Om maar even goed af te trappen: ik kijk eigenlijk maar weinig tv, sterker nog; ik heb niet eens een kabelabonnement. Ik kijk vooral uitzendinggemist of een film via mijn Macbook. Dat doe ik òf op mijn Macbook zelf, òf via s-video op een ouderwetse breedbeeldtoeter die ik hier nog heb staan. Die ouderwetse breedbeeldtoeter wil ik om praktische redenen graag vervangen door een wat platter exemplaar.
De eisen die ik stel aan een nieuwe tv zijn in ieder geval:
- 40"
- LCD
- Wifi
- Tot +/- €700,-
Binnen dit eisenpakketje viel mijn oog op de Samsung EU40F6400 (pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart). Dat lijkt mij voor zijn geld een prima tv, met prima specs. Deze tv lijkt er met zijn elegante chromen voet ook nog eens prima uit te zien.
Nu ben ik vandaag eens in de Saturn gaan kijken naar de Samsung EU40F6400 en andere 40" tv's. Alleen viel het mij op dat deze tv en andere tv's binnen deze prijsklasse toch wel heeel erg plastic ogen. Sterker nog; het plastic glimt nogal. Dit zal wel iets met trends te maken hebben
Omdat de tv voor een deel van zijn tijd ook als meubelstuk functioneert
vroeg ik mij af of er misschien tv's zijn waar meer nadruk is gelegd op het 'design'. Bij voorkeur nog steeds binnen deze prijsklasse en specs.
Ik heb al gekeken naar bijv. Loewe tv's, maar dit is wel echt een hele andere prijsklasse. Deze schijnen ook nog eens behoorlijk in te leveren op beeld kwaliteit.
Iemand tips? Of is het een hopeloze zaak? Alvast bedankt!
De eisen die ik stel aan een nieuwe tv zijn in ieder geval:
- 40"
- LCD
- Wifi
- Tot +/- €700,-
Binnen dit eisenpakketje viel mijn oog op de Samsung EU40F6400 (pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart). Dat lijkt mij voor zijn geld een prima tv, met prima specs. Deze tv lijkt er met zijn elegante chromen voet ook nog eens prima uit te zien.
Nu ben ik vandaag eens in de Saturn gaan kijken naar de Samsung EU40F6400 en andere 40" tv's. Alleen viel het mij op dat deze tv en andere tv's binnen deze prijsklasse toch wel heeel erg plastic ogen. Sterker nog; het plastic glimt nogal. Dit zal wel iets met trends te maken hebben
Omdat de tv voor een deel van zijn tijd ook als meubelstuk functioneert
Ik heb al gekeken naar bijv. Loewe tv's, maar dit is wel echt een hele andere prijsklasse. Deze schijnen ook nog eens behoorlijk in te leveren op beeld kwaliteit.
Iemand tips? Of is het een hopeloze zaak? Alvast bedankt!