USB Printservers aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-12 17:56

i_r_

Originele G

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op het werk hebben we altijd gebruik gemaakt van de Linksys PSUS4 PrintServer voor een aantal Dyno printers.
Deze printserver word helaas niet meer gemaakt.

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe USB printserver die niet te storings gevoelig is.

De Dyno printers worden niet intensief gebruikt maar het moet ook niet zo zijn dat de printserver om de haverklap vast staat. 8)7

Zelf had ik de D-Link DPR-1020 gevonden misschien heeft iemand hier ervaring mee? http://tweakers.net/price...unction-print-server.html

Verwijderd

Ik zou voor een HP (jetdirect) gaan. Die kosten misschien meer maar zijn wel stabiel. USBprintserver en stabiel blijft echter een lastige combo.

/edit: ik had eerst een link erbij maar dat was een printserver met parallelle poort.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 09:58 ]

• i_r_

i_r_

Originele G

Topicstarter
Ik zat zelf te denken aan rond de 100,- excl btw.
De printers worden niet heel intensief gebruikt maar worden ook op externe locaties geplaatst dus het is niet handig als ze daar steeds lopen te klapperen en er steeds een werkplekbeheerder aan te pas moet komen.

Verwijderd

Misschien is deze dan een optie: http://h20000.www2.hp.com...=18972&prodSeriesId=28830
alsnog duurder dan je richtbedrag, maar niet onoverkomelijk?

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij heeft die HP geen USB poort.

Ik zou eens naar routers gaan kijken, sommige daarvan hebben een USB poort waar een printer mee gedeeld kan worden. Zelf gebruik ik de TP-Link TL-WDR3600 en TL-WDR4300. Met OpenWRT en dan de p910nd printserver is het voor mij absoluut een stabiel platform. Mogelijk dat dit met stock firmware ook het geval is, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verwijderd

Ik heb (helaas) genoeg mogen ervaren dat cheapass usb printservers lopen te klapperen. Better iets meer uitgeven dan met goedkope rommel dagelijks (of meerdere keren per dag) de printserver moeten resetten...

• i_r_

i_r_

Originele G

Topicstarter
wian_gn schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:01:
Volgens mij heeft die HP geen USB poort.

Ik zou eens naar routers gaan kijken, sommige daarvan hebben een USB poort waar een printer mee gedeeld kan worden. Zelf gebruik ik de TP-Link TL-WDR3600 en TL-WDR4300. Met OpenWRT en dan de p910nd printserver is het voor mij absoluut een stabiel platform. Mogelijk dat dit met stock firmware ook het geval is, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Dit is wellicht een idee ik ga er naar kijken. :)
Pagina: 1