Hallo,
Sinds vandaag heb ik een Samsung 840 pro 256Gb in mijn pc gebouwd, en na alles goed te hebben ingesteld vind ik de benchmark van Magician erg teleurstellend.
Sequential write, Random Read en Random Write halen nog niet eens 50% van snelheid die de schijf zou moeten aankunnen.
Wat ik gedaan heb:
- OS Optimization
- Performance Optimization
- Hibernation uitgezet
- Indexing uitgezet
- Write Caching uitgezet
- TRIM staat aan
- Superfetch en Prefetch uitgezet
- Laatste firmware
- De drive loopt op AHCI
- Uiteraard zit ie aangesloten op een Sata600 poort.
Uiteraard heeft ook de rest van mijn pc de laatste drivers. Mijn rig ziet er als volgt uit:
- Windows7 Pro 64bit
- Asus P8Z68 Deluxe gen3
- i7-2600K
- 8Gb 1600-DDR3 G.Skill Sniper
- EVGA GTX580 Superclocked
Ook vind ik dat de SSD niet erg snel opstart, mijn vorige SSD had dat ook al. Mijn laptop heeft nu mijn oude 840 120Gb SSD en die gaat als een rakket, daar zie ik het Windows logo nog niet eens verschijnen. Ik vraag me dus af wat er aan de hand is dat mijn desktop en SSD niet goed samengaan ( althans, daar lijkt het op ).
Benchmark results:

Als iemand het bekend voor komt, of misschien ziet wat ik gemist heb.. please let me know! Alvast bedankt!
Sinds vandaag heb ik een Samsung 840 pro 256Gb in mijn pc gebouwd, en na alles goed te hebben ingesteld vind ik de benchmark van Magician erg teleurstellend.
Sequential write, Random Read en Random Write halen nog niet eens 50% van snelheid die de schijf zou moeten aankunnen.
Wat ik gedaan heb:
- OS Optimization
- Performance Optimization
- Hibernation uitgezet
- Indexing uitgezet
- Write Caching uitgezet
- TRIM staat aan
- Superfetch en Prefetch uitgezet
- Laatste firmware
- De drive loopt op AHCI
- Uiteraard zit ie aangesloten op een Sata600 poort.
Uiteraard heeft ook de rest van mijn pc de laatste drivers. Mijn rig ziet er als volgt uit:
- Windows7 Pro 64bit
- Asus P8Z68 Deluxe gen3
- i7-2600K
- 8Gb 1600-DDR3 G.Skill Sniper
- EVGA GTX580 Superclocked
Ook vind ik dat de SSD niet erg snel opstart, mijn vorige SSD had dat ook al. Mijn laptop heeft nu mijn oude 840 120Gb SSD en die gaat als een rakket, daar zie ik het Windows logo nog niet eens verschijnen. Ik vraag me dus af wat er aan de hand is dat mijn desktop en SSD niet goed samengaan ( althans, daar lijkt het op ).
Benchmark results:

Als iemand het bekend voor komt, of misschien ziet wat ik gemist heb.. please let me know! Alvast bedankt!