Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI U270DX netwerk adapter windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Online-Gamer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:17
Hallo allemaal,

Ik heb een MSI U270DX mini-laptop, hier stond origineel Windows 8 op maar ik heb er (met veel moeite) Windows 7 opgezet.
Is allemaal prima gegaan, maar nu zit ik met het probleem dat ik geen internet verbinding krijg.
Het probleem ligt denk ik bij de netwerk adapter, wanneer ik bij apparaatbeheer kijk zie ik geen netwerk adapter staan.

Ik heb half google al afgestruind en al een hele boel drivers geprobeerd, maar de netwerk adapter komt maar niet tevoorschijn en ik kan dus geen internet verbinding starten.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is het echt een kwestie van de goede drivers vinden, aangezien de hele adapter niet wordt herkend?

Alvast bedankt voor reacties, want ik ben er nu al 3 avonden aan kwijt jammer genoeg!

Groeten!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou in principe 2 netwerkadapters moeten hebben. 1 adapter voor de bedrade netwerkkaart, en eentje voor de draadloze. Zie je ze allebei niet?

• Online-Gamer
Sorry, was misschien handig geweest als ik er een screenshot bij had gezet!

Dit zie ik:
http://s13.postimg.org/7barwhomf/screen_apparaatbeheer.png

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie daar toch 2 netwerkcontrollers staan hoor. Installeer daar de drivers eens voor.

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Denk de drivers, dit had ik ook toen ik zelf windows 7 opnieuw installeerde.

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

• Online-Gamer
Aah, gelukkig is het dan alleen een driver-kwestie.

Heb al verschillende drivers geprobeerd (van AMD o.a.), maar niets lijkt te werken.
Nu de vraag, welke moet ik hebben of beter gezegd, hoe kom ik erachter welke ik moet hebben?

Alvast bedankt!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Open van beide de eigenschappen in apparaatbeheer, dan tab details en bekijk het hardware ID even. Met behulp van de VEN en DEV code's kun je op pcidatabase.com achterhalen welke netwerkkaarten je hebt. Daarna de drivers bij de fabrikant weghalen ;)

Voorbeeldplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.techpp.com/wp-content/uploads/2010/01/device-instance-path.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 24-08-2013 15:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

Online-Gamer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:19:
Aah, gelukkig is het dan alleen een driver-kwestie.

Heb al verschillende drivers geprobeerd (van AMD o.a.), maar niets lijkt te werken.
Nu de vraag, welke moet ik hebben of beter gezegd, hoe kom ik erachter welke ik moet hebben?

Alvast bedankt!
Door misschien naar de product pagina te gaan...

http://www.msi.com/produc.../?div=Driver&os=Win8%2064

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is iets wat ik afraad. Drivers die niet direct bij de fabrikant van de desbetreffende component wegkomen zijn vaak verouderd. Tenzij niet anders mogelijk vermeid ik vanwege die reden websites van laptopfabrikanten en moederbordfabrikanten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1