Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung ledtv model: UE32F5000 en sindskort hierbij een neotion CI+ module gekocht omdat mijn decoder niet naar behoren werkt. Natuurlijk heb ik gezocht of de tv CI+ gecertificeerd is: ja en tevens ook bij Ziggo: ja. Nou stop ik de module in de tv en geeft deze als melding: CI+ authenticatie mislukt.
Ik heb alles netjes volgens het boekje uitgevoerd dus daar kan het niet aan liggen.
Nou ben ik even verder gaan zoeken en staat op andere websites dat de tv wellicht niet geschikt is hiervoor. Erg vreemd..
Weet iemand hier misschien waarom de CI+ module niet werkt? In een andere tv doet hij het overigens wel gewoon.

En mocht mijn tv toch niet geschikt zijn hiervoor is er misschien een andere soortgelijke manier waardoor ik gewoon mijn smartcard in de tv kan doen en niet zo'n decoder meer nodig heb?
Bij voorbaat dank.

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:52:
Natuurlijk heb ik gezocht of de tv CI+ gecertificeerd is: ja en tevens ook bij Ziggo: ja.
zie hem niet op de Ziggo site staan
https://www.ziggo.nl/#pro...itale-televisie-module-ci
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/abq9zp.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik inmiddels ook niet meer nee -.-'
toch staat het hier wel: http://www.televisies.nl/...00/#product-specificaties
http://www.televisies.nl/...lus-gecertificeerde-tv-s/

Maar dit betekent dus dat mijn tv icm Ziggo enkel met een decoder werkt?

• 3CPO
Wat is de extensie achter je typenr. AWXXN ?

Verwijderd

Topicstarter
AWXXN idd

• 3CPO
Ik zie op de ziggo site dat de UE22F5000AWXXN al wel gecertificeerd is , dus dan zullen de grotere
modellen neem ik aan ook nog wel komen.
Begreep wel dat Ziggo er erg traag mee is , bij UPC is hij al wel gecertificeerd.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12 05:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:52:
Ik heb een Samsung ledtv model: UE32F5000 en sindskort hierbij een neotion CI+ module gekocht omdat mijn decoder niet naar behoren werkt. Natuurlijk heb ik gezocht of de tv CI+ gecertificeerd is: ja en tevens ook bij Ziggo: ja. Nou stop ik de module in de tv en geeft deze als melding: CI+ authenticatie mislukt.
Ik heb alles netjes volgens het boekje uitgevoerd dus daar kan het niet aan liggen.
Nou ben ik even verder gaan zoeken en staat op andere websites dat de tv wellicht niet geschikt is hiervoor. Erg vreemd..
Weet iemand hier misschien waarom de CI+ module niet werkt? In een andere tv doet hij het overigens wel gewoon.

En mocht mijn tv toch niet geschikt zijn hiervoor is er misschien een andere soortgelijke manier waardoor ik gewoon mijn smartcard in de tv kan doen en niet zo'n decoder meer nodig heb?
Bij voorbaat dank.
ik heb dezelfde CI+ module, (ik heb er 2), en heb ook zitten klooien met de dingen, probeer je CI+ eens om te draaien.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:37:
[...]

ik heb dezelfde CI+ module, (ik heb er 2), en heb ook zitten klooien met de dingen, probeer je CI+ eens om te draaien.
Bij mij kan hij er toch echt maar op een manier in. Smartcard wel al een aantal keren omgedraaid, geen effect.

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11 00:03
kuusj98 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:37:
[...]

Klinkt misschien heel lame, maar heb je de smartcard er goed in zitten?

Je kan dat het best zien door hem eruit te halen en te kijken of de contactpinnetjes overeen komen met de kaart.

Edit: had je al geprobeerd dus. In de decoder deed hij het dus wel (buiten het mankement om)?

[ Voor 10% gewijzigd door BDHowner op 22-08-2013 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
3CPO schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:36:
[...]

