Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus N750 of N76.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren een Asus N76 gekocht. De laptop ziet er prachtig uit en werkt prima. Alleen heb ik wat problemen gehad met de wifi, maar dat terzijde. Ik las dat er een nieuwe N-serie uit is: de N750!

Ik heb de mogelijkheid om mijn laptop binnen 12 dagen terug te brengen/ruilen tegen de N750. Zelf ben ik iemand die altijd voor de nieuwste wil gaan. Het enigste dat mij tegenhoudt is de zilverkleurig toetsenbord wat ik op foto's gezien heb, de zwarte toetsnoten vind ik er beter uitzien. De verschillen zijn namelijk minimaal. Een iets nieuwere processor, maar meer eigenlijk ook niet.

Is er iemand die mij kan overtuigen om toch maar voor de N750 te gaan en de N76 terug te brengen zonder spijt te krijgen later?

Thanks in advance!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Misschien is het Wifi probleem op te lossen door energie zuinigheid bij de Wifi driver uit te zetten. Dat wilt nog wel eens een probleem zijn bij Asus laptops.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden wat voor jou echt de overtuiging moet maken? Je zegt dat eigenlijk alleen de processor verschilt en dat het verschil minimaal is.

Je kan proberen de lokale MediaMarkt - of soortgelijke winkel - op te zoeken om te kijken of die zilverkleurige toetsen mooi zijn.

Nu is het echt te beperkt om iets nuttigs te zeggen.

• maikeruh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-07-2021
Ik zat zelf ook te twijfelen tussen de N76 en de N750, zoals je in de volgende link kan zien;
Multimedia Laptop 1000-1200 euro

Dit is zon beetje de samenvatting van wat ik tot nu toe weet...
De N750 heeft wel een iets betere processor en videokaart. Maar als de koeling zo brak is schiet je er ook niet veel mee op voor de meerprijs.
Ook is schijnbaar het toetsenbord en het geluid niet zo goed als bij de N76...
(dat quad speaker geluid komt wel lekke rmakend over maar als t bij een beetje volume gaat kraken heb je der ook niet veel aan.)

Ikzelf zit er dus ook over na te denken om de N76 te gaan halen...welk model nummer heb je?

[ Voor 30% gewijzigd door maikeruh op 25-08-2013 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de N76VB-T4037H. Dit is de betere versie, met 1,5TB en 7200 Rpm.

De N76 en N750 kosten het hetzelfde, dus ik denk dat ik maar voor de nieuwe ga. Heb een beetje gevraagd over de zilverkleurig toetsenbord en de meesten zeggen dat het wel stylish is. Wat de koeling betreft. Ik denk dat het wel beter is dan de N76. Ik heb er gister splinter cell Blacklist opgespeeld en doordat de koeling aan de zijkant is, heb ik er veel last van gehad. De toetsenbord voelt zelfs warm aan. Terwijl de N750 net als bij de G750 (Die heb ik ook al gehad) de warmte naar achteren stuurt.

De N750
Proccersor is dus beter, video kaart is beter.
Kwaliteit is beter, omdat ze de minpunten van de N76 hebben aangepast.

Het geluid is voor mij niet echt een probleem. Ik gebruik externe speakers of vaak een koptelefoon.
Moet wel zeggen dat de N76 tot nu toe het beste geluid heeft, dat ik ooit bij een laptop gehoord heb.

Ik denk dus tog maar voor de nieuwste gaan. De nieuwe Haswell proccesor maakt zeker wel een verschil.
Wat ik ontzettend jammer vind, is dat er geen SSD in zit. Ik kan het wel vervangen, maar dan zit ik weer met een extra Harde schijf.

Maar goed als jullie er een ander kijk op hebben hoor ik het graag. Uiterlijk woensdag moet ik een niewe laptop aanschaffen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Deze pricewatch: Asus N76VB-T4046H is toch wel weer een €220 goedkoper.. Kun je er een SSD inzetten en je hebt voor minder geld een veel beter N76 die ook nog een flink goedkoper is dan de N750. Dat hij nieuw is betekent niet dat ze de minpunten aangepast hebben. Anders hadden we nou toch wel gigantisch goede laptops. Haswell en GPU ga je niet veel van merken en zou idd alleen maar aan te raden zijn als het prijsverschil minimaal zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, alleen het prijsverschil is voor mij minimaal. De versie die ik nu heb is rond de 1200,- en dat geldt dus ook voor de N750.
pricewatch: Asus N76VB-T4046H is voor mij geen optie, doordat het maar 6GB ram heeft, een harde schijf met 5400 rpm en daarnaast maar een opslagcapiciteit van 500gb.

Mijn budget is 1200,- en daar wil de beste voor, zonder up te graden. Een ssd schaf ik pas na een jaar aan. Met de asus N76 die ik nu heb, merk ik niet echt veel verschil zonder de SSD die erin zat bij de G750.

En er is tot nu toe maar een beperkt aantal reviews verschenen over de N750, waarvan 1 de N750 gelijk of minder goed beoordeelt dan de N76 doordat de keyboard slechter of lelijker zou zijn en het geluid en de koeling minder zouden presteren.

- Keyboard maakt weinig verschil uit.
- Geluid is waarschijnlijk bijna even goed, maar maakt ook niet veel uit.
- Koeling, geloof ik niks van. Doordat de warmte naar achter gaat moet het wel beter zijn.

• maikeruh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-07-2021
Nu heb ik zelf vrij weinig ervaring met een SSD, maar hoor van vrijwel iedereen dat dit toch wel wat verschil maakt bij het laden van toepassingen etc.
Bij de mediamarkt is de ASUS N76VB-T4038H nu voor 955 te koop, misschien ergens anders nog goedkoper, en daar zit ook je 8 gig ram in enz, behalve een 1TB 5200 rpm, maarja als je een SSD derin zou stoppen gebruik je die toch alleen voor opslag.

Ik denk dat het er ook aan ligt of je je laptop int stopcontact laat of meer op de accu werkt. Die haswell's zouden efficiënter moeten zijn maar ik denk als je toch vooral gamed het niet heel veel verschil zal maken in snelheid en verbruik...

Voor de rest wacht ik nog wel wat meer reviews af, helaas zijn er nog niet erg veel over de N750....waar heb jij reviews gevonden?

[ Voor 18% gewijzigd door maikeruh op 29-08-2013 01:57 ]

Pagina: 1