Toon posts:

ssd aankoop 250gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een ssd voor in mijn computer van 250gb.(intel i5-4670K, msi z87-g45 gaming)
Budget is zoon 150 euro.

Nu zit in te twijfelen tussen de:
Samsung 840 evo
Plextor px-256m5s

De Samsung heeft als nadeel dat het geheugen eerder "op" is qua levensduur. Ook loopt bij langer schrijven de snelheid sterk terug, maar als voordeel de software die erbij word geleverd ivm op het ram bufferen.

De Plextor heeft als voordeel dat het geheugen langer mee gaat en in die zin lijkt hij mij ook betrouwbaarder, en als nadeel geen software.

Aan welke ssd die ik de beste koop? of zie ik er nog een over het hoofd?

Wordt gebruikt voor windows(7) en een aantal games

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar heb je die software voor nodig? Er zijn genoeg diskmanagement tools die gratis te downloaden zijn als je die al nodig hebt (je kunt ook prima in de windows setup partities aanmaken natuurlijk).

Ik zou me focussen op de hardware, dus zou in dit geval de Plextor de zinnige optie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks speciaals in gedachte qua software, maar lijkt me interessant als die het systeem extra kan versnellen. Maar als dit ook via anderen software mogelijk is maakt dit niet uit.

Als ik de ssd guide lees komt de Crucial M500 er ook goed uit dus dit zou ook een goede keuze zijn.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
Waarvoor ga je de SSD gebruiken, wat komt erop te staan?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:23

TommieW

Numa numa.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken voor de "beperkte" levensduur van de Samsung SSD. Hardware.info heeft een test gedaan waarbij ze tot de conclusie zijn gekomen dat bij normaal gebruik de SSD pas na 75 jaar versleten is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:34:
Als ik de ssd guide lees komt de Crucial M500 er ook goed uit dus dit zou ook een goede keuze zijn.
Juist. Bij twijfel zou ik voor de M500 gaan. Theoretisch een heel betrouwbare zoals CiPHER kan onderbouwen en ik heb in het wild nog geen vreemde verhalen gezien (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de OCZ's vroeger). Tenzij je dat beetje extra (burst) performance écht nodig hebt van de Samsung, zou ik op safe inzetten en de M500 nemen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:15:
Waarvoor ga je de SSD gebruiken, wat komt erop te staan?
Windows 7 en een aantal games
gertvdijk schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Juist. Bij twijfel zou ik voor de M500 gaan. Theoretisch een heel betrouwbare zoals CiPHER kan onderbouwen en ik heb in het wild nog geen vreemde verhalen gezien (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de OCZ's vroeger). Tenzij je dat beetje extra (burst) performance écht nodig hebt van de Samsung, zou ik op safe inzetten en de M500 nemen.
Iets minder prestaties, en meer betrouwbaarheid lijk me een makkelijke keuze. Alleen heeft de Plextor iets beteren write prestaties dan de M500. Nu schrijf ik niet superveel en alles wat ik schrijf kom van een langzamere bron af.

Met deze afweging lijkt de M500 idd de beste keuze.
Pagina: 1