Windows 7 herinstalleren

Pagina: 1
Acties:

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Ik heb een Sony Vaio VPCF12V5E uit 2010 waarop ik opnieuw Windows 7 wil installeren.
De reden dat ik opnieuw windows wil installeren is simpelweg dat er teveel troep op staat en hij daardoor behoorlijk aan de trage kant is geworden.

Programma's als ccleaner heb ik al geprobeerd, maar uiteindelijk helpt mij dat niet verder.

Het eerste probleem waar ik tegen aanloop is het feit dat ik enkel een productkey heb gekregen en geen cd's.
Ik neem aan dat om windows te herinstalleren je wel de bestanden moet hebben op een cd/usb of externe harddisk. Hoe kom ik hieraan?

Op internet staan wel een aantal handleidingen om dit in goede banen te leiden, en over het algemeen lukt mij dat wel zolang de handleiding maar duidelijk genoeg is. Is er ergens een handleiding die jullie aanraden?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/

Daar staan links van diverse versies voor het legaal downloaden van Windows 7.
Dit is een .iso en die kan je als image dan op een DVD branden.

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:54
De meeste laptops hebben een herstelpartitie om windows opnieuw te installeren, daar heb je geen installatie cd voor nodig, zelf even googlen doe dat pcies werkt :)

als dat niet lukt:

als het goed ik staat er bij je productcode welke versie w7 je hebt. (home of professional o.i.d), als je dvd een leent of download kan je gewoon je productcode gebruiken.

hier staat nog wel een guide, komt waarschijnlijk niet helemaal overeen, maar alles staat er in.

http://www.wikihow.com/Install-Windows-7-for-Beginners

je zal waarschijnlijk van Sony nog drivers moeten downloaden later.

TIP: Sla je documenten/foto's wel op op een usb/dvd die ben je anders kwijt

suc6

[ Voor 30% gewijzigd door Mr.Monk op 22-08-2013 13:35 ]

• dj_jari
Helemaal top, thx!
Ik ga er eens mee aan de gang.
Nog zaken waar ik specifiek op moet letten en die vaak fout gaan?

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:54
dj_jari schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:33:
Helemaal top, thx!
Alles op C: word gewist, alle documenten/ foto's opslaan dus :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gebruik daar de Easy transfer Wizard voor, werkt prima.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dj_jari
Mr.Monk schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

Alles op C: word gewist, alle documenten/ foto's opslaan dus :)
Dat staat allemaal al keurig netjes op mijn NAS :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
dj_jari schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:56:
[...]

Dat staat allemaal al keurig netjes op mijn NAS :)
Eventueel voor library instellingen/verwijzingen en instellingen van bureaublad etc. zou je (zoals Alt-92 voorsteld) ook de Easy Transfer wizard voor kunnen gebruiken...werkt echt super!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

dj_jari schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:33:
Helemaal top, thx!
Soms is het niet meer mogelijk om de fabrieksinstellingen terug te zetten. De installatie wordt dan halverwege afgebroken en kan je niets meer....
Houd daarom wel een Windows-cd (met de juiste versie) bij de hand voor het geval dat.

Verder kan je op de Microsoft site kan je alleen de Engelstalige iso's downloaden en geen Nederlandstalige versie zoals je die waarschijnlijk op de laptop geïnstalleerd hebt gekregen. Voor de Ultimate versie is dat geen probleem en kun je de language pack via Windows Updates downloaden, maar voor de andere versies gaat dat niet. Hiervoor moet je Vistalisator gebruiken. Ga naar http://www.froggie.sk/download.html en download Vistalator en de Language pack voor de betreffende Windowsversie.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1