Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 12:39
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort een Home Cinema set aan te schaffen.
Ik heb al wat gekeken hier en daar wat ik wil hebben:

-Minimaal 5.1
-Bluetooth
-Hoeft geen 3D (hebben ze bijna allemaal toch wel)
-DNLA
-Wifi hoeft ook niet (heb nog een kabel over bij m'n tv)

In combi met:

-Ziggo recorder kastje
-PS3
-WD TV Live
-Philips 47PFL4007H

Dit zijn 3 HDMI aansluitingen, ik heb nog geen een Home Cinema gevonden die 3 HDMI ingangen heeft.
Dus wil ik de Digitale audio OUT gebruiken van mijn tv. Of krijg ik hiermee kwaliteitsverlies?

Wat ik gevonden heb:

-Samsung HT-F5530
-Samsung HT-F5550
-Samsung HT-F6530
-Samsung HT-F6550

Maar wat is in godsnaam het allerjezus grote verschil tussen de F5 en F6 serie behalve de prijs.
Eigenlijk heb ik alleen maar naar samsung gekeken vanwege de goede ervaringen ermee.
Maar ik hoor graag advies.

Budget: €250-€350

Alvast bedankt :)

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 19:36

Jack V

Snappie?

Tip:
Je TV beschikt over ARC (Easy-link CEC-HDMI) en de Samsung ook (Aynet CEC-HDMI). Normaal gesproken zou je dus je TV kunnen instellen op het doorsturen van zijn geluid naar de 5.1 set. Dat maakt dat je weer een paar HDMI ingangen op de TV extra hebt.

1 nadeel: In de praktijk werkt het niet allemaal even soepel helaas :-( , bovendien wil de tv weleens geen ingewikkelde surround signalen doorsturen. Je zult het echt zelf uit moeten proberen.

Als het werkt kan je daar dus voor kiezen.

Wat betreft verlies in optical out: no worries, daar is absoluut geen sprake van. Audio out via de composiet rood witte kabeltjes lijkt me echter idd niet zo handig.

Mogelijke oplossing:
TV -> Samsung via HDMI-ARC | PS3 Optical Out -> Samsung Optical in | PS3 HDMI out -> TV HDMI in |
WD TV -> Samsung HDMI in (pass-thru?) of anders aan TV hangen, die dan via ARC (als het goed gaat) geluid doorstuurt naar Samsung.

[ Voor 108% gewijzigd door Jack V op 31-08-2013 06:45 ]

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

• dn072
Bedankt voor je reactie :-)

Ik heb inmiddels de LG HX573 aangeschaft.
Ik krijg deze vanavond binnen.

Deze heeft ook WIFI Direct, ik ben zeer benieuwd hoe dit werkt met je telefoon/tablet/laptop.
Verder ben ik van plan om het ziggo kastje en de WD TV via de HDMI input te gebruiken en de PS3 met de optical kabel.
Zo heb ik ze toch alle drie verbonden, ik zal alleen moeten switchen als ik ga gamen.

Verder heeft mijn TV wel ARC. Dus mocht ik problemen ondervinden kan ik altijd nog wat andere dingen uit proberen.

Gr. Daniel

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
dn072 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:50:
Bedankt voor je reactie :-)

Ik heb inmiddels de LG HX573 aangeschaft.
Ik krijg deze vanavond binnen.

Deze heeft ook WIFI Direct, ik ben zeer benieuwd hoe dit werkt met je telefoon/tablet/laptop.
Verder ben ik van plan om het ziggo kastje en de WD TV via de HDMI input te gebruiken en de PS3 met de optical kabel.
Zo heb ik ze toch alle drie verbonden, ik zal alleen moeten switchen als ik ga gamen.

Verder heeft mijn TV wel ARC. Dus mocht ik problemen ondervinden kan ik altijd nog wat andere dingen uit proberen.

Gr. Daniel
hi Daniel,

Even een schopje, want ik sta op het punt om ongeveer dezelfde setup te doen. Mijn setup:

Philips PFL6007
LG HX571 (oud en kapot na waterschade)

En wil deze vervangen door een LGHX573.

Precies zoals Jack V hierboven aangeeft heb ik WÉL problemen met de ARC gehad. Zowel via optisch als via ARC hapert het geluid. Bij ieder bestand of TV zender dat ik afspeel vanaf mijn TV, hapert het geluid dat uit mijn LG komt. En dat ligt óf aan mijn Philips TV, of aan mijn oude Home Cinema Set.

Wat is nu jouw ervaring met de ARC, werkt dat goed?

• dn072
Hoi Stpan,

Ik heb de volgende setup:

Ziggo recorder -> optische kabel -> LG HX573

PS3 -> HDMI -> LG HX573 (INPUT)

Mediaplayer -> HDMI -> LG HX573 (INPUT)

LG HX573 (OUTPUT) -> HDMI -> TV

De audio wordt met de HDMI inputs vanzelf goed verwerkt,
Zodra ik dus via mijn Ziggo kastje tv wil kijken moet ik de input van mijn LG HX573 op Optisch zetten.
Hier is een aparte knop op je afstandsbediening voor, erg handig.
Zodra ik mijn tv en ziggo kastje aanzet springt de LG ook vanzelf aan, erg handig.
Hapering of storingen heb ik nog nooit mee gemaakt.

Ik werk niet met een optische kabel van mijn TV naar de LG.
Hier heb ik dus helaas geen ervaring mee.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat je wel storingen krijgt als je die opstelling wel gebruikt.
Het is een goede TV en een goede Home Cinema Set.

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
hi dank voor je antwoord.

Maar je hebt dus niet de mediaspeler van de Philips TV gebruikt om via de ARC over je HDMI kabel (vanaf de output LG HX573) het geluid over je LG te laten lopen?

Precies daar ging het mis. Ook al had ik een goede LG Home Cinema Set en een goede TV.

• dn072
Hoi,

Ja dat heb ik wel eens geprobeerd, en dat werkte qua geluid helemaal goed. Alleen ik vond de interface en het aantal verschillende types bestanden van de WD mediaplayer beter dus gebruik ik die.
Maar wat ik heb geprobeerd met de mediafuncties van de TV doen het allemaal goed qua geluid.
Pagina: 1