Philips HTB7255D vs HTB9225D

Pagina: 1
Acties:

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
Goeiedag,

Bij het zoeken van een home theater systeem voor thuis kwam ik toevallig langs twee opties:
Philips HTB7255D en de Philips HTB9225D. Beide systemen lijken heel erg op elkaar, maar hebben een paar subtiele verschillen. Een opvallend verschil is dat de 9225D drie HDMI ingangen heeft.

Nu zijn beide systemen in de ING Rentepunten Winkel te krijgen, met een opvallend verschil. Voor de 7225D betaal je dan nog 410E en voor de 9225D nog 510E (terwijl ze in de Pricewatch ongeveer evenveel kosten).

Het systeem zal aangesloten worden op mn TV en ik wil het gaan gebruiken om muziek, films en series vanaf mijn htpc te gaan kijken.

Mijn idee is dat die HDMI ingangen belangrijk/handig zijn om te hebben, maar ik weet niet of het de 100 euro extra waard is.

Wat denken jullie?

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 20:09
Ik heb zelf een receiver van Philips en daar zitten 2x HDMI in en 1x HDMI out op. Dit is niets meer dan een HDMI switch. Op de receiver kies je dan welke input moet worden overgeschakeld naar de output.

Dit is heel handig als je tv niet voldoende HDMI poorten heeft om al je apparaten op aan te sluiten. Of om bijvoorbeeld je DVD speler of Mediacenter in te schakelen, zonder beeld te willen. Zo heb ik de DVD speler via HDMI aangesloten op de receiver en vervolgens naar de TV. Met beeld is het een DVD speler, zonder beeld is het een CD speler.

Het enige nadeel is dat de switch in mijn receiver vrij traag is en soms niet doorheeft of hij het signaal moet doorsturen of niet. Dan moet ik even van input wisselen en dan snapt hij het weer.

Bijkomend voordeel is dat het beeld en geluid altijd sync is. Als je beeld/geluid afzonderlijk naar de tv en receiver stuurt kan hier nog wel eens een delay ontstaan.

• Koeniepoenie
Dus als ik vanaf bijv mijn mediacentre de video via HDMI naar versterker laat gaan (en die doorlus naar de tv) en de audio middels een aparte audio kabel bevestig (wat bij die 7255D dus zou moeten), kan ik een delay krijgen? Het zal vast wel ergens te verhelpen zijn, maar lijkt me wel wat onhandig.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 20:09
die 7255 heeft zo te zien geen video in, dus zou niet weten hoe je dat wilt doen.

als je video direct op tv aansluit en geluid op de receiver kun je delay probleempjes krijgen, afhankelijk van je traagste device. meestal is dit op de receiver te corrigeren.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat voor TV heb je? Als het een recent toestel met ARC is sluit je beide Philipsen met HDMI op de TV aan en krijgen ze via die kabel gelijk ook geluid van bronnen die via de TV lopen. Anders een optisch kabeltje ertussen, probleem ook opgelost. Die extra ingang is dan niet zo belangrijk meer.

Het grootste verschil zit in de gebruikte speakers en subwoofer, dus: zelf gaan luisteren is aan te raden als je deze keuze goed wil maken.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 24-08-2013 10:53 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Koeniepoenie
Ik heb deze TV: toshiba 46tl938g. Nu weet ik niet zeker of deze ook een ARC kanaal heeft, maar ik denk t wel (zal t ff checken wanneer ik thuis ben). Als ik alles via de TV laat lopen, kan dan de TV wel uit als ik muziek luister?

Ik zal idd nog eens gaan luisteren, dat lijkt me sowieso geen slecht plan.

Pagina: 1