Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basic laptop budget: 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• Braque_
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05-2021
De vriendin van mijn broertje is opzoek naar een nieuwe laptop, dus kwam ze bij terecht voor wat advies.

Ze wil de laptop gebruiken voor haar studie. Dit betekent veel tekstverwerken, Indesign, illustrator, verder wat browsen en soms kijkt ze een serie of streamt ze gtst, je kent het wel.

Ze wil een scherm van 13,3 of 14" en de laptop mag niet te zwaar zijn. onder de 2 kg.
Het budget is 600 euro, maar als het minder kan is dat erg gewenst.
Ze wil het liefst dat de laptop meerdere jaren mee kan en hij moet er "mooi" uitzien.

samen hebben we even in de pricewatch gekeken en de volgende laptops kwamen er uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Zenbook UX32A-R3001H€ 648,-€ 648,-
1Dell Vostro 3360 (2356)€ 414,-€ 414,-
1Medion Akoya S4613 (30015491)€ 669,-€ 669,-
1Samsung NP535U3C-A03NL€ 565,-€ 565,-
1Samsung NP535U3C-A04NL€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.795,-

Persoonlijk wil ik altijd het beste voor mijn geld en hecht ik waarde aan kwaliteit. Een mooi uiterlijk is belangrijk, maar het gaat ten slotte om de interactie met het apparaat en dat moet gewoon goed zijn. Ik geef dus liever 75 euro meer uit aan goede hardware en een kleine SSD zodat de laptop na een jaar nog steeds snel is.

Ik heb de review gelezen over de samsung 5-series. Deze was niet positief.
Maar kan iemand vertellen hoe de AMD cpu's zich verhouden tot de Intel's? Ik heb de benchmarks gezien, maar in hoeverre heeft dit invloed op de gebruikservaring voor haar. Waar zal ze de slechte score aan gaan merken in de praktijk?

Verder ziet de Dell er erg goed uit voor zijn prijs (425 euro voor een i5) , heeft iemand hier ervaring mee?

En zijn er tenslotte nog alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?