Wel of geen videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Nathank
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-02 23:26
Hallo allemaal,

De afgelopen dagen heb ik erg veel gelezen zodat ik m'n nieuwe computer wat beter zal begrijpen ipv het gewoon kopen van een laptop zoals ik eerst deed.
Dit is de setup die ik inmiddels bij elkaar heb gesprokkeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 294,90€ 294,90
1Asus TUF Z87-Gryphon€ 134,50€ 134,50
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,95€ 92,95
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 456,25€ 456,25
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,51€ 37,51
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 116,99€ 116,99
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 197,50€ 197,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.386,60

Zoals jullie kunnen zien ontbreekt eigenlijk alleen de videokaart nog, op wellicht wat extra ventilatortjes na.
Nu lees ik dus [URL="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531704"+]hier[/URL] bijvoorbeeld dit: "Je hebt geen aparte grafische kaart en je hebt dus ook een AMD APU (a8-5600k bv) gekocht."
Wil dat zeggen dat een videokaart soms helemaal niet nodig is? :o

Wat in principe m'n enige eis is, is dat er twee schermen kunnen worden aangesloten, waaronder de 27'' ultrasharp. Verder zal ik hem grafisch alleen gebruiken voor online poker, wat met een videokaart uit 1900 nog wel moet lukken. Welke kaart zouden jullie mij dan aanraden, of heb ik er geen nodig?
Stel dat ik heel gek wil doen, en bijvoorbeeld sporadisch een keer GTA V zou willen kunnen spelen, wat zou dat dan extra kosten?

Zeer bedankt alvast bij dit laatste puzzelstukje

[ Voor 4% gewijzigd door Nathank op 22-08-2013 02:26 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Uit de specs van het moederbord:
Video uit DVI-D, HDMI
De Ultrasharp heeft beide aansluitingen, aan elke uitgang kun je er één hangen.
Over de hardware eisen van GTA-V weet ik verder niets te melden.

• Nathank
Ow wauw, zo simpel!

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87MX-D3H€ 121,50€ 121,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 121,50

Bij dat moederbord, waar dit bijstaat: Video uit D-Sub (VGA), Display Port, DVI-D, HDMI.
Daar kan je in principe dus gewoon 4 monitors aan koppelen, mits die over die aansluitingen beschikken?

Dan denk ik dat ik videokaart maar laat voor wat het is, maar puur ter informatie, wat is zeg maar het omslagpunt dat je wel een kaart nodig gaat hebben? Is dit bijvoorbeeld bij een of ander flash spelletje, fifa 2004, een brute actiefilm of hoe moet ik dat zien?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

je hebt een videokaart nodig zodra je serieus gaat gamen.

De ingebakken gpu's zijn niet heel krachtig. Leuk voor zo af en toe een simpel spelletje op medium. Maar, alles op max word het niet bij moderne games.

People as things, that’s where it starts.

• Nathank
Geweldig, weer wat geleerd!

Onwijs bedankt.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Het komt er op neer dat je geen Battlefield 3 of 4, of Bioshock Infinite op een APU gaat spelen. Misschien dat het op lage instellingen nog lukt, maar meh.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:49

OmeJoyo

This is me

Maar wat wil je eigenlijk met de computer gaan doen dat je een vrij stevig systeem bouwt maar geen videokaart benodigd ?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Nathank
Voor online poker, waarbij ik een betrouwbaar systeem nodig heb voor tijdens het spelen. En veel rekenkracht voor analyseren achteraf.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Ik akn me vergissen maar ik denk dat een 4770 overkill is voor wat je aangeeft te gaan doen met het systeem.

een I5-4670 beschikt ook over veel rekenkracht en kost een slok minder, je houdt dan bijna al het geld over voor een simpele grafische kaart.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07

M2M

medicijnman

Gadgeteer schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:06:
Ik akn me vergissen maar ik denk dat een 4770 overkill is voor wat je aangeeft te gaan doen met het systeem.

een I5-4670 beschikt ook over veel rekenkracht en kost een slok minder, je houdt dan bijna al het geld over voor een simpele grafische kaart.
die hij voor online poker niet nodig heeft...

Maar de 4670 is zeer waarschijnlijk al vele malen sneller dan je in je laptop had zitten. Als je de K variant neemt en een degelijke aftermarket koeler kun 'm zonder problemen sneller laten lopen.

Mocht straks GTA5 uitkomen voor PC, weten wij ook wat de minimum vereisten zijn en kun je tzt altijd nog een videokaart plaatsen.

-_-

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Volgens mij kan je, voor wat je met deze pc wil doen, met gemak een samenstelling kiezen die de helft kost en ongeveer even snel is.

Poker op de computer wtf dat doet mijn netboekje van 150 euro nog met gemak.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
M2M schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:10:
[...]

die hij voor online poker niet nodig heeft...

Maar de 4670 is zeer waarschijnlijk al vele malen sneller dan je in je laptop had zitten. Als je de K variant neemt en een degelijke aftermarket koeler kun 'm zonder problemen sneller laten lopen.

Mocht straks GTA5 uitkomen voor PC, weten wij ook wat de minimum vereisten zijn en kun je tzt altijd nog een videokaart plaatsen.
Pcies en omdat hij al aangeeft dat hij tzt mogelijk GTA5 wil spelen, gaf ik een advies waarmee hij direct klaar kan zijn.

Als hij later een videokaart wil kopen voor GTA5 dan kan dat natuurlijk ook.
Hij kan dan nu ook een netboekje kopen en later overwegen een PC te kopen :X Of neemt hij een netboekje en koopt (later?) een console voor GTA5?

• Nathank
Bedankt voor alle adviezen. Tijdens het pokeren spreek ik een erg grote postgreSQL database aan tijdens het spelen. Een i7 wordt daarvoor ook aangeraden door de makers, dus ik neem wat dat betreft liever geen risico.
Over GTA was gewoon een zijsprongetje omdat ik word meegezogen in de hype haha. Dan hou ik het gewoon bij m'n console die ik bij GTA 4 heb gekocht. Dat idee is dus van de kaart.

@M2M voor het overklokken van deze processor voldoet deze cooler dan of kan ik beter gaan voor bijvoorbeeld de dark rock pro 2 van be quiet?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07

M2M

medicijnman

o verhip, ik had de mugen 3 in het lijstje gemist. Dat is een prima koeler. Wellicht nog handig om een tube koelpasta mee aan te schaffen, mocht je die niet hebben liggen. pricewatch: Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram

-_-

Pagina: 1