Zoneminder instellen op Mageia 3 (Linux)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDA
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2022
Voor een beveilingsproject bij mijn ouders was ik op zoek naar een goed softwarepakket om 4 ip camera's te monitoren en te recorden e.d.

Aangezien de camera's Chinese kengen zijn kwam ik met software voor windows niet veel verder.
Vervolgens kwam ik op het opensource programma Zoneminder welke onder linux draait.

Nu heb ik hier nog geen ervaring mee, maar met behulp van google heb ik de camera's werkend op Mageia 3.

Echter loop ik verder tegen problemen aan welke ik zelf niet opgelost krijg, o.a.:
- veranderen opslagmap afb/avi's
- ffmpeg instellen
- scheduling instellen
- authorisaties binnen Linux

Heeft er iemand ervaring met Zoneminder en(/of) Mageia 3 / Linux die mij zou kunnen helpen het allemaal werkend te krijgen?

Aangezien ik echt een NOOB ben met Linux vroeg ik me af of er iemand in de buurt van Nijmegen woont die mij er doorheen kan lootsen. Als het kan niet via mail oid maar persoonlijk.

Waarschijnlijk is het niet langdurig werk of moeilijk als je weet wat je doet.

Alvast bedankt!
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je hulp aan huis nodig hebt, zijn daar speciale plaatsen en bedrijven voor. Hier op GoT doen we dat niet, we blijven allemaal lekker waar we zitten en reageren hier zodat anderen er ook nog wat aan hebben.

Je zal het zelf moeten doen, of met de hulp die je in dit topic krijgt. Zoneminder is echt niet moeilijk, de documentatie is redelijk helder en verder zou je genoeg informatie moeten kunnen vinden. En het grootste gedeelte is web based, dus Linux kennis is geen vereiste.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Waarom doe je het vanaf scratch als je er geen verstand van hebt? Volgens mij zijn er wel kant en klare images te krijgen van een Zoneminder setup.

En anders op de Zoneminder wiki kijken, daar staat volgens mij wel een handleiding hoe je het moet installeren. Daar gebruiken ze vaak CentOS dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDA
Ik heb het reeds met een andere linux versie opgelost.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Welke versie, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDA
Ik draai nu ubuntu 12.04.3 server

Met behulp van de volgende link was het installeren en werkend krijgen van Zoneminder niet zo lastig.
http://www.zoneminder.com...inder_1.25.0_the_easy_way

Hij draait als een zonnetje.
Pagina: 1