data corrupt ?

Pagina: 1
Acties:

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:41
weet niet zeker of ik hier juist ben maar ga er wel vanuit.

mijn probleem.
in mijn computer zitten 4 seagate barracuda 3tb schijven waarvan er 2 volledig vol staan met films en series. (mkv,mpg,avi) systeem draait op een 1 maand oude Windows 7 installatie (crucial M4 SSD). het probleem is nu dat een deel van mijn films niet meer goed is. ik open bijv. de mkv van Transformers 1 en op dat moment krijg ik in vlc 1 scene van cars te zien. dit terwijl de naam en bestandsgrootte nog wel overeen komt met het origineel. ook is een deel van mijn films gewoon niet meer te bekijken. media player classic geeft als melding kan film niet renderen. Ik heb de schijven gecontroleerd op fouten maar deze zijn niet aanwezig (schijven hebben op dit moment ook pas 5000 draaiuren erop zitten. iemand een idee waar het probleem kan liggen en hoe ik dit eventueel kan oplossen ?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 19:22
Je series en films de juiste naam geven?

Tip: F2 werkt sneller dan rechtermuisknop - rename

while (! ( succeed = try ()));

• Barbapapa852
hans_lenze schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:08:
Je series en films de juiste naam geven?

Tip: F2 werkt sneller dan rechtermuisknop - rename
Dat is het niet.

Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Windows opent zeg maar mijn verkeerde bestanden alsof mijn index file ofzo corrupt is.

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Je kan het eens proberen oplossen met checkdisk.

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
checkdisk uitvoeren , linux distro starten vanaf usbstick , even kijken of je via de livelinux wel goed alles kan openen

• Barbapapa852
Checkdisk is op dit moment bezig. Linux distro kan ik inderdaad proberen wat die doet.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
heb je de smart van hdd;s al eens bekeken dan weet je in iedergeval hoe staat van de schijven is. op die manier kun je misschien een software prbleem uitsluiten. eventueel een testen met een linux boot cd waar een video player in zit.

• Barbapapa852
dezejongeman schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:25:
heb je de smart van hdd;s al eens bekeken dan weet je in iedergeval hoe staat van de schijven is. op die manier kun je misschien een software prbleem uitsluiten. eventueel een testen met een linux boot cd waar een video player in zit.
Smartstatus al uitgelezen hIer is niks mis mee. Checkdisk is bezig. Morgenvroeg kijken hoe het is afgelopen en dan ga ik ook een linux distro proberen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 19:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TIP: Het uitlezen van de SMART-status is eigenlijk het eerste wat je moet doen bij trouble shooting van een hardeschijf, wanneer je eerst met actieve herstel programma's bezig gaat vernietig je het bewijs dat er iets mis is. Checkdisk of Scandisk achtige programma's herstellen zaken en resetten daarmee de SMART counters, ondanks dat iets dan hersteld is hoeft het niet te betekenen dat er niets aan de hand is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als je 2 disken hebt, die in principe allebei nog goed werken, alleen allebei de "fat" tables zijn naar de klote.
Dat klinkt eerder als een windows fout of controller fout, dan een hardware disk fout.

Heb zoiets ook is gehad. zwaar kut !
in bepaalde avi's zaten andere mp3's , stukken van films en weet ik wat nog meer.

Bij mij was het een foutje in w2k icm >128gb schijven, in praktijk begon de pc alles data die naar hoger dan 128 gb werd geschreven, te remappen naar blokken <128gb, maar dat zal vast nu het probleem niet zijn.

Maar misschien wel iets dergelijks. misschien met een disk progje in de weer geweest dat geen GPT ondersteunt ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Barbapapa852
_Dune_ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:04:
[mbr]TIP: Het uitlezen van de SMART-status is eigenlijk het eerste wat je moet doen bij trouble shooting van een hardeschijf, wanneer je eerst met actieve herstel programma's bezig gaat vernietig je het bewijs dat er iets mis is. Checkdisk of Scandisk achtige programma's herstellen zaken en resetten daarmee de SMART counters, ondanks dat iets dan hersteld is hoeft het niet te betekenen dat er niets aan de hand is.
[/mbr]
Smartststus had ik als eerste uitgelezen hier was niks mis mee. Vanmorgen checkdisk op 1 schijf afgerond en kreeg als melding dat er fouten waren en deze zijn opgelost, echter werken mijn films nog steeds niet en is er eigenlijk niks veranderd. Linux distro opstarten vanaf USB stick leverde ook niks op.
:(

checkdisk ook op de 2de harde schijf uitgevoerd. ook hier waren fouten te vinden zie linkje echter weet ik niet wat ik hier mee moet. ik zie een hele boel cijfers maar verder dan dat kom ik ook niet :+

ik zie nu nadat checkdisk op beide schijven is afgerond mijn beschikbare ruimte op schijf 1 nog 200mb is en op schijf2 40gb. ikzelf ga nu vermoeden dat mijn data is overschreven omdat de computer niet goed wist hoeveel echte ruimte er nou vrij was. dit zal wel inhouden dat ik de data die nu niet goed meer is gewoon kwijt ben.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1zdup7a.jpg

ik blijf dit bericht maar updaten.
3de schijf die ik heb zelfde verhaal. hier staat voor 250gb aan muziek op (dit weet ik 100 procent zeker. na ook op deze schijf checkdisk gedraaid te hebben is er nog maar 500gb ruimte vrij. als ik echter de map muziek open en kijk hoe groot deze is staat er nog steeds 250gb. ik heb echt geen idee wat het probleem nu is en waar die overige ruimte gebleven is. helllllup

[ Voor 37% gewijzigd door Barbapapa852 op 22-08-2013 22:11 ]

Verwijderd

Dat de ruimte minder is geworden dan kan kloppen,
Dit komt door herstel bestanden op de root van de schijf,

Als je verborgen bestanden weergeven aanzet en systeem bestanden weergeven aanzet, via map opties.
dan zie je waarschijnlijk verborgen .CHK bestanden op de drive staan.

computer openen
organiseren
map- en zoek opties
tablad weergave

Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uitvinken.

Verborgen bestanden mappen en stations weergeven aanvinken.

dan even op de schijf kijken of er .chk bestanden staan.

Mvg
Marcel Dekkers

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 15:57 ]

Pagina: 1