Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop haswell ultrabook/convertible

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik wil nu ik weer ga studeren weer een laptop/convertible kopen.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een tablet met een los toetsenbord hoewel dit niet per se moet.

Mijn eisen:
-i5/i7 Haswell CPU (sterke voorkeur naar een HD5000/iris 5100 maar de 5100 heb ik nog nergens gezien).
-Minimaal 10 inch en maximaal 14 inch en liefst full hd. (in geval van convertible heeft 11,6 de voorkeur en is 13,3 de max)
-Niet zwaar! ik wil hem makkelijk overal mee naartoe kunnen nemen.
-Mini displayport is noodzakelijk omdat ik hem op een 30 inch scherm wil aansluiten. (thunderbolt is natuurlijk helemaal mooi :)
-Minimaal 128gb ssd, alles wat groter is is natuurlijk een pre.

Zelf heb ik niks kunnen vinden wat aan al mijn eisen voldoet.
Producten waarnaar ik heb gekeken zijn en die wel voldoen maar simpwelweg nog niet beschikbaar zijn met haswell processoren:

-Microsoft surface pro
-Lenovo thinkpad helix
-Asus tranformer book
(Asus transformer book trio)

Er zijn al wel producten die aan de meeste van mijn wensen voldoen.

-Macbook air (met i7 overigens) Het nadeel vind ik alleen dat ik helemaaal geen apple software wil, en om nou een macbook air te kopen en er windows op te zetten...
-Dell xps 12 Voldoet in principe aan alle eisen en met haswell zal de batterijduur ook wel flink opgeknapt zijn alleen het scherm mechanisme spreekt me niet erg aan. Een tablet van 1,5 kilo? (weet iemand hoeveel deze nou precies zou kosten?)

Ik hoop dat we in de komende maand eindelijk wat meer producten zullen zien uitkomen met haswell. Dat zou de belachelijk beperkte keuze in deze klasse wat makkelijker maken.

Groet,
Joost.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Je hebt zelf niks kunnen vinden dat aan jouw eisen voldoet, verwacht je dan dat wij een convertible kunnen toveren uit het niets? Helaas niet, een nutteloos topic dus. Als je over een maand terug komt zijn er allerlei Haswell ultrabooks/convertibles verkrijgbaar (vergeet de IFA beurs niet begin september). Misschien dat we je dan advies kunnen geven wat de beste keuze is.
Tevens kan een budget handig zijn ;).

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Budget is redelijk flexibel.

Ik vraag jullie ook niet om iets uit het niks te toveren maar ik dacht misschien heb ik dingen over het hoofd gezien of kunnen jullie nog goed advies meegeven.