Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia, maar portable laptop

Pagina: 1
Acties:

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hoi hoi iedereen! :+

Inleiding
Nog maar 2,5 jaar geleden heb ik de Dell XPS 17 L702x aangeschaft. Dit is een 17 inch laptop met Full HD scherm en geweldig geluid - zeker voor een notebook. Specificaties van mijn huidige notebook in het kort:

- Dell XPS 17, L702X
- CPU: i7-2630 QM, 2 GHz met turboost
- GPU: Nvidia GT555M, 3 GB (3D variant)
- 6 GB RAM
- 500 GB HDD
- USB 3.0
- 1920 x 1080 scherm, 3D
- Blu-ray speler
- Windows 7 (Home Premium)
- Waves MaxxAudio 3 speakers

Ik heb nooit problemen gehad met deze notebook, sterker nog, hij is mij uitstekend bevallen. Vooral het scherm is uitstekend (maar van 3D heb ik helaas maar weinig gebruikgemaakt). Daarnaast zijn de speakers geweldig: er komt flink geluid uit en voor een notebook klinkt het echt zeer goed.
Een ander positief punt, zeker uit 2011, zijn de USB 3 poorten die - ook nog vandaag - super rap zijn. :)

Maar nu... een nieuwe notebook?
Yep. Voornaamste reden is eigenlijk portability: het wordt voor mij steeds belangrijker - zelfs in een tijd waarin smartphones en tablets zo populair zijn - om mijn notebook gemakkelijk overal mee naar toe te kunnen nemen.

Daarom wil ik graag een ~15 inch notebook nemen (en alhoewel ik ook open sta voor 13 inch, lijkt mij dat een te grote stap terug met m'n huidige 17" scherm).

De eisen
Ik wil ontzettend graag opnieuw een hoge resolutie scherm (lees: 1920 x 1080) aangezien dit mij zeer goed is bevallen en ja, ik besef dat een 1920 x 1080 resolutie op een kleiner scherm zorgt voor kleinere lettertjes :9. Daarnaast wil ik een SSD; dit wilde ik in 2011 ook al, maar destijds vond ik het nog té duur en ik heb in de tussentijd nooit m'n HDD met SSD vervangen. Waarom een SSD? Geluid, snelheid, energieconsumptie. Future-proof.
Daarnaast wil ik wederom USB 3 poorten (alhoewel dit vandaag de dag, hopelijk, toch geen probleem mag zijn) en het liefst ook nog eens goede speakers (de huidige Waves MaxxAudio 3 speakers bevallen me echt!).

Maar ik ben ook bereid om eisen te laten vallen. Ik hoef geen 3D scherm meer (mede vanwege 'the lack of interesting content') en ook een Blu-Ray speler is niet vereist - sterker nog, het is geen probleem als er helemaal geen dvd of blu-ray speler inzit.

Budget? ~€1000. Als we er iets bovenschieten maar we krijgen veel meer bang for the buck, dan is dat acceptabel :)

Dussss... wat heb ik zelf al?

Asus N56VJ-S4149H, €700
- Intel i5-3230M 2.6 GHz
- GT635M 2 GB
- 15-inch Full HD 'ontspiegeld' scherm
- 4 GB RAM
- 500 GB HDD

Dell XPS 13, ~€940
- CPU: Intel i7-3537U, 2 GHz (turbo tot 3.1 GHz)
- Intel HD 4000 GPU
- 256 GB SSD
- 13-inch 1080p scherm
- 8 GB RAM
- 1.36 kg

[ Voor 20% gewijzigd door Uniciteit op 23-08-2013 00:05 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Hou je de Dell? En wat ga je allemaal doen op de kleinere laptop?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
lucash schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:42:
Hou je de Dell? En wat ga je allemaal doen op de kleinere laptop?
Die gaat er dan uit. ;) En dat terwijl ik 'm zo fijn vind... :'(
Tja, wat ