Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TimV_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 11:40
Hallo,
Heb sinds gisteren een VPS alles draait perfect alleen krijg ik de nameserver niet werkend het betreft hier trouwens Zpanel het volgende heb ik al gedaan:

- Domain aangemaakt in zpanel en DNS beheer ervan aangezet..

- DNS beheer bij host (Versio aangezet en a records ns en ns2 toegevoegd

- nslookup gedaan voor beide ns en ns2 verwijzen beide naar het goed ip

- server gereboot

als ik nu bij het 2 domein ook gehost bij versio de nameserver ingeef die ik zojuist heb aangemaakt gebeurt er niks en word de website onbereikbaar

Hoe kan dit en wie kan mij helpen?
Alvast Bedankt!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Ergens moet er een begin zijn in het resolven van het domein. Oftewel de nameservers van het domein .nl (sidn dus) moet weten welke nameservers er verantwoordelijk zijn voor jouw domein. Daar zullen nu de nameservers van versio in staan. Die zet je uit door bij versio aan te geven dat je je eigen nameservers wilt gebruiken, dus die reageren niet meer (maar krijgen wel de verzoeken omdat ze bij sidn nog in de namerservers staan als verantwoordelijk voor het domein).

Ik weet niet hoe het bij versio zit maar meestal als je je eigen nameservers wilt draaien moet je een zogenaamd glue record aanmaken. Dat zou je bij versio moeten kunnen doen. Ik weet dat het bij transip automatisch gaat als je de dns server probeert te zetten naar een (sub) domein van hetzelfde domein.

• TimV_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 11:40
Brabix schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:20:
Ergens moet er een begin zijn in het resolven van het domein. Oftewel de nameservers van het domein .nl (sidn dus) moet weten welke nameservers er verantwoordelijk zijn voor jouw domein. Daar zullen nu de nameservers van versio in staan. Die zet je uit door bij versio aan te geven dat je je eigen nameservers wilt gebruiken, dus die reageren niet meer (maar krijgen wel de verzoeken omdat ze bij sidn nog in de namerservers staan als verantwoordelijk voor het domein).

Ik weet niet hoe het bij versio zit maar meestal als je je eigen nameservers wilt draaien moet je een zogenaamd glue record aanmaken. Dat zou je bij versio moeten kunnen doen. Ik weet dat het bij transip automatisch gaat als je de dns server probeert te zetten naar een (sub) domein van hetzelfde domein.
Bedankt voor je uitleg heb toevallig nog een transip domein :D

Verwijderd

In dat geval moet je de nameservers van je VPS invoeren bij TransIP.

Ook wil ik adviseren om de nameservers van TransIP te gebruiken in plaats van de nameservers op je VPS. Nu draait je hele domeinnaam op 1 server, dus als die server plat gaat is je hele domeinnaam onbereikbaar. Een grote partij zoals TransIP heeft dat beter geregeld door meerdere nameservers in verschillende datacenters te plaatsen, zodat zelfs als een compleet datacenter plat gaat je daar als gebruiker heel weinig van merkt. Je kunt ook zelf een tweede VPS aanschaffen en die instellen als slave server, maar hier komt net wat meer bij kijken, zeker als je een controlepaneel hebt die dit niet voor je automatiseert.

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Ik gebruik altijd deze tool om DNS euvels te verhelpen; intodns.com/domein.nl (vervang domein.nl met je domein :) )