Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aankoopadvies televisie 40", minder plastic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om maar even goed af te trappen: ik kijk eigenlijk maar weinig tv, sterker nog; ik heb niet eens een kabelabonnement. Ik kijk vooral uitzendinggemist of een film via mijn Macbook. Dat doe ik òf op mijn Macbook zelf, òf via s-video op een ouderwetse breedbeeldtoeter die ik hier nog heb staan. Die ouderwetse breedbeeldtoeter wil ik om praktische redenen graag vervangen door een wat platter exemplaar.

De eisen die ik stel aan een nieuwe tv zijn in ieder geval:
- 40"
- LCD
- Wifi
- Tot +/- €700,-

Binnen dit eisenpakketje viel mijn oog op de Samsung EU40F6400 (pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart). Dat lijkt mij voor zijn geld een prima tv, met prima specs. Deze tv lijkt er met zijn elegante chromen voet ook nog eens prima uit te zien.

Nu ben ik vandaag eens in de Saturn gaan kijken naar de Samsung EU40F6400 en andere 40" tv's. Alleen viel het mij op dat deze tv en andere tv's binnen deze prijsklasse toch wel heeel erg plastic ogen. Sterker nog; het plastic glimt nogal. Dit zal wel iets met trends te maken hebben ;)

Omdat de tv voor een deel van zijn tijd ook als meubelstuk functioneert ;) vroeg ik mij af of er misschien tv's zijn waar meer nadruk is gelegd op het 'design'. Bij voorkeur nog steeds binnen deze prijsklasse en specs.

Ik heb al gekeken naar bijv. Loewe tv's, maar dit is wel echt een hele andere prijsklasse. Deze schijnen ook nog eens behoorlijk in te leveren op beeld kwaliteit.

Iemand tips? Of is het een hopeloze zaak? Alvast bedankt!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:48
Nee hoor geen hopeloze zaak, misschien kost het je een klein beetje meer maar kijk is naar Phillips modellen.
Die gebruiken nogal vaak een Allu brushed rand.

pricewatch: Philips 40PFL7007H

Bijvoorbeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 21-08-2013 21:16 ]

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Sony doet iets meer aan design al is het nog steeds plastic. Persoonlijk vind ik de randen van die nieuwe samsungs zo klein dat het me niet echt meer stoort.

Je zou ook naar een plasma kunnen kijken met een glasplaat over de gehele beeldbuis. Dat vind ik er al een stuk chiquer uitzien.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 21:59
pricewatch: Panasonic Viera TX-L42ET60 Zilver

Ik moet zeggen deze heb ik niet in het echt gezien, echter mijn moeder heeft de DT-50 van vorig jaar, en daar vind ik de rand heel stijlvol.

Over de DT-50 gesproken, persoonlijk vind ik deze heel mooi beeld geven, maar dan zit je al aan 795 minimaal.

pricewatch: Panasonic Viera TX-L42DT50

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

(jarig!)
Ik vind deze TV echt er geweldig uitzien. LG geeft hdtv retrolook mee. Je moet er wel van houden. :)

Jammer dat die LG hier niet leverbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door Lip op 21-08-2013 21:33 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! De Panasonic en Philips toestellen ben ik helaas ook niet echt van gecharmeerd.

Dat LG toestel is wel erg tof! Dat maakt van de tv weer een meubelstuk :) Hoewel dat hoge retro gehalte natuurlijk wel een beetje een gimmick is ;)
Pagina: 1