Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al een tijd een HTC Wildfire S en ik loop constant tegen het probleem aan dat het telefoongeheugen vol is.
Ik heb er praktisch geen apps op staan. Een aantal zijn netjes op de SD kaart gezet, maar een paar zijn niet verplaatsbaar.
Vooral Facebook en Whatsapp 'vreten' geheugen
Soms kan ik niet eens normaal mijn eigen fotos bekijken, of muziek luisteren. Updates van voornoemde apps (en eigenlijk alle andere apps) zijn niet mogelijk omdat er niet voldoende telefoongeheugen zou zijn..

Kan ik dit op de een of andere manier oplossen?

Over een tijdje kan ik een nieuwe telefoon kiezen... Qua toestel en mogelijkheden vind ik de Wildfire S een prima telefoon en wil dan misschien de HTC Desire X (GSMtopdeal) nemen.. Ik ben alleen bang dat ik binnen de kortste keren tegen hetzelfde probleem aanloop.
Is de Wildfire S gewoon een pechtype oid (mijn partner heeft exact hetzelfde probleem) of is het iets van HTC?

Andere optie is LG Optimus L7II (GSMtopdeal) of LG Optimus L9 (Hollands Nieuwe)
Qua kosten allemaal hetzelfde dus wat dat betreft is het me om het even..
Ik heb alleen meer advies nodig wat betreft het geheugen en dergelijke..
Ik wil gewoon mijn apps kunnen updaten, muziek luisteren en foto's bekijken wanneer ik wil.. zonder dat het telefoon-cachegeheugen om de haverklap gewist moet worden.

Wie heeft er tips?
(ow ik heb gelezen over rebooten enzo.. maar ik ben echt een nono wat dat betreft.. ik weet al iet eens hoe ik een Titanium en/of een nandroid backup moet maken!

Help!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Het is een probleem waar zowel ikzelf als mensen in mijn omgeving met een oudere (+ 1 jaar) telefoon tegen aan lopen. Vaak niet meer dan een paar apps mogelijk, ondanks het verplaatsen van een deel van die apps naar de opslagruimte op een sd-kaartje.

Optie is vaak om een lichtere (minder groot in MB) custom ROM te installeren om zodoende opslagruimte vrij te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Kwabbernoot op 22-08-2013 20:20 ]

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
De Wildfire S is een telefoon die met bijzonder weinig itern geheugen uitgerust is. Normaal heb je mischien iets van 150 mb om apps, cache e.d. op te zetten, wat veels te weinig is. Android heeft gewoon veel intern geheugen nodig om lekker te draaien.

Alle andere genoemde telefoons in je post hebben in ieder geval minimaal 1 gb om apps te installeren. Meer dan zat voor jouw eisen.

Gewoon upgraden dus naar een nieuwe telefoon en zo snel mogelijk.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 18:55
Inderdaad upgraden. Een custom ROM met A2SD is in jouw geval denk ik niet de beste optie, aangezien:
(ow ik heb gelezen over rebooten enzo.. maar ik ben echt een nono wat dat betreft.. ik weet al iet eens hoe ik een Titanium en/of een nandroid backup moet maken!
De telefoon die je noemt zijn allemaal prima en je zult dit probleem niet snel hebben hierbij.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:37
Toestel eerst rooten en dan Link2SD installeren of is dat iets te simpel gedacht?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Het is een ouderwets toestel qua geheugenindeling, daar kan je met de bovengenoemde truukjes wel wat aan doen, maar je kan ook een modern toestel kopen met genoeg geheugen. Wat je wil

Strava

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Wat een klein beetje kan helpen: Facebook deleten en facebooken via de mobiele site.
m.facebook.com

[ Voor 8% gewijzigd door jellydaddy op 24-08-2013 01:12 ]

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Exor schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:47:
Toestel eerst rooten en dan Link2SD installeren of is dat iets te simpel gedacht?
Dat helpt alleen maar een klein beetje. Je kunt namelijk niet alles op de SD kaart installeren.

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 22:55
er zijn nog steeds allerlei roms op XDA die beschikbaar zijn voor de HTC WS. Valt er nog wat van te maken? Mijn moeder gebruik de telefoon maar met What's app en Facebook is er al te weinig geheugen. Nu hoeft ze niet heel veel meer te gebruiken, maar net dat kleine beetje extra zou helpen.

Iemand tips met welke ROM het nog prima gaat?
Pagina: 1