Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ICT studie

Pagina: 1
Acties:

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:12
Goedenmiddag,

Ik zoek voor mijn opleding medewerker Beheer ICT niveau 3, leerjaar 2 een laptop die een 17 inch scherm bevat en die snel is en soepel virtuele machines draait. Ik ga hierna misschien nog niveau 4 doen dus ik zou graag hebben dat hij dan nog steeds soepel die taken volbrengt.

Mijn vragen:

*Is de Dell Inspiron goed? http://www.dell.com/nl/p/...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 Deze kost 529 en heeft een I5 (3e generatie serie)

*Of is een I7 aan te raden wegens de 4 cores wat handig kan zijn met virtuele machines?

Mijn budget is tussen de 600 en 800 euro. Hoe goedkoper hoe beter, maar hij moet wel goed zijn voor de hierboven omschreven taken.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Voor jouw budget en taken kun je beter kijken naar laptops met een Full HD scherm. Dat heeft heel veel voordelen. Ik weet niet waarom je perse 17" wilt. Je kunt voor 17"in principe kiezen uit de Dell 17R SE of een Asus N76. Dell is door de kortingsbonnen goedkoper te krijgen, maar de Asus heeft dan weer betere bouwkwaliteit en accuduur. Als je naar 15" gaat kijken (want de grootte van het scherm maakt in principe niks uit. Als het aantal pixels hetzelfde blijft past er evenveel op je scherm) kun je kijken naar de Dell 15R SE, Asus N56 of een Lenovo E531. I7 is misschien wel handig, maar niet direct noodzakelijk (ook kijkend naar je budget). Kun je beter investeren in een SSD.

• dennis_rsb
Dank voor je reactie. Maar jij denkt dat een I5 de komende paar jaar voldoende is voor Virtuele machines? Want dan bespaar ik al gauw 100 euro wat inderdaad in een mooi ssd'tje gestoken kan worden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Waarom een 17" ? Is toch behoorlijk wat extra gewicht wat je dagelijks mee moet zeulen. Heb zelf een 13.3" laptop, die ik thuis aan een 24" scherm hang.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Voor VM's is een quadcore volgens mij wel handig. Volgens mij is de 15R SE de enige die binnen je budget valt met een i7 en Full HD.

Verwijderd

Een quadcore is handig voor VM's.

Een full-hd scherm is een must voor VM's
Een SSD is een must voor VM's.

De goedkoopste inspiron 15R SE is een goede keuze met kortingsbonnen. Een i7 handig, maar veel belangrijker is dat er een 1080p scherm en SSD in zit. Die SSD kan je er zelf in plaatsen.

• dennis_rsb
Ik heb na rondspeuren vanavond en overleg met winkeliers de Asus K75V met i7 gekocht. Een SSD heb ik maar even buiten beeld gelaten word duur. Als ik hem te traag vind kan ik altijd mijn SSD uit mijn desktop erin zetten.

Bedankt iedereen!
Pagina: 1