Ik heb een sony vaio Z en wou vandaag alvorens Windows 7 te installeren mijn SSD (256GB) eerst wat herorganiseren. Voordien had ik één primaire partitie voor zowel OS, applicaties en data. Dit heb ik nu via Gparted aangepast. Eerst heb ik de hele SSD geformatteerd, vervolgens een primaire partitie aangemaakt van 80GB voor OS en applicaties en deze als boot aangeduid. Daarna heb ik een extended partitie van 120GB met één logische partitie gemaakt die ik wil gebruiken voor data. De overige ruimte is momenteel ongebruikt. Tot slot heb ik windows 7 professional geïnstalleerd.
Nu wil mijn Windows niet meer opstarten. Via computer herstel kan je aan de command line, hier heb ik het master boot record proberen te herstellen via bootrec /fixmbr en bootrec /fixboot telkens met succes, vervolgens met diskpart de paritie met windows als actief aangeduid. Deze acties hebben echter niet geholpen nog steeds krijg ik operating system not found. Momenteel ben ik ten einde raad, hopelijk kan iemand mij helpen of zeggen wat ik fout heb gedaan, alvast bedankt.
Ter informatie:
De bios herkend de SSD dus daar zie ik niet echt een probleem.
Ik heb geen CD-drive dus werk ik met een bootable USB. Echter moet ik wel telkens via de bios wisselen tussen opstarten van de ssd of external drive.
Alvast bedankt, groeten Steve
Nu wil mijn Windows niet meer opstarten. Via computer herstel kan je aan de command line, hier heb ik het master boot record proberen te herstellen via bootrec /fixmbr en bootrec /fixboot telkens met succes, vervolgens met diskpart de paritie met windows als actief aangeduid. Deze acties hebben echter niet geholpen nog steeds krijg ik operating system not found. Momenteel ben ik ten einde raad, hopelijk kan iemand mij helpen of zeggen wat ik fout heb gedaan, alvast bedankt.
Ter informatie:
De bios herkend de SSD dus daar zie ik niet echt een probleem.
Ik heb geen CD-drive dus werk ik met een bootable USB. Echter moet ik wel telkens via de bios wisselen tussen opstarten van de ssd of external drive.
Alvast bedankt, groeten Steve