Verwijderd

Topicstarter
Hallo !

Ik ben een laatstejaarsstudent Grafische met "HP officejet pro 8500 wireless".
Op zich ben ik er heel tevreden mee, maar het kan niet op A3 printen. Dit is wel jammer omdat ik soms 1-2x per week naar het copycenter moet om deze reden. Ik ben dit een beetje beu en zou daarom een A3-printer willen aanschaffen.

Ik zou graag een All-in-one printer hebben, met de functies van deze Officejet
- Dubbelzijdig scannen (met lade, A4 is ok)
- E-print of AirPrint
- Borderless(!) printen
- WiFi
- Inktpatronen apart (c m y k)
- Inkjet
(extra lade voor papier is ook altijd welkom !)

Zoals hierboven al vermeld, heb ik een lichte voorkeur voor HP (dan Epson en Brother)

Ik ben niet zo thuis op de A3-printer markt, en zou dus graag tips en adviezen van jullie krijgen _/-\o_
Als jullie andere modellen beter vinden, stel het dan zeker voor :D (max 400 euries)

Deze modellen bekeek ik al:
- Epson WorkForce WF-7525
- HP Officejet 7610 e-All-in-One (met duplexmodule voor dubbelzijdig printen)
- Brother MFC-J6910DW

Ik kijk uit naar jullie antwoord! O-)
- Niels

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19
Alweer? Wil je er graag twee?

Prima.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
HP gebruikt in bijna al zn inkjet-printers binnenwerken van Canon. Daarbij zijn de HP-printers de laatste jaren drastisch in kwaliteit achteruit gehold, en ik laat zelf om die reden dan ook HP nu links liggen. Daar waar eerst zowel hardware als software prima was, is nu de hardware matig (denk aan gebruik van dunner plastic, gammelere constructies) en de software met die UPD om te janken zo beroerd... :{ Daarbij zijn de prijzen nou ook weer niet dusdanig dat je dat voor lief wilt nemen.
De machines van Canon zijn daarentegen een stuk beter, en ook hun software is beter op orde. Epson-drivers ben ik over het algemeen niet zo heel gecharmeerd van, maar echt slecht is het nou ook weer niet te noemen. De brother-printers zijn best goed, maar vrij "log". Dat wil zeggen dat je kan doen wat ze beloven, maar ook niet meer dan dat en weinig aanpassingen in mogelijk zijn.
Kijk anders ook eens bij Xerox; die maken prima machines. Overigens ben ik bang dat je voor je eisen met 400 euro toch wel erg krap zit. Ik neem aan dat je toch wel naar wat high-end machines wilt gaan kijken (laatstejaars Grafische lijkt me dat je toch wel enig kwalitatief knap werk wilt afleveren).
Uitgaande van dat je 1 a 2 keer per week een printje maakt (voor het gemak stellen we 100 tot 125 prints per jaar) en een afschrijf-periode van 4 jaar kom je, zonder consumables als inkt, dus met 500 afdrukken... met dit budget zit je op grofweg alles bij elkaar 1 euro per print... Ik ben bang dat je een stuk hoger gaat uitkomen als al je wensen vervuld moeten worden dan... :{ Misschien is die copy-shop zo gek nog niet... Alternatief is geen AIO, maar een "gewone" A3-printer, zonder WLAN, en je huidige AIO op A4 ernaast houden.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt voor je advies. Ik deel je mening over HP, maar heb zelf ook slechte ervaringen met Brother.
Misschien toch beter even verder naar het copycenter gaan :)