Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
[edit : Gelukt via een toevallig werkend touchscreen...! opgelost! ]

Iemand haar Galaxy S1 heeft van de ene op de andere dag geen beeld meer. Scherm vervangen hielp niet, er zal dus iets stuk zijn op t' moederbordje. Er stonden wel belangrijke fotos op de telefoon, en ik ben nu al een tijdje bezig om die er vanaf te krijgen. Gelukkig had mevrouw er geen lock/swype/pin codes op gezet, dus ik zat meteen op "de desktop".

Vandaag is t' me gelukt om via ADB + AndroidScreenCast een headless remote-desktop view van haar android te krijgen. Hiep hiep hoera...echter kom ik eigenlijk niet verder. Wat ik aan guides op internet vind moet ik nu via de ADB shell commando's kunnen invoeren om key-input en swipe-input te kunnen simuleren.

Bij die guides echter geeft de shell netjes de optie tot "tap" en "swype" als je "input" intikt. Ik krijg echter dit :

$ input
input
usage : input [text|keyevent]
input text <string>
input keyevent <event_code>

input swype of input tap eeft een error : unknown command. [dit komt bij nader inzien omdat de telefoon op een oude android versie zit, welke dit niet support..argh!)]

Als ik vervolgens dan maar een event_code probeer (keycode_settings in dit geval), krijg ik ook een error als "function not implemented".

Ik heb de laatste ADB versie geinstalleerd. Vreemd :(
Geen swype en tap dus. Remote control kan ik alleen krijgen met rooted devices (is deze zeker niet). En om hem te rooten moet ik de USB debugging aanzetten, volgens mij.

Enfin, iemand anders ervaring met ADB & screencast? En weet iemand wellicht een truuk om toch verder te komen, ondanks vermoedelijk android 2.3 software?

Dankje!

Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/temp/bijna.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door majic op 21-08-2013 22:10 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Probeer eens te booten naar je recovery en vanaf daar het toestel te USB-mounten. Je kunt het bedienen met de volumeknoppen, dus ook blind zou je moeten kunnen tellen om bij de juiste functie te komen.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Via de software van MyPhoneExplorer kon ik met de remote functie altijd mijn muis gebruiken om het "scherm" te bedienen. Nou was het toestel wel geroot maar de app heeft nooit om superuser rechten gevraagd of deze verkregen voor zover ik weet. Instaleren zou je wel moeten kunnen doen via ADB gezien dat in elke versie ondersteund wordt.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47
Als je ADB connectie hebt met de telefoon kun je toch via de DDMS in Eclipse bij de bestanden van de telefoon. Voor de foto's is dat de DCIM/Camera folder.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Goed nieuws : Ik kwam er bij stom toeval achter dat het touchscreen nog wél werkte (ook al lichtte de home buttons niet op!). Dus met het remote-desktopje geresized op fysiek de zelfde grootte geswyped, usb aangezet en voila 6 gig aan data kopieeren.

De eigenaresse gaat daar heel gelukkig van worden. Dank allen voor het snelle medenken toch :)