Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.
Als ik me niet vergis kunnen Radeons vanaf de 2000 serie al HD filmpjes vloeiend afspelen (door middel van hardware acceleratie).
Zorg dus dat je een videoplayer gebruikt die gebruik kan maken van die functie. Als je player dat niet ondersteunt (of niet goed ingesteld staat) dan zullen filmpjes voor een groot deel op de CPU leunen.
En metname bij full-hd kan zelfs een Core2 het er zwaar mee krijgen.
Zorg dus dat je een videoplayer gebruikt die gebruik kan maken van die functie. Als je player dat niet ondersteunt (of niet goed ingesteld staat) dan zullen filmpjes voor een groot deel op de CPU leunen.
En metname bij full-hd kan zelfs een Core2 het er zwaar mee krijgen.
Bedankt voor je reactie Nemesizz,
Om gewoon video af te spelen, heb ik inderdaad geen probleen. Echter onstond het probleem in Magix Video easy 4 HD, toen de film wat langer werd (ongeveer 15 minuten). Ineens werd het afspelen heel schokkerig hierin. In VLC speelt hij echter wel gewoon prima af....
Een upgrade van de videokaart gaat me hierin dus niet helpen, als ik je goed begrijp...
Om gewoon video af te spelen, heb ik inderdaad geen probleen. Echter onstond het probleem in Magix Video easy 4 HD, toen de film wat langer werd (ongeveer 15 minuten). Ineens werd het afspelen heel schokkerig hierin. In VLC speelt hij echter wel gewoon prima af....
Een upgrade van de videokaart gaat me hierin dus niet helpen, als ik je goed begrijp...
Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.
De gt610 is langzamer dan de 3850, dus echt een upgrade is het niet. Hooguit dat ie wat nieuwere instructies ondersteunt.
Kun je eens 'meten' wat er nu echt de bottleneck vormt: cpu, geheugen, gpu, videogeheugen..
Kun je eens 'meten' wat er nu echt de bottleneck vormt: cpu, geheugen, gpu, videogeheugen..
Nee, een andere videokaart gaat dan niet helpen.michealmcdermot schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:58:
Bedankt voor je reactie Nemesizz,
Wat ik begrijp is Magix Video Easy 4 HD een editor programma, deze werken meestal grotendeels op de CPU (al komt GPU versnelling wel steeds meer in tegenwoordig, maar lang niet alle videobewerk programma's ondersteunen dit nog).
Kijk even in taakbeheer of je CPU het zwaar te verduren heeft. Op die manier kun je prima constateren waar het probleem ligt.Nemesizz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:51:
[...]
Nee, een andere videokaart gaat dan niet helpen.
Wat ik begrijp is Magix Video Easy 4 HD een editor programma, deze werken meestal grotendeels op de CPU (al komt GPU versnelling wel steeds meer in tegenwoordig, maar lang niet alle videobewerk programma's ondersteunen dit nog).
Om jouw gerust te stellen topic starter: Ik heb een beest van een computer en sommige ''Media players'' die ik heb gebruikt, stotterde ook bij het afspelen van een ''Blue-ray'' film. VLC is verreweg het beste programma wat ik in ieder geval ooit heb mogen gebruiken, nooit gezeur of geleur mee gehad.
[ Voor 22% gewijzigd door Dr.Root op 23-08-2013 11:39 ]
Dank voor alle reacties.
De processor zit rond de 65% belasting tijdens het afspelen, ook als ik hardware accellaration heb aangezet...
Ik kan dus beter mijn vragen gaan stellen bij in de foto/video sectie, lijkt me, aangezien het niet aan mijn hardware lijkt te liggen
Nogmaals dank.
Mike
De processor zit rond de 65% belasting tijdens het afspelen, ook als ik hardware accellaration heb aangezet...
Ik kan dus beter mijn vragen gaan stellen bij in de foto/video sectie, lijkt me, aangezien het niet aan mijn hardware lijkt te liggen
Nogmaals dank.
Mike
[ Voor 10% gewijzigd door michealmcdermot op 23-08-2013 14:44 ]
Dit is een aankoopadviesvraag:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Move VB -> CAA
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Move VB -> CAA
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1