Welke goedkope compressor

Pagina: 1
Acties:

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik ben op zoek naar een goedkope 220~240 V compressor zodat ik die thuis (ipv auto 12 V) kan gebruiken.
Ik wil het gaan gebruikem om af en toe computer schoon te maken.
Bij de kijkshop heb ik zoiets gevonden:http://www.kijkshop.nl/product/121634/proplus-luchtcompressor-met-manometer/
Helaas werkt deze op 12V

Wie gebruikt zelf een compressor om zijn computer schoon te maken, wat voor model en wat zou je mij adviseren?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik zou een stof-verwijderaar gebruiken ipv een stof-verplaatser.
Ofwel gebruik een stofzuiger.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Waar je goed mee moet opletten is het verschil in compressoren. Je gaat met je Kijkshop linkje al de mist in namelijk.

Je ziet dat bij een compressor zoals deze er een joekel van een luchttank onder hangt. Daarin slaat de compressor de samengedrukte lucht in op. Als je niet zo'n tank hebt dan heb je steeds maar pufjes lucht (iedere keer als de cilinder in je compressortje weer omhoog wordt geduwd). Daar zit totaal geen druk achter, en schiet je ook niks mee op. Dat werkt alleen voor dingen die ook tegendruk geven zoals een autoband of een voetbal.

Je moet dus een compressor met drukvat hebben. Bij bouwmarkten zijn soortgelijke compressoren als in mijn plaatje regelmatig te koop voor <100 euro. Voor een beetje banden/luchtbedden opblazen en dingen schoonblazen is dat prima. Het nadeel bij die compressoren is echter dat er vaak geen goed scheidingsfilter op zit, waardoor je olie uit de motor, en water uit de omgevingslucht meeblaast. Voor paintbrushen o.i.d. is zo'n compressor dus ook niet geschikt.

Misschien dat je op Marktplaats zo'n compressor kunt vinden? Zoiets bijv: http://www.marktplaats.nl...-compressor-airpress.html Moet je er alleen nog even zo'n pistool en luchtslang bij zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 22-08-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
Waarom geen fles met perslucht? Daarmee krijg je je PC goed stof vrij is mijn ervaring.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

leonbong schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:25:
Ik zou een stof-verwijderaar gebruiken ipv een stof-verplaatser.
Ofwel gebruik een stofzuiger.
Juist geen stofzuiger.. vanwege de statische electrische lading

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 23:38

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik heb zelf een vrij zware (3KW) industriele compressor met dubbel filter, hoge / lage druk uitgangen (12bar / 4bar) en grote tank.

Uit een failliesement gekocht. Prima ding haha.

Dus, kijk eens op marktplaats en vooral ook van die failliesements veilingen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Heb hier een oude cremer staan, gekocht bij de plaatselijjke aannemer voor nog niet eens de oud ijzerprijs.
Andere motor opgezet en het ding deed het weer.
En voor de liefhebbers van ESD, pak een metalen pistool en verbind dat met een draadje aan je systeemkast en ga dan schoonmaken.
In de 15+ jaar dat ik wel eens een PC uitblaas heb ik nog nooit een draad tussen pistool en kast gehad en ook nog nooit problemen ondervonden.
Wel belangrijk is het om een vochtafscheider aan je comressor te hangen, je wilt niet weten hoeveel nattigheid je in je pc'tje blaast anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:23

TommieW

Numa numa.

Brrrr... Compressor gebruiken om PC's mee schoon te maken. Je kan beter een busje compressed air kopen. Het probleem met een compressor is, is dat er naast lucht ook allemaal andere troep zoals water en olie meekomt. Dat wil je niet echt met zo'n kracht op je hardware spuiten. :/

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:32
Meestal zijn die goedkope bouwmarkt compressoren olievrij.
Dit zijn wel herriemakers, maar voor wat huis tuin en keuken toepassingen is dit meer als voldoende.
Tegen water in het systeem, kan je er eventueel een vochtafscheider achter zetten.
Bv:
http://www.1ekeus.nl/prod...aar-luchtgereedschap.html

Voor compressor is volgende meer als genoeg:
http://www.1ekeus.nl/prod...or-compressoren-2894.html

Regelmatig de ketel drainen en je bent zeker dat er quasi geen water in de lucht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 17:10
TommieW schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:12:
Brrrr... Compressor gebruiken om PC's mee schoon te maken. Je kan beter een busje compressed air kopen. Het probleem met een compressor is, is dat er naast lucht ook allemaal andere troep zoals water en olie meekomt. Dat wil je niet echt met zo'n kracht op je hardware spuiten. :/
en daarom worden er voor pc's olievrije compressoren gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Op OCN wordt dit aanbevolen: http://alatest.nl/reviews...-duster/po3-81926814,340/
of dit hier te verkrijgen is, is een ander verhaal.

Als je van modden houdt, zag ik een keer op youtube een mod waar iemand van een hdd motor een pocket leafblower had gemaakt. Met versmalde nozzle en op 2k rpm had hij genoeg kracht op pennen van bureau af te blazen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:33

Fordox

00101010

ik gebruik gewoon een elektrische fietspomp, misschien ook een idee :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

TommieW schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:12:
Daar hadden wij op de td ook gewoon perslucht voor uit een compressor. Niks mis mee hoor. En voor condens en ijsvorming hoef je ook niet bang te zijn bij een fatsoenlijke compressor.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• ThinkPad
En de hoeveelheid olie valt ook wel mee volgens mij, het is niet dat er dikke druppen olie uit komen

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kijk ff op de site van Conrad, daar hebben ze zat keus.

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02
Ik gebruik al jaren een 12V compressor van halfords in combinatie met een 12V/220V voeding van een koelbox, en als reservoir gebruik ik een traktorbinnenband die ik vul tot 3bar, slangetje eraan en blazen maar en als ik meer kracht wil ga ik op de band zitten. ;)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

OPELOPA schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:11:
Ik gebruik al jaren een 12V compressor van halfords in combinatie met een 12V/220V voeding van een koelbox, en als reservoir gebruik ik een traktorbinnenband die ik vul tot 3bar, slangetje eraan en blazen maar en als ik meer kracht wil ga ik op de band zitten. ;)
Gheheh...Geweldig! 8) ik zie het al helemaal voor me. En in mijn fantasie staat er natuurlijk ook een groot NASCAR logo op die binnenband. :P

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:47
Als je een beetje handig bent is dit misschien ook een optie?
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=21826
http://www.modelbrouwers....0b81e142ce46a1cb8f58d026c
Dat heb ik ook gedaan en werkt perfect! Als pressostaat heb ik zo'n zelfde geval als in het eerste topic op de foto staat. Het schijnt gebruikt te worden in grote vries en koelkasten. Ik gebruik het vooral voor airbrushen maar voor een pc uitspuiten is het ook prima! Totale kosten waren 50,- ofzoiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Alleen moet je daarbij nog meer opletten met olie, die kan er bij een koelkast compressor namelijk vrij makkelijk uit lopen, en als dat gebeurt verkort het de levensduur van je compressor behoorlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2013 22:04 ]

Pagina: 1