Ik zie op de ziggo site dat de UE22F5000AWXXN al wel gecertificeerd is , dus dan zullen de grotere
modellen neem ik aan ook nog wel komen.
Begreep wel dat Ziggo er erg traag mee is , bij UPC is hij al wel gecertificeerd.
Dank voor deze info. Dan zijn ze er idd erg traag mee, zo'n nieuw model is het nou ook weer niet.
Hopelijk dat hij snel wordt gecertificeerd, dan ik de decoder het raam uit mieteren. >:)

Verwijderd

Topicstarter
BDHowner schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:40:
[...]

Klinkt misschien heel lame, maar heb je de smartcard er goed in zitten?

Je kan dat het best zien door hem eruit te halen en te kijken of de contactpinnetjes overeen komen met de kaart.
Heb ik naar gekeken, maar alles zit er goed in. Heb het in een andere tv gedaan en daar werkte het allemaal prima.

• BDHowner
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:41:
[...]

Dank voor deze info. Dan zijn ze er idd erg traag mee, zo'n nieuw model is het nou ook weer niet.
Hopelijk dat hij snel wordt gecertificeerd, dan ik de decoder het raam uit mieteren. >:)
Ik weet niet of dat certificeren nou zoveel uitmaakt hoor... In principe is dat toch meer van "hij is getest"?

Heeft Ziggo hem niet op de decoder gelocked? UPC koppelt namelijk apparatuur met smartcards. Als je ze verwisselt weigeren ze...

• BDHowner
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:42:
[...]

Heb ik naar gekeken, maar alles zit er goed in. Heb het in een andere tv gedaan en daar werkte het allemaal prima.
Mmm... heb je al gekeken of er een update voor de tv is?

Nieuwe tv's kunnen dat direct zelf via WiFi.

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ooit bij iemand ook zo een probleem gehad met een samsung tv, alles geprobeerd alles ook al weer omgewisseld in de winkel. Later ergens op internet iets van een code gevonden die je via de afstandsbediening kan invoeren. En vreemd genoeg was dat de oplossing.

Ik weet helaas dus niet meer precies hoe dat ging en waar ik het vond, denk op een forum van ziggo of samsung. hoop dat je er toch wat mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
BDHowner schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:43:
[...]

Ik weet niet of dat certificeren nou zoveel uitmaakt hoor... In principe is dat toch meer van "hij is getest"?

Heeft Ziggo hem niet op de decoder gelocked? UPC koppelt namelijk apparatuur met smartcards. Als je ze verwisselt weigeren ze...
Dan zou de smartcard toch ook niet werken in een andere decoder/televisie?
Volgens mij doet Ziggo dit dus niet.

Decoder stoort een beetje omdat de antenneaansluiting niet helemaal top meer is.

Zal ff kijken of ik de tv kan updaten.

• BDHowner
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:46:
[...]

Dan zou de smartcard toch ook niet werken in een andere decoder/televisie?
Volgens mij doet Ziggo dit dus niet.

Decoder stoort een beetje omdat de antenneaansluiting niet helemaal top meer is.

Zal ff kijken of ik de tv kan updaten.
Ik had hem al bijgewerkt inmiddels :). Berichten gaan zo snel door elkaar heen ;).

De update is erg belangrijk, als een grotere variant van het scherm wel ondersteund is, zou ik niet weten waarom die van jou niet zou moeten werken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is de CI+ kaart zelf bij Ziggo geactiveerd?

Verder: je zegt volgens het boekje, dus welk boekje? Dat van de TV of dat van de CI+ kaart? In mijn geval (Ziggo, Smit CI+ met LG TV) moest ik eerst wat doen volgens het boekje van de smartcard, en dan pas volgens de TV werken. En idd, dat werkte :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BDHowner
http://www.samsung.com/nl.../UE32F5000AWXXN-downloads

Hier staat de laatste firmware (mocht je geen WiFi o.i.d. hebben).

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:53:
Is de CI+ kaart zelf bij Ziggo geactiveerd?

