Windows 7 op MBA 2013 13"

Pagina: 1
Acties:

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Beste mactweakers,

Ik heb een MacBook Air 2013 13" met een i7 en 8gb ram en de kleinste ssd(128Gb). Hierop wil ik graag windows 7 installeren. Ik krijg windows 7 maar niet voor mekaar Windows 8 is inmiddels gelukt maar ik wil erg graag windows 7 omdat ik een aantal programma's heb die op windows 7 net wat fijner draaien dan Windows 8. Als ik in bootcamp een windows 7 stik heb gemaakt en de drivers heb gedownload en de schijf heb ingesteld dan doet de muis en het toetsenbord het niet. Ook niet als ik een extern muis en toetsenbord aansluit. Maar als ik de alt toets ingedrukt hou bij het opstarten en ik selecteer de windows usb stick dan zegt hij in de vorm van een BiOS: Insert Bootable USB drive. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen want ik heb toch wel heel erg graag windows 7 en geen windows 8 op mijn laptop.

m.v.g. Jan-Cees

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 08:51
Het was bij mij ook een heel gedoe met windows 7. Wat bij mij uiteindelijk werkte is het volgende:
Apple drivers en ondersteuning op usb zetten via bootcamp
Usb stick met windows 7 maken via bootcamp
De windows usb stick in de rechter poort van je mba stoppen, de apple usb links (raar, maar schijnt echt effect te hebben)
Installatie starten via de bootcamp assistant, niet met alt ingeduwd houden, dat werkte voor mij nooit

Bij de installatie blijft ie heel lang vast op expanding windows files, ik zat al hopeloos te googlen maar dit hoort schijnbaar gewoon. Stond wel 10 minuten stil op 50% en dan nog eens 10 op 99%, maar gaat uiteindelijk goed.

Ik had ook nog via de volgende tutorial usb 3.0 drivers op de windows7 usb toegevoegd, maar ik weet niet of dat echt hielp:
http://forums.mydigitalli...rive-(FAST-installation!)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
dankje! ik ga het morgen proberen en hou het op de hoogte, dus win 7 rechts en drivers links? dank je:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
jctjepkema schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 02:01:
dankje! ik ga het morgen proberen en hou het op de hoogte, dus win 7 rechts en drivers links? dank je:):)
Klopt! Ik hoop dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
ja hoor dat was hem:D super blij hierzo werkt echt gelikt! hij draait vlot! Maar altijd een maar, mijn windows partitie is maar 18 gb. hij zegt dat mijn osx partitie bijna vol is terwijl info over macintosh HD zegt dat er 80gb vrije ruimte is. Ik heb de 128gb ssd dus heel veel ruimte is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
Blij dat het bij jou ook werkt!

Vreemd dat ie bij 80gb al begint te zeuren..! Ik had op mijn 128 mba ook een keer windows staan en daar nooit klachten over schijfruimte gehad.

Mijn huidige 2013 mba heeft 256gb, dus daar gaat het helemaal vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Ik heb het inmiddels oook opgelost, time machine maakt backups als de schijf niet is aangesloten en die kopieeert hij naar je timemachine schijf als je verbinding met die schijf hebt. Dt heb ik uitgezet via de terminal:). wat hij nog wel zegt is dat ik 27,56 gb overige ruimte gebruik. Maar ik zou niet weten waaraan. ik leeg altijd mijn downloads folder enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Waarom zou je uberhaupt windows 7 als PRIMAIR operating systeem willen installeren op een (te dure) macbook air? Koop dan geen Apple..

Er zijn meer dan voldoende ultra ultrabooks die dezelfde eigenschappen kennen, soms wel goedkoper zijn etc.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Ik wil windows 7 helemaal niet als primaire os installeren. Daarnaast, wat jij "te duur" vind vind ik zeker acceptabel voor een computer die ik de komende 4 jaar dag in dag uit zal gebruiken. Dan ga ik niet bezuinigen en een ultrabook nemen waar ik het OS wat ik juist graag wil draaien(osX) niet op kan(hackintosh kan altijd maar u get my point?)

Ik heb windows 7 alleen nodig omdat ik voor mijn opleiding een aantal programmas moet draaien die alleen op windows 7 kunnen. En omdat ik 128gb hardeschjif heb die al snel volraakte zonder dat ik er echt data van mij op zette had ik een probleem waardoor ik er geen windows 7 op kon zetten. Daarnaast lukte het dualbooten niet met windows 7 (nu wel).

Next time, ik koop mijn spullen en ik ben er blij mee. ik denk er goed over na wat ik ga kopen en hoef daar echt niet op aangesproken te worden. Dat jij zoiets vind prima maar lees dan ook eerst ff goed het topic door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
Workaholic schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:20:
Waarom zou je uberhaupt windows 7 als PRIMAIR operating systeem willen installeren op een (te dure) macbook air? Koop dan geen Apple..

Er zijn meer dan voldoende ultra ultrabooks die dezelfde eigenschappen kennen, soms wel goedkoper zijn etc.
:F

Er wordt hier nergens gesproken over een PRIMAIR operating systeem? tl;dr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
jctjepkema schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:26:
Ik heb windows 7 alleen nodig omdat ik voor mijn opleiding een aantal programmas moet draaien die alleen op windows 7 kunnen
Als je studeert, dan kun je korting krijgen op Parallels:
http://store.apple.com/nl...-edition?fnode=000104090a

Voordeel van Parallels is dat je niet van tevoren hoeft te weten hoeveel GB je aan Windows geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
oh thanks for the tip! Maar dan is hij niet zo krachtig als bootcamp of komt het redelijk in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 20:21
jctjepkema schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:47:
oh thanks for the tip! Maar dan is hij niet zo krachtig als bootcamp of komt het redelijk in de buurt?
Virtualisatie is altijd minder krachtig dan native/bootcamp. Het is jammer dat er wat programma's zijn die bij jou onder Windows 8 niet goed draaien, aangezien de MBA native EFI ondersteuning heeft voor Windows 8. Hierdoor kan je het vlekkeloos installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
jctjepkema schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:47:
Objectief gezien minder krachtig. Echter, ik heb het verschil op een mid-2010 MacBook Pro 13" nooit gemerkt, ik draaide Office. Op jouw MBA 2013 ga je dat verschil denk ik niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
oke das zeker interressant, maar virtualbox is een gratis optie. Niet dat ik problemen heb met betalen ergens voor, anders neem je geen Apple volgens mij, Maar zou je met virtualbox ook een bootcamp partitiie kunnen booten? ik weet dat het met paralells kan maar virtual box is een leuke optie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik heb zelf nooit een bootcamp parttime gehad, weet ik niet. Maar ik weet wel dat VirtualBox een hele andere kwaliteit heeft, hoor. Ze zijn veel minder snel met ondersteuning van nieuwe versies van OS X, de grafische interface is lelijk en minder handig, de netwerk opties zijn minder, er is geen 3D ondersteuning, deinstalleren moet gedeeltelijk in terminal, enz.

Ik speelde gewoon Call of Duty 4 op mijn standaard 13" MBP mid-2010, in Parallels. Goeie shit.

[ Voor 5% gewijzigd door cerberusss op 26-08-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
oh oke, das natuurlijk wel zeer interressant, ik heb nu virtualbox draaiend met windows 7 van mijn bootcamp partitie. Grootste nadeel is wel dat aero het niet doet dus heb niet het gevoel dat het echt vlekkeloos zal lopen. Ik denk dat ik dan toch maar voor parallels ga! dank u! en iedereen die heeft geantwoord met nuttige info erg bedankt:)
Pagina: 1