Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld met DVD Drive

Pagina: 1
Acties:

• NewClassic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-11 21:52
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een erg vreemd probleem.
Ik heb hier een computer liggen van een kennis (een acer aspire x1700).
Hiervan was de cmos batterij leeg, aangezien hij tijdens het opstarten een foutmelding kreeg dat de tijd en datum niet opgeslagen was.

Nou heb ik dan een nieuwe batterij er in geplaatst en alles werkte prima (voor het vervangen moest eerst de hdd en de dvd drive er uit). Nou heb ik de hdd en dvd drive terug geplaatst, maar ik krijg ineens geen beeld meer. Hij post wel gewoon, maar zie verder niks. Heb het met meerdere kabels en schermen geprobeerd, maar helaas. Nou ben ik er achter gekomen dat als ik de dvd niet aansluit ik wel beeld krijg, maar als hij wel aangesloten is zie ik niks. Heb met andere kabels getest, maakt allemaal niks uit. Lampje voor op de dvd drive knippert tijdens het opstarten eventjes en gaat ook gewoon open.

Ik zal morgen (straks) de dvd drive in mijn main pc testen (dat is het enige wat ik niet heb gedaan, van wat ik kan proberen), maar misschien heeft iemand verder nog ideeen waar het aan kan liggen? Ik heb werkelijk geen idee.

Alvast bedankt voor het meedenken!

@tommy.the.spotter
Canon R5 ii - RF 100-500L - RF 24-105 F4L

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik weet niet of het überhaupt een issue is bij SATA. Maar doordat de batterij leeg was, is de CMOS van de bios ook gereset. Heb je ook naar de bios instellingen voor de HDD's en DVD drives gekeken, misschien klopt de toewijzing niet meer.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• NewClassic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-11 21:52
Zal er eens naar gaan kijken of ik iets vreemd vind.

Heb een paar instelling proberen te veranderen, maar niks werkt. Het vreemde is, dat als ik die hdd en dvd tegelijk heb aangesloten. Ik dan ook geen beeld krijg met alleen de hdd, hiervoor moet ik eerst die jumper gebruiken om het bios te resetten.

Heb net de videokaart er uit gehaald en nu werkt het ineens wel gewoon 8)7 Iemand toevallig enig idee hoe dit kan? In de bios staat dat ie automatisch kiest of ie de interne grafische chip pakt of via pci-e. Ook als ik hem specifiek op pci-e zet krijg ik geen beeld. Alleen zou dit niks met de sata aansluitingen te maken moeten hebben.

[ Voor 105% gewijzigd door NewClassic op 23-08-2013 13:27 ]

@tommy.the.spotter
Canon R5 ii - RF 100-500L - RF 24-105 F4L