• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 10:47

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter

[Fairphone] Ervaringen en Discussie

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1368630177.jpeg

Tweakers Review
Er is een Tweakers review van een pre-productie versie van de Fairphone.

Ik ben erg geïnteresseerd in deze telefoon en ben benieuwd naar ervaringen en meningen van andere Tweakers.

#StopBurningStuff

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:41

TommieW

Numa numa.

Ik ben benieuwd naar deze smartphone. Belooft aardig wat te worden! :)
Weer eens wat anders dan de grote merken, zoals HTC, Samsung, Sony enz.

[ Voor 34% gewijzigd door TommieW op 22-08-2013 18:17 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 09:45
Delivery Date now set for December 2013
Vandaag update gekregen wanneer m'n fairphone waarschijnlijk geleverd gaat worden. December zoals het eruit ziet. Blog.

Copy/paste uit e-mail over timeline:
JUNE/JULY
Contracts - Once we had raised the money for the down payment through the crowdfunding campaign (thank you!), we needed another month to finalize the terms for cooperation with our production partner A’Hong. As soon as these were formalized, the down payment was transferred.
Engineering and Design Fairphone - While our production partner did significant preparatory work on engineering and design, the money from the down payment was needed to start ordering components and do the last engineering for the early prototypes.

JULY/AUGUST
Prototyping - We spent July and August going back and forth between Amsterdam and Chongqing, China, tweaking and testing the first early prototypes.

SEPTEMBER
Certification and testing of prototypes - This week (yay!) the first prototypes arrived in Amsterdam and will go to testing facilities and labs across the world. To bring the phone to market, we must obtain certifications such as CE, ROHS, REACH, and GCF.

OCTOBER/NOVEMBER/DECEMBER
Mass production - Once we get a "go!" from the labs, we can start with mass production.
Shipment and distribution - After the three weeks that are needed for mass production (circuit board manufacturing and assembly), the phones will be shipped to the Netherlands from where they will be distributed to your individual addresses across Europe.
toon volledige bericht
Ben heel benieuwd wanneer 'ie komt! :)

Edit: wie heeft nog meer een Fairphone gekocht? Ben wel benieuwd hoeveel Tweakers hierin mee zijn gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 05-09-2013 21:57 ]

• noharm1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
heb hem ook in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Voor degenen die willen weten hoe de kosten van deze phone stond stand zijn gekomen:

http://www.fairphone.com/2013/09/12/costbreakdown/
http://www.fairphone.com/...down_and_Key_Sept2013.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

Spannend, is de eerste zending al in Nederland?
Dan hoop ik de telefoon eind van de week of begin volgende week te hebben :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191525

Zijn er al gebruikerservaringen? Ik heb mijn telefoon de 24e ontvangen en ben tot nu toe erg tevreden. De telefoon werkt soepel en ligt lekker in de hand. Ondanks dat het gewicht aan de hoge kant is heb ik er in praktijk geen last van.

Positieve punten:
+ Werkt soepel
+ Geen 'stutters' of vertragingen
+ prettige skin (is heel persoonlijk inderdaad)
+ Dual sim:)

Negatieve ervaringen
- Kleuren zijn wat flets
- GPS fix duurde lang op het moment dat ik de telefoon wilde gebruiken om te navigeren
- Twee keer een herstart van de software (niet van de telefoon) waarna internet toegang niet lekker werkte.

Al met al ben ik erg tevreden met het toestel. Het is geen monster maar het is een zeer functionele telefoon die gewoon doet wat hij moet doen. Ik was op voorhand wat huiverig toen ik het toestel kocht. Kunnen ze het waarmaken? Is de snelheid ok, gaat hij prettiger worden dan mijn Galaxy Nexus? Na hem een weekje gebruikt te hebben kan ik zeggen dat ik mijn Galaxy Nexus niet meer heb aangeraakt. Ze hebben het waargemaakt om een goed toestel te leveren met goede software. Wellicht dat zaken als GPS fix en herstarts in toekomstige software releases nog aangepakt kunnen worden.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

ik hoop hem van de week te ontvangen, en anders volgende week.

