• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:08
Hey,

Na een upgrade van mijn voeding en GPU ben ik aan het kijken om een SSD in mijn PC te zetten. Graag zou ik op deze SSD een clean install van Win7 en eventueel enkele van de meest gespeelde games zetten.

Ik heb al wat opgezocht over het inbouwen van een SSD en hierop een nieuwe install van Win7 doen, hierbij staat telkens aangegeven dat je best op voorhand al de drivers van je moederbord download. Nu is mijn probleem dat ik best wel een oud moederbord heb, namelijk:

Mobo Packard Bell IPOWER G5630 Intel X58 Southbridge: 82801JR (ICH10R)
met een CPU Intel Core i7 920 @ 2.67GHz Bloomfield 45nm Technology

Hier vind ik echter geen drivers meer voor terug op de site van Intel, de oudste drivers die ik daar terugvind zijn die voor G6xxx moederborden 8)7

Liefst zou ik mijn mobo en/of CPU nog niet vervangen, zij zijn wel wat verouderd maar nog steeds snel genoeg.

Kan iemand me dus helpen met de drivers hiervoor? En zijn er eventueel nog andere drivers die ik zeker op voorhand best al download?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke drivers heb je nodig dan?
De chipsetdrivers zijn gewoon hier te vinden: https://downloadcenter.in...ware+Installation+Utility

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:08
TERW_DAN schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:20:
Welke drivers heb je nodig dan?
De chipsetdrivers zijn gewoon hier te vinden: https://downloadcenter.in...ware+Installation+Utility
Bedankt al!

Geen idee, misschien is dit diegene die ik nodig heb, zijn er nog andere drivers voor een moederbord buiten chipset drivers?

En zijn er nog andere drivers die je best op voorhand klaarhoudt wanneer je een volledig nieuwe install van windows doet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows 7 heeft voor de install geen aparte drivers nodig. Althans, dat is mijn ervaring, ik heb mijn Win7 nu al geïnstalleerd op alles van P45s tot X79s en Z87s nu, en die installeren gewoon zonder verdere drivers bij de installatie.
Daarna installeer je gewoon de chipsetdrivers, en drivers voor andere apparaten die je niet hebt geïnstalleerd. Echt moeilijk is het niet meer tegenwoordig :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uiteraard kunnen er ook andere drivers zijn, denk aan onboard geluidschips, NICs, dat soort ding.

Maar is dit wel een Intel moederbord? Packard Bell heeft (in een verder verleden) inderdaad Intel borden gebruikt (AL440LX en SE440BX bijvoorbeeld), maar recenter gebruiken ze borden van andere fabrikanten. Dit lijkt op het eerste zicht verdacht op een MSI X58 bord, allicht een afgeleide van de MSI X58-E, maar dan met iets minder componenten erop.

Iig boeit het vrij weinig, gewoon kijken welke chips er op het bord zitten en daar drivers voor zoeken :z

Oslik blyat! Oslik!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De intel chipset driver is geheel backwards compatible tot zelfs de 430TX chipset

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1