Toon posts:

goeie geluidskaart voor produceren in Ableton of FL

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Iemand een tip voor een goede geluidskaart om te produceren in Ableton of FL?
Zijn die dingen makkelijk te installeren in een PC of kan ik dan beter een nieuwe PC kopen met een zelfde geluidskaart?

Edit:
Prijsklasse tot €1000,-

Ben namelijk echt een leek op hardware gebied.

Thanks alvast! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 15:44 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28
Ja.

Niet informatief genoeg? Plaats zelf eerst eens wat meer info voor je hulp verwacht. Dingen als budget, huidig systeem, normen voor kwaliteit, doelstelling privé of zakelijk, wat je zelf al onderzocht hebt, enz.

Addicted to silent computing

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 09:24
Het mooie van een leek zijn is dat je nog alles fout mag doen dus dat scheelt. En zeker als je verder wilt in de muziek zul je hier ook verstand van moeten krijgen.
Dus als je nou 1+1 doet laat je hier even zien wat je zelf allemaal ondervonden hebt en dan kunnen wij als lezers erna zeggen of het goed of fout is.

Verwijderd

Topicstarter
@Crahsystor Als ik dingen zoals budget relevant had gevonden had ik dat ook zeker geplaatst :).
ik probeer enkel wat ideeën op te doen zonder dat ik daar een heel levens verhaal aan wil koppelen.

Ik wil gewoon een goed werkende geluidskaart waarmee goed geproduceerd kan worden zonder dat mijn geluid gaat haperen/kraken als ik een aantal plugins en filters heb gebruikt op mijn track.

een reactie als: geluidskaart van merk x t.w.v. €500,- is een goede optie want die heb ik zelf ook was al voldoende geweest. vanuit daar kan ik verder bouwen en gaan onderzoeken toch.

Maar hoe kan ik weten waar te beginnen als ik geen verstand van die dingen heb.
uiteraard(nogal logisch) ben ik al naar de winkel gegaan(maar die verkopers verkopen alleen graag waar ze de beste comissie op krijgen), wat luchtige informatie van andere producers gekregen, maar veel al werken die op mac en daar zit standaard een goede in.

thnx voor de input anyways :)

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-02 19:28
Voor produceren kom je al snel op een audio interface uit. De Focusrite Scarlett 2i2 is een zeer goede voor relatief weinig geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Bas. op 22-08-2013 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Bas :)!
Bas. schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:43:
Voor produceren kom je al snel op een audio interface uit. De Focusrite Scarlett 2i2 is een zeer goede voor relatief weinig geld.

• Bas.
No problem! Ik zelf gebruik 'm ook en hij klinkt echt enorm strak. Plus dat hij een lage latency heeft, is zeker handig met produceren.

Gebruik je ook al deftige studiomonitoren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja KRK RP 8 G2, mooi zat vindt ik haha.
of bedoelde je beeldschermen met monitoren trouwens?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 16:05 ]

• Bas.
Kijk aan dat zijn leuke speakers. Hoe zegmaar je opstelling wordt:

Via USB sluit je de audiointerface op de computer aan. Op de audiointerface sluit je je monitoren aan. Je kunt het beste 2x Jack 6.3 naar XLR gebruiken. Deze gebruik ik zelf:

http://www.bax-shop.nl/xl...l-5m/product-details.html

Zeer fijne kabels. Je kunt het volume van je monitoren dan beide op hetzelfde volume instellen, het regelen van master/pc volume kan je doen met de grote grijze knop voorop de interface.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:40:
@Crahsystor Als ik dingen zoals budget relevant had gevonden had ik dat ook zeker geplaatst :).
[...]
maar veel al werken die op mac en daar zit standaard een goede in.
Waarom koop je dan niet gewoon de duurste iMac of Macbook Pro?
Maar hoe kan ik weten waar te beginnen als ik geen verstand van die dingen heb.
Dan ga je je eerst inlezen; op een rijtje zetten welke eisen jij stelt aan een geluidskaart, onderzoeken wat de verschillen zijn tussen de geluidskaarten.

Ook geef je aan in welke situatie je zet; welk systeem je hebt, tegen welke problemen je nu aanloopt etc.

Ik zou je aanraden eerst meer eigen inzet te tonen. En dan niet aankomen dat je er niets van weet, want dat heeft niets met elkaar te maken.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:38
Ook prettig om te weten is wat voor apperatuur je allemaal wilt aansluiten op je geluidskaart. Wil je nog wat aansluitingen hebben voor microphones of misschien een koptelefoon aansluiting. Hoe zit het met analoge en digitale in en outputs?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje wat is je doel van je reactie? kom je hier alleen maar om mensen af te zeiken? je bent zeker een billenmaatje van Crashsystor?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

1) aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora
2) ook daar verwachten we eigen inspanning voor je een topic opent

Die eigen inzet lijkt hier helemaal te ontbreken. Je zet een vraag neer met niets meer dan een budget en een doel, voorzover te lezen is heb je zelf niets gedaan. Dat is niet de bedoeling, daarom gaat dit topic dicht.

En mbt die flame naar m'n collega-moderator: check je mail :/

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 22-08-2013 16:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.