• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-01 08:59
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist een nieuwe PC besteld en deze had ik netjes in elkaar geschroeft. Maar helaas gaf deze geen beeld toen ik hem opstarten (op zowel een DVI als VGA monitor). Ik heb al geprobeerd om alles van het moeder af te halen (videokaart, RAM, SSD, HDD) maar dit heeft niets geholpen.

Toen viel me iets op, er zat een scheur/barst in mijn moederbord zou dit het probleem kunnen zijn waarom ik geen beeld/post krijg (zowel vanaf mijn onboard- als videokaart graphics)?

Mijn Set-up:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 133,90€ 133,90
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,20€ 59,20
1Samsung 840 EVO 250GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,45

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen.Abeelen op 23-08-2013 10:27 . Reden: 1 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, dat bord is wel naar de haaien.

• Jeroen.Abeelen
Maar zal dat ook de rede zijn waarom hij geen beeld geeft?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat een aantal verbindingen zijn 'doorgebroken'. Vergeet niet dat er in/op een moederbord verschillende 'lijnen' liggen.

Hopelijk kan je hem RMA sturen. :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Lijkt me toch vrij duidelijk dat dit je bord gesloopt heeft.
RMA kun je vergeten, dit was je echt wel opgevallen als dit al zo was tijdens het inschroeven.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:08

OmeJoyo

This is me

Dit bordje is ofwel zonder verpakking gevallen of die schroef is goed te hard aangedraaid, of misschien wel beide. Die is duidelijk naar de haaien, dit kun je niet herstellen. Dit had je meteen op moeten vallen bij het uitpakken, anders zeker bij het inschroeven want dit heeft gekraakt of wat dan ook.

Wellicht dat je leverancier coulance wil toekennen.

Ook snap ik niet waar je in je OP eerst zegt dat het je later opviel en daarna zegt dat je de foto's gemaakt hebt direct na het uitpakken...

[ Voor 16% gewijzigd door OmeJoyo op 22-08-2013 22:50 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het PCB van een moederbord heeft meestal 4 tot 6 lagen. Dat betekent dat een hoekje dat zo stuk is meerdere printbanen kan bevatten. Ik durf je zo niet te zeggen welke door die hoek lopen, maar als het bijvoorbeeld de printbaantjes vanaf het geheugen zijn zal je systeem niet opstarten.

Bordje is klaar om tegen de muur te timmeren denk ik.

• Jeroen.Abeelen
Het was me ook al opgevallen toen ik hem uit de doos haalde. Maar ik heb toch geprobeerd om hem te installeren, ik dacht misschien dat zo'n klein scheurtje geen kwaad kon.

Duidelijk een gevalletje: DOA, dus.

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Hoe kan je dit nou missen? Zoniet dan heb je flink aangedraaid, en nog flink ook

• Jeroen.Abeelen
Ik heb hem juist super losjes aangedraaid om te kijken of hij nog gewoon zou functioneren ook al had het bord een klein scheurtje.

• unfor
Jeroen.Abeelen schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:52:
Het was me ook al opgevallen toen ik hem uit de doos haalde. Maar ik heb toch geprobeerd om hem te installeren, ik dacht misschien dat zo'n klein scheurtje geen kwaad kon.

Duidelijk een gevalletje: DOA, dus.
Onzin.

Een verstandig iemand bouwt hem niet meer in, en dat zal de winkel ook melden.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat de discussie of dit nu al was, of niet, zinloos is.

Het bord is stuk, doe het RMA en hoop er het beste van. Sta niet gek te kijken als ze garantie weigeren, geef een feestje als ze het omruilen.

• Jeroen.Abeelen
Wel super ironisch, heb in mijn leven 150+ PC's gebouwd voor andere, wil ik er zelf een bouwen sturen ze mij een kapot moederbord op =(

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Sorry, maar welke Tweaker hier zou verdergaan met dit bord als hij/zij de scheur ziet? Geen 1.
Succes verder

• unfor
Jeroen.Abeelen schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:56:
Wel super ironisch, heb in mijn leven 150+ PC's gebouwd voor andere, wil ik er zelf een bouwen sturen ze mij een kapot moederbord op =(
Iemand die 150+ PC's gebouwd heeft gaat niet een mobo met scheur er in monteren en hopen dat het werkt.
Sorry maar je komt niet erg geloofwaardig over.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:08

OmeJoyo

This is me

Dan zou ik je post maar aanpassen, er staat nu letterlijk dat je hem hebt ingebouwd, getest, van alles hebt gedaan en toen zag je het scheurtje. Ongeacht wat je de winkel gaat melden heb je niet voldaan aan wat zei van je kunnen verwachten.. Ofwel je hebt iets wat kapot is willens en wetens ingebouwd, ofwel hij is defect geraakt tijdens het inbouwen.

Een DOA is het dus niet (meer).

Ik wil niet zeggen dat het niet kan voorkomen, maar ik heb in mijn leven tegen de 1500 pc's gebouwd en dit nog nooit meegemaakt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een moederbord met een scheur in het PCB kan op zich prima werken, zolang er maar geen printbanen liggen. Maar bij dit bordje zitten die er overduidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46
Foto zegt mij dat je de schroef te hard hebt aangedraaid of dat je mobo scheef zat terwijl je de schroef aandraaide.
Op de eerste foto zit het stukje er nog aan, op andere foto niet meer? Dus iemand die beweert 150+ PCs te hebben geassembleerd, probeert dat mobo nog te gebruiken en legt het losse stukje erbij onder de schroef? 8)7

Als ik het moest beoordelen voor RMA dan had je een verliespost vrees ik.

Mocht de winkel een RMA accepteren dan mag je wel een heel goede review achterlaten lijkt mij.
Pagina: 1