Reis rond de wereld van mijn franse telefoon van Belsimpel

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

• arjhun
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-04 11:26
Na al het gezeik om mijn Google Nexus 4 van LG te laten repareren wil ik graag mijn verhaal even kwijt om mijn ervaringen met Belsimpel te delen.

Telefoon Kapot

In juli ging mijn telefoon kapot. Hij start niet meer op. Krijg een rood ledje. Ik ga naar de site van de verkoper Belsimpel.nl in Groningen om volgens een stappen plan te kijken wat ik met mijn telefoon moet doen. Volgens de site van Belsimpel moet ik mijn LG direct opsturen naar dynafix. Meteen diezelfde dag verstuurd.

Dynafix
Paar dagen later krijg ik van Dynafix het bericht dat mijn LG Nexus 4 niet gemaakt kan worden op locatie. Ze sturen hem naar een externe reparateur. Na wat google werk kom ik erachter dat deze boodschap betekend dat ik kan fluiten naar een spoedig weerzien met mijn apparaat waar ik 1,5 maand daarvoor 420 euro heb neergelegd.

Dynafix en Belsimpel
Ik bel meteen naar Belsimpel die mij verteld dat mijn telefoon niet naar Dynafix had gemoeten. (Is ondertussen aangepast op de website). Ze zullen zo snel mogelijk contact opnemen met Dynafix om mijn telefoon naar een eigen reparateur te sturen. Na een week niks te hebben gehoord bel ik Belsimpel. Daar krijg ik het nieuws dat ze nog steeds wachten op een reactie op hun EMAIL naar Dynafix. Ja dames en heren, een email. Waarschijnlijk is ook Belsimpel tot de conclusie gekomen dat de kosten van het klantenservice nummer van Dynafix al snel te pan uit reizen. Mijn telefoon is natuurlijk ondertussen allang bij een reparateur in Duitsland of België.

Niet kapot
Een tijd later krijg bericht van Dynafix. De klacht is NIET geconstateerd en mijn telefoon doet het gewoon. Tegen losgeld van 50 euro mag ik mijn telefoon terug krijgen. Werkende telefoons vallen natuurlijk niet binnen de garantie. Ondanks het gezeik ben ik in mijn nopjes, mijn telefoon komt weer terug! Dacht ik… Een week of twee later is het apparaat namelijk nogsteeds niet gearriveerd. Ik neem weer contact op met Belsimpel. Ze hebben contact opgenomen en mijn telefoon wordt snel naar hun gestuurd zodat hij bij hun eigen reparateur alsnog gemaakt kan worden. Niks blijkt minder waar, diezelfde dag wordt ik gebeld door dynalogic dat mijn telefoon naar mij wordt gestuurd en niet naar Belsimpel. Ik bel Belsimpel op en ben blij dat mijn telefoon eindelijk naar mij terugkomt. Ik vertel ze dat ik het hierbij wil laten als mijn telefoon werkt en dat we blij mogen zijn dat hij het weer doet en morgen weer in mijn binnenzak zit.

Telefoon Terug
Mijn telefoon arriveerd, haal hem uit de verpakking, werkt niet, doe hem aan de oplader: ROOD LEDJE! Mijn telefoon is NIET gerepareerd, hij werkt nogsteeds niet!!! Neeeeeeeee!

Ik bel Belsimpel. Ze vertellen mij dat ik hem alsnog moet opsturen naar hun eigen reparateur. Ze willen toch echt de kans krijgen om hem zelf te reperareren.

Franse Telefoon

Dan zie ik op de bon van dynafix de reden voor het niet repareren van mijn telefoon:
“Geen Apparaat uit de BENELUX” Mijn telefoon is blijkbaar van een Franse Telefoon. Bedankt Belsimpel voor het verkopen van een franse telefoon op een nederlandse markt aan een nederlandse consument.

Telefoon weer naar Belsimpel
Ik stuur toch mijn telefoon op naar Belsimpel, krijg ik de volgende ochtend vandaag jongsleden het volgende bericht in mijn inbox:

"...U heeft een pakket retour gestuurd aangaande ordernummer #########. Wij hebben het pakket bekeken en geconstateerd dat alles in orde is. U heeft aangegeven dat u een nieuw toestel wilt ontvangen, deze sturen wij u zo snel mogelijk kosteloos toe...”

Helemaal in mijn nopjes bel ik mijn broers vrienden en vriendinnen op. Ik krijg een nieuwe, Belsimpel komt me tegemoed. Wat fijn!

Nieuwe Telefoon, o nee, toch niet, foutje!
Helaas blijkt wederom niks minder waar, een uurtje later krijg ik van Belsimpel een telefoontje. “Sorry meneer, een collega heeft iets verkeerds gedaan waardoor het lijkt alsof u een nieuwe telefoon gaat krijgen, hahahaha.” Hahaha??? Het lachen vergaat mij ondertussen, gelukkig dat Belsimpel na al dit gezeik de lol er nog van in kan zien.

Hoewel ik met verschijdene ‘vriendelijke’ figuren van Belsimpel team aan de telefoon heb gezeten en zij mijn verzendkosten aan Dynafix en de onderzoekskosten hebben vergoed, ben ik het gezeik nu toch echt zat. Al de verwarring en onduidelijkheid en mijn Telefoon is nog steeds kapot.

Ik word helemaal simpel van Belsimpel. Pun intended! Ik wil een werkende telefoon en het liefst NIET van het bedrijf Belsimpel!!! Ze mogen hem wat mij betreft houden!

p.s. heb dit even heel snel opgeschreven, excuus op voorhand voor vorm en/ of spelfouten.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En wat wil je met dit topic bereiken?

Voor je ervaring kan je: http://tweakers.net/shopreview/schrijven/ gebruiken :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• arjhun
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-04 11:26
Ik moest het even kwijt!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wat Hooglander1 zegt. Fijn dat je het kwijt bent, maar daar is dit forum niet voor bedoeld.

Dit topic is gesloten.