hmmm van de gps fix, ik had gehoopt dat ze dat opgelost hadden. Schijnt een bug in de cpu te zijn. hebben meer smartphones last van met deze cpu. Hopenlijk valt het wel mee.

mooi om te horen dat het toestel verder goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myfairlady
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-04-2018
Ik heb m'n fairphone. Nu alles werkt ben ik best tevreden. zie voor meer info het developersforum http://forum.xda-develope...read.php?t=2362172&page=9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb m'n fairphone sinds gisteren. Niet ontevreden :)

Twee dingen die me opvallen;
  • De grid-punten van de touchscreen zijn redelijk goed zichtbaar, vooral bij een witte achtergrond. Ervaren anderen dat ook?
  • Bij zowel de NS-reisplanner-app als mywheels-app (autodelen) zegt google Playstore "Uw apparaat is niet compatibel met deze versie". Waarom zou dat zijn? Android 4.2.2 moet toch recent genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
Bij zowel de NS-reisplanner-app als mywheels-app (autodelen) zegt google Playstore "Uw apparaat is niet compatibel met deze versie". Waarom zou dat zijn? Android 4.2.2 moet toch recent genoeg zijn.
Dat bleek hier aan te liggen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2362172 - Known Issues > Google Maps API

Het uitvoeren van de beschreven oplossing loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Gaat er een mini simkaart in de Fairphone of een reguliere? In de tech specs lees ik dat er een mini simkaart in gaat. Als ik een paar unboxing reviews bekijkt, lijkt het wel een normale sim kaart.

Ik hoop mijn Fairphone binnenkort te mogen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319105

segil schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:16:
Gaat er een mini simkaart in de Fairphone of een reguliere? In de tech specs lees ik dat er een mini simkaart in gaat. Als ik een paar unboxing reviews bekijkt, lijkt het wel een normale sim kaart.

Ik hoop mijn Fairphone binnenkort te mogen ontvangen :)
Er gaat een normale simkaart in. Ik heb mijne gisteren ontvangen.

Zijn er meer mensen die hem hebben ontvangen? Ik vraag me namelijk af of het mogelijk is per simkaart een ringtone in te stellen, zonder dat je hem moet flashen met andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik heb 'm binnen, woehoe!

2 dingen die mij gelijk opvielen:

1. Toen ik de doos opende, ging het welkomst filmpje spelen... toeval? Was wel ff een gaaf moment! :)
2. Hij ligt niet plat op de tafel. Er zit een bobbeltje aan de achterkant wat ervoor zorgt dat 'ie wiebelt. Misschien om de camera te ondersteunen. Jullie enig idee? Ik vind het eigenlijk wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
2. Hij ligt niet plat op de tafel. Er zit een bobbeltje aan de achterkant wat ervoor zorgt dat 'ie wiebelt. Misschien om de camera te ondersteunen. Jullie enig idee? Ik vind het eigenlijk wel raar.
Volgens mij moet het bobbeltje bij de speaker er samen met de rand om de camera voor zorgen dat hij niet plat op z'n rug ligt, wat krassen kan veroorzaken. Maar het wiebelt inderdaad als je hem liggend probeert te bedienen.. Paar dagen terug heb ik een review geplaatst, productreview: Fairphone review door Marko_J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529804

Hoe bevalt de fairphone ondertussen? Ik zit er aan te denken om ook een te bestellen als er weer een batch wordt gemaakt en ben daarom wel benieuwd naar de ervaringen op langere termijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

ik ervaar zelf met mijn FP1 launch editie , dat sinds een anderhalve maand de accu slecht presteert.
Oa erg snel leeg of ineens 30 a 40 % drops in capaciteit. Als ik de telefoon weer aan de lader leg is deze ook weer in no time vol.

Zijn er meer die dit ervaren?

Ben op de site van fairphone hier het ea over tegen gekomen.

Ik neem iig contact op, want mijn backcover sluit nu ook erg moeilijk, kan niet goed constateren dat accu bol is maar het lijkt er wel op.
Pagina: 1