Ac Ryan ziet NAS niet op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• theclown_1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10-2023
Goedemorgen,

Ik had vroeger de ZyXEL P-2812HNU-F1 van telfort. Mijn AC Ryan mini HD player was daarop aangesloten. Mijn WD NAS ook. Als ik in mijn Ac Ryan de bestanden van de NAS wilde zien, ging ik in het menu naar browser>network>workgroup en daar zag ik alle bestanden.

Sinds gisteren heb ik een nieuwe modem gekregen van Telfort omdat de oude het begeven heeft. Ik heb nu de Experiabox V8.

Helaas zie ik geen Netwerk meer in de AC Ryan. Gezien het feit dat de enige verandering de modem is, ben ik bang dat het met de instellingen van de modem te maken heeft.

Nou ben ik zelf niet zo handig om in de instellingen van de modem te zitten. Ik heb ook geen flauw idee waar ik moet beginnen. Er wordt op verschillende fora gesproken over portforwarding maar ik weet niet welke. Ik heb iets gelezen over een statische IP aangeven bij de player maar het is in het verleden ook niet nodig geweest. Waarom zou het nu wel moeten vraag ik me af.

Iedere hulp zou enorm gewaardeerd worden.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 10:35

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Portforwarding is zowieso niet nodig, dat geld alleen als je de AC Ryan / NAS / PC of elk ander device van Internet af beschikbaar wilt hebben. Met een NAS of mediaspeler: nee dus.

Heeft je AC Ryan wel een IP adres gekregen (of statisch)? Kan je de NAS wel bereiken vanaf je pc/laptop ? Dit idem voor de AC Ryan?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• theclown_1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10-2023
Barreljan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:21:
Portforwarding is zowieso niet nodig, dat geld alleen als je de AC Ryan / NAS / PC of elk ander device van Internet af beschikbaar wilt hebben. Met een NAS of mediaspeler: nee dus.

Heeft je AC Ryan wel een IP adres gekregen (of statisch)? Kan je de NAS wel bereiken vanaf je pc/laptop ? Dit idem voor de AC Ryan?
De Nas is gewoon beschikbaar voor alle andere apparatuur op het netwerk. Ik kan de NAS bereiken via mijn pc en via mijn laptop.

Er is een ip adres beschikbaar in AC Ryan. Als ik via de optie UPnP ga zie ik wel alle mappen in de NAS maar helaas alles door elkaar.

Voorheen, middels de oude modem, ging ik via network>workgroup? en kreeg ik netjes eerst de hoofdmappen "Video", "Foto" en "Muziek" te zien.