Verder: je zegt volgens het boekje, dus welk boekje? Dat van de TV of dat van de CI+ kaart? In mijn geval (Ziggo, Smit CI+ met LG TV) moest ik eerst wat doen volgens het boekje van de smartcard, en dan pas volgens de TV werken. En idd, dat werkte :)
CI+ kaart is bij Ziggo gecertificeerd
stond in de gebruiksaanwijzing: tv opstarten
zenders zoeken
uitschakelen
CI+ module erin
en authenticeren
dat laatste doet hij dus niet.

Mijn tv heeft natuurlijk geen wifi, zucht, hoe moet ik hem dan updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Ah, je was me voor, thanks!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd niet de nieuwste update, zal dit eens proberen en dan zien we verder.

• 3CPO
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:58:
ik heb idd niet de nieuwste update, zal dit eens proberen en dan zien we verder.
ok , laat even weten als het werkt

Verwijderd

Topicstarter
3CPO schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:59:
[...]

ok , laat even weten als het werkt
Helaas, software is geinstalleerd, maar nog steeds dezelfde foutmelding. Ik ga ervan uit dat het probleem is dat mijn tv nog niet is gecertificeerd bij Ziggo, zoals ook op de website staat. Hopelijk doen ze dat wel snel.

• BDHowner
Mmm... jammer...

Succes ermee!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 17:39

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik weet dat soms wat vreemde installatieprocedures nog wel eens willen helpen, zoals de CI+ module in de TV steken terwijl hij aanstaat. Dit hielp bij mijn toestel, maar dat was geen Samsung

Taru tossing moet een olympische sport worden

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas niet..
Ik blijf het toch raar vinden dat een versie kleiner wel Ziggo-gecertificeerd is en mijn tv niet, ook al zeggen veel websites dat dit wel zo is.
Helemaal omdat de tv als beste getest is bij de consumentenbond en dan zou de CI+ module niet gecertificeerd zijn bij een van de grootste providers van Nederland.
Ik ga nog ff wat zoeken op internet en anders morgen Ziggo maar even opbellen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vroeg niet of die smartcard bij Ziggo was gecertificeerd, maar of ie wel was geactiveerd :)
Sowieso kun je hier Ziggo gewoon voor bellen. Die kunnen zeggen of de kaart actief is, maar ook of die kaart (indien het een oudere kaart betreft) geschikt is voor je CI. Evt regio kan ook uitmaken, heb ik bij mijn verhuizing ook gehad. Enne, de Ziggo helpdesk is er ook na 1800 uur hoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:40
Gewoon de helpdesk bellen. Ze kunnen vanaf afstand de smartcard resetten, moest bij mij ook gebeuren voordat ik de CL module werkend kreeg.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat ik gister zei over zo een code met je afstandsbediening was serieus, maar daar is niemand op in gegaan inmiddels heb ik gevonden wat ik diegene gestuurd heb. Kijk het na, zoek eventueel even rond nog op internet of bel Samsung en zeg dan maar of het heeft geholpen.

TV op 1 dan druk je achter elkaar op Mute,2,4,7,exit
Daarna krijg je drie rode letters in beeld en moet je rebooten.

Zorg dat eerst alles op de juiste manier zit en wie weet helpt dit, als je Samsung belt zal waarschijnlijk ook niet iedereen dit weten. Succes!

• Hugo159
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:52
Ben hier in het verleden ook mee bezig geweest. Truuk was ci+ normaal installeren, waarna de tv opgestart moest worden met de module erin echter zonder smartkaart en een volgende keer opstarten met smartkaart.

Misschien zou het ook aan de neotion module kunnen liggen, ik heb begrepen/ gelezen dat de smit module (het beste) werkt op samsung tv's.

Btw regio/symboolcodes goed ingevuld? Heb je beeld op nederland1?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb hetzelfde probleem gehad en Hugo159's oplossing heeft bij mij gewerkt.

TV Kanalen instellen met de CAM er in, maar de SmartCard er uit. Als alle TV/Radio zenders zijn gevonden naar Nederland 1 gaan, SmartCard er in en dan naar een andere zender zappen. Dan zou het moeten werken.

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine opsomming:

- Ziggo smartcard is geactiveerd
- Regio frequenties en dingen zijn juist afgesteld
- Afstandbedieningtrucje zegt: CIPLUS Strorage Test: Succes
Dus geen rode letters
- Ook CI+ installeren met module erin en niet de smartcard geeft nog steeds de authenticatie fout
- Ik heb beeld op Nederland1
- Ik probeer nu Ziggo te bellen, maar de vaste telefoon verbinding doet het opeens niet meer. Zucht, elektronica.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ziggo mannetje gebeld en het ligt aan de tv die dus waarschijnlijk nooit zal gaan werken met CI+ icm Ziggo. :(

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Om toch nog even naar een oplossing te kijken. Welke module heb je? Ik vermoed een neotion met versie 1.2 of een oudere smit met paarse kleur. Vraag bij je lokale dealer of je een smit module van de laatste serie mag proberen. Het is de blauwe module, met een blauwe verpakking. Je hebt een 2013 tv en oude versie's werken hier slecht mee.

Weet uit ervaring dat dit heel vaak de oplossing is.

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-12 20:44
Ik kan het verhaal van M-dgrt bevestigen. Vorige week kreeg ik mijn nieuwe 46UEF6740 en kreeg mijn - 1 jaar oude - netion met geen mogelijkheid aan de praat. Op internet vond ik dat de nieuwe Smit zou moeten werken met de F serie uit 2013 en de webshop van de TV kwam met hetzelfde advies. Bij een lokale electronicazaak heb ik de "Ziggo interactieve CI+ module" gekocht, wat gewoon een Smit module is met een Ziggo sticker erop (op de sticker staat ook ik kleine letters dat het een Smit is).

Ziggo doet nog niets meer de interactieve module, maar daar ben ik nu alvast op voorbereid :)

Helaas ben ik de foutmeldingen vergeten, maar na van module de zijn gewisseld kreeg ik een andere foutmelding. Ik vond ergens online dat als je de module erin en eruit haalde als de TV aan staat, dat hij zou gaan werken. Ik vond dit wel een beetje eng, maar toch gedaan. Resultaat: een werkende module!

Later las ik dat het wellicht ook zou werken als je de module erin stopt als hij uit staat, tv aandoet, wacht op de foutmelding, tv uit doet, 20 seconden wachten en de tv weer aanzetten. Sommige TV's kunnen hem niet meteen goed aan de praat krijgen.

Ik denk dat je je nieuwe TV prima aan de praat zou moeten krijgen. Mocht het nog niet lukken, plaats nog even een berichtje. Wie weet kunnen we nog even meedenken.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37
Soms werkt het ook als je de kaart erin laat en via mijn ziggo de kaart herstelt. Dan wordt geforceerd de activatiecode via het netwerk gestuurd (ik dacht binnen 10 minuten), de kaart moet dan wel erin zitten om de authenticatie code te ontvangen. Dit vind je onder mijn ziggo bij Mijn gegevens -> Producten.

Mijn ziggo

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• hadieherrie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-07 16:08
Heb twee splinternieuwe SAMSUNG LCD TV's UE46f6400AW en UE46F6670 geinstalleerd die allebei NIET werken met de oudere CI+ 1.2 module die ik uit de oude TV's had gehaald. Beter gezegd: alles werkt, maar zodra je iets anders dan nederland 1 HD wilt kijken bij Ziggo geeft hij een foutmelding I34-9 o.i.d.

Met de nieuwe CI+ 1.3 module van b.v. SMIT doen ze het allebei uitstekend. Je kunt aan de buitenkant niet zien welke CI+ module je hebt, behalve dat er "interactief" op de CI+ 1.3 module staat.

Soms krijg je wel een foutmelding: "certificaat error" met de CI+ 1.3 . Geen probleem, gewoon de TV opnieuw installeren en alles werkt.

Vervelend: nergens staat aangegeven dat die CI+ 1.2 niet goed is, dus je zoekt je de versuffing voordat je hebt ontdekt dat je gewoon een CI+ 1.3 module moet gebruiken.

Leuk: de CI+ 1.3 is inmiddels echt "interactief" dus je kunt zonder losse settopbox films en series bestellen! scheelt weer een kastje, snoertjes en stroom

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 14:51
Nou volgens mij moeten die gewoon werken met de 1.2 cams. Je kan je kaart zelf op afstand resetten via Mijn ziggo en dan werkt alles binnen een kwartier!

Android fanboy

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
martijnnos schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:18:
Wat ik gister zei over zo een code met je afstandsbediening was serieus, maar daar is niemand op in gegaan inmiddels heb ik gevonden wat ik diegene gestuurd heb. Kijk het na, zoek eventueel even rond nog op internet of bel Samsung en zeg dan maar of het heeft geholpen.

TV op 1 dan druk je achter elkaar op Mute,2,4,7,exit
Daarna krijg je drie rode letters in beeld en moet je rebooten.

Zorg dat eerst alles op de juiste manier zit en wie weet helpt dit, als je Samsung belt zal waarschijnlijk ook niet iedereen dit weten. Succes!
Onlangs deze tv gekocht, en je bent enorm bedankt voor je tip! Dit werkte bij mij!

Verwijderd

Beste,

Ik heb het soortgelijke probleem bij mijn Samsung UE46F6320 tv (2013 model) met mijn interactieve ci+ module 1.3v van Quantis(nieuwste versie). Ik heb de smartcard laten activeren bij Ziggo.
Wanneer je op Ziggo.nl kijkt wordt deze type niet herkend maar alleen de UE46F6320AWXXN versie. Ik weet niet of dit het probleem is? Verder heb ik alleen TV standaard aangeschaft zonder internet maar volgens de technische helpdesk van Ziggo moet dit niet het probleem zijn.

Daarnaast heb ik alle stappen die hier op de forum zijn vermeld geprobeerd maar helaas krijg ik nog steeds de foutmelding: (17) authenticatie mislukt de tv ondersteund dit niet of de kaart is er verkeerd ingezet. Heeft iemand een andere tip?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja mischien is het singaal te slecht ... zet hem eens dichter bij en geef hem de tijd om de activatie op te laten pakken heb ej niet ergens een singaal test ? oid

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 14-12-2014 23:36 ]

Iperf

Verwijderd

Wat bedoel je met dichterbij zetten? Heb kabel aansluiting.

Ik heb de mute 2 4 7 exit geprobeerd en dan krijg ik in het scherm: "CIPLUS storage Test: Success" te zien en geen code.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik had een tv op zolder die net ff slecht singaal kreeg en de ci+ kreeg geen updates. singaal opgeschroeft en het werkte weer.
als ik de kaarten omdraaide werkte het weer een tijdje. maar de versterker opschroeven is makkelijker :P

Iperf

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:31
Je moet wel eerst de TV naar zenders laten zoeken, en deze moet ze ook hebben gevonden. Als je de module er eerder insteekt dan krijg je inderdaad die foutcode 17.

Verwijderd

Het signaal is gewoon goed via de kabel. Alle zenders zijn ook opnieuw opgezocht alleen digitale zenders vind ie niet alleen analoog/kabel.

Geen idee wat hier misgaat. Firmware of is de tv gewoon niet geschikt?

Verwijderd

Ik lees net ergens dat als je problemen hebt met de 1ste installatie en een authenticatie fout krijgt, en je hebt een Samsung, je 'm het beste een nacht van de stroom kan halen, en de volgende dag fabrieksinstellingen herstelt. Mocht het de eerste keer niet lukken daarna, module met kaart er eens uit en in doen en dan werkt het in veel gevallen wel. Veel succes!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:03:
Het signaal is gewoon goed via de kabel. Alle zenders zijn ook opnieuw opgezocht alleen digitale zenders vind ie niet alleen analoog/kabel.

Geen idee wat hier misgaat. Firmware of is de tv gewoon niet geschikt?
Digitale zenders moet hij ook gewoon kunnen vinden.

Verifieer je decoder instellingen met de website en postcode etc
En zet daarna je tv nou gewoon even dichtbij het aob en probeer het eens opnieuw

Iperf

Pagina: 1