer zo'n comfortabele dweil op de weg wil hebben is ook weer het andere uiterste.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 22:22
Hele stomme vraag hier maar ik mis een beetje een groot Saab topic, kan me niet voorstellen dat dat al 2 jaar dood is toch? Enige topic dat ik tegenkom via search.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

Mx. Alba

hen/die/zij

Bart-Willem schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:35:
Een Jaguar zou ik niet snel doen: het klopt dat 'ie wat Ford-onderdelen heeft, maar meer niet-Ford onderdelen dan wel. :P En Engelse auto's zijn helaas niet geweldig qua bouwkwaliteit: de onderlinge verschillen tussen dezelfde modellen kunnen behoorlijk uiteen lopen. :X
... en ze smelten als je ze in Londen parkeert. ;)

Als ik die shortlist zie, zou ik zeggen, C70. Maarja, die voorkeur is maar deels objectief.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
Ben het met albantar eens, zonder vooroordeel.
De Jaguar zal duur zijn in het onderhoud, de C70 heeft beste van beide werelden. Redelijk betaalbaar onderhoud en een luxe uitstraling.

Buiten de shortlist een 3serie. Beste rijgedrag en ook fantastisch cruisen. Mijn optiek in deze prijsklasse de beste cabrio. Het foute volk wat vroeger in oude 3series reed is toch verhuist naar Audi dus dat zie je eigenlijk niet meer. Veel cabrio's/coupe's van bmw die recent zijn zijn ook prima onderhouden en vaak complete uitvoeringen, weer meer een liefhebbers model op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik ben ook op zoek naar een andere auto. Had eigenlijk niet aan cabrio's gedacht maar de C70 is wel... een leuke bak. :) Ik ga er wel voor woon werkverkeer in rijden dus als het een cabrio wordt, dan het liefst een hardtop.

[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 06-09-2013 00:36 ]

Anoniem: 83

thefox154 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:25:
De Jaguar zal duur zijn in het onderhoud
Ik ben het met veel meningen hier eens, maar dit moet ik toch even bestrijden. Jaguar onderdelen zijn absoluut niet duurder dan voor de gemiddelde ford focus. Geld zit hem eerder in het uurtarief van de dealer, maar je kunt natuurlijk makkelijk naar een specialist/hobbyist gaan als het geen daily driver is..

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 83 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:24:
[...]

Ik ben het met veel meningen hier eens, maar dit moet ik toch even bestrijden. Jaguar onderdelen zijn absoluut niet duurder dan voor de gemiddelde ford focus. Geld zit hem eerder in het uurtarief van de dealer, maar je kunt natuurlijk makkelijk naar een specialist/hobbyist gaan als het geen daily driver is..
Het gaat ook niet om de prijs van de onderdelen, het gaat om het aantal onderdelen :D Ik hoorde de Citroën-dealer waar mijn vader met zijn auto's altijd kwam ook eens zoiets zeggen toen mijn pa zei dat ik in een Mazda reed. "Ja, wel betrouwbaar en degelijk, maar de onderdelen zijn erg duur." Nu is zowel mijn Mazda als zijn Citroën een ruime gezinswagen, maar ik kom 1x per jaar bij de garage voor onderhoud + APK, mijn vader komt er eens in de 3-4 maanden met iets wat dan weer niet goed werkt, een storingslampje waar geen oorzaak voor gevonden wordt of andere ellende. Dan mogen de onderdelen goedkoper zijn, maar het gaat om de totale running costs.

Nu rijden ze Toyota (Avensis Wagon) sinds kort, dus ik ben benieuwd of hij ook merkt dat hij bespaart op onderhoud :)

Wat betreft de shortlist zou mijn voorkeur ook naar de C70 uitgaan, hoewel een 9-3 Cabriolet Aero met V6 turbo ook wel vet is :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Van de drie uit de shortlist zou ik toch bij de Saab blijven. Maar, de din twijfelt over het praktisch nut van een cabrio (en zeker omdat zij waarschijnlijk alleen instapt als het dak dichtblijft, ik ook) waardoor de afgelopen periode nog een paar andere opties voorbij zijn gekomen in het goedkope segment, waaronder een Lancia Lybra 1.8 SW, Alfa 156 1.6 SW (beiden tussen de 1000 en 1500 te vinden) of toch maar een Lancia Thesis (2500)? Als ik er alleen in het weekend mee rijdt, maakt het verbruik niet zoveel meer uit.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:47
SeatRider schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:41:
over het praktisch nut van een cabrio (en zeker omdat zij waarschijnlijk alleen instapt als het dak dichtblijft, ik ook)
Tja, dan zou ik ook geen cabrio kopen :+

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Grrrrrene
  • Niet online
LOL, dat was mijn gedachte ook :D Als je een cabrio alleen dicht gaat rijden, kun je idd beter geen cabrio kopen. Maar hebben jullie zelf al enige cabrio-ervaring? Ik moet zeggen dat ik het wel heerlijk vond om in de oldtimers van mijn schoonvader open te rijden. Een MX-5 staat hier al jaren op de wenslijst qua auto, maar zo'n C70 of 9-3 Cabrio (heel andere auto, I know) is ook erg mooi. Met zo'n C70 of 9-3 Cabrio kun je ook nog eens lekker op vakantie. Ik zie mezelf al heerlijk open rondrijden over de B-wegen in Z-Frankrijk :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:33:
LOL, dat was mijn gedachte ook :D Als je een cabrio alleen dicht gaat rijden, kun je idd beter geen cabrio kopen. Maar hebben jullie zelf al enige cabrio-ervaring? Ik moet zeggen dat ik het wel heerlijk vond om in de oldtimers van mijn schoonvader open te rijden. Een MX-5 staat hier al jaren op de wenslijst qua auto, maar zo'n C70 of 9-3 Cabrio (heel andere auto, I know) is ook erg mooi. Met zo'n C70 of 9-3 Cabrio kun je ook nog eens lekker op vakantie. Ik zie mezelf al heerlijk open rondrijden over de B-wegen in Z-Frankrijk :)
Nou, afgelopen zomer ook lekker over wat B wegen gecruised, maar zodra de snelheid wat oploopt moet het raam al dicht, kun je nagaan als het dak open zou zijn...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

Mx. Alba

hen/die/zij

Je kunt een gewone auto met de ramen open natuurlijk niet vergelijken met een cabrio hè...

Een cabrio is ervoor gemaakt om met de kap open te rijden. Een gewone auto is er in principe niet voor gemaakt om met de ramen open te rijden. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Zelf heb ik een saab 9-3 i 1999 met 300dkm en een saab 9-3 T SE 185dkm. Ook heb ik regelmatig in de Saabrio van vrienden gereden.

Motorisch zal je er geen buil aan vallen. De injectie al helemaal niet. Echter met 400dkm+ zal de buitenkant van de auto en overige onderdelen natuurlijk wel wat te leiden hebben.

Wat bij Saab ook erg leuk is bij de injectimoteren T5 of T7 een stage 1 tuning (alleen software) met LPT of FPT al 225pk oplevert. Dat heb ik nu zelf gedaan en ik moet zeggen dat rijd erg prettig!!!

Hier worden alle bekende en minder bekende probleempunten van Saabs en Caabs aangestipt. Kan je wellicht meenemen als je gaat scouten.

Wat voor mij de overweging was om Saab te rijden?

225pk 340mn 185dkm climate control, cruise control, mistlampen, electrische spiegels met verwarming, stuurbediening, veel airbags enz. enz. Was ik na aanschaf, tuning en grote beurt +/- 2,5k kwijt. Oja, en voor mij ook belangrijk dat het geen bmw/ vw is ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LI3mDOTPUuVVpX5guarDLZ6P/thumb.jpg

P.S. Een bmw 3.0 maakt geen kans volgas tegen deze :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Dekaasboer op 11-09-2013 16:11 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1