Ebay: Gekochte laptop batterij blijkt niet te werken.

Pagina: 1
Acties:

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Hoi Tweakers,

Ik heb een aantal weken terug een laptop batterij besteld via ebay. Alles netjes geleverd, maar bleek dat de batterij niet zichtbaar werd in windows. Dit aangekaard en tegen betaling een nieuwe batterij opgestuurd gekregen. Deze batterij heeft hetzelfde probleem.

Heb dit dus weer aangekaart. Ze stelden eerst voor om de batterij in Nederland te laten reparenen en hiervoor 5 dollar uit te keren. Geen repair shop gevonden, dus hebben ze gevraagd wat het kost om de batterijen terug te laten sturen.

Dit is hun laatste bericht:
Thank you for your reply.

We are sorry to hear that. For this case, since it will cost much more time to return these two item, would you like us to refund 40% item price of this order to you directly as compensation and you could keep the item? If you agree, we will handle with it as soon as possible.

Looking forward to your reply soon.
Is 40% acceptabel of kan ik meer terug vragen? Uiteindelijk hebben ze niet een werkend product geleverd.

Iemand tips wat betreft het afhandelen?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 17:42
Wordt de batterij niet zichtbaar of werkt de batterij niet? Of beide?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 09:40

JW1

Is de batterij orgineel?
Als dit niet zo is, kan het zijn dat je een aangepaste BIOS moet flashen. Dit heb ik eens met een Sony Vaio laptop meegemaakt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
Kan ook zijn hij al leeg was bij shipping, en nu zo gezegt slaapt.

Hou hem in je laptop en blijf hem opladen :), wie weet komt hij tot leven.

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
JW1 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:42:
Is de batterij orgineel?
Als dit niet zo is, kan het zijn dat je een aangepaste BIOS moet flashen. Dit heb ik eens met een Sony Vaio laptop meegemaakt.
Het is geen orginele batterij. Heb een HP 8540p en zij zeggen dat de batterij geschikt zou moeten zijn voor mijn model.

De batterij is soms wel zichtbaar en soms niet. Echter geeft hij nooit het juiste voltage aan. Nu staat hij bijvoorbeeld al een paar uur op 3%. Wanneer ik het netsnoer er uit haal dan kan de laptop nog prima een paar uur aan staan. Met de cellen is dus niets mis.
Kan ook zijn dat de batterij helemaal niet zichtbaar is, maar wel gewoon stroom levert wanneer het snoer wordt verwijdert.

Verwacht dus dat er iets mis is met de chip in de batterij. Wanneer ik mijn orginele batterij gebruikt, doet alles het wel naar behoren (op de slechte cellen na).

Zal eens nalezen over het bios flashen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
Volgens mij moet je ook bepaalde zaken resetten voordat een andere batterij goed herkend wordt. Dit heb ik iig al meerdere malen moeten doen.

http://h10025.www1.hp.com...oc=true&docname=c01702473
Pagina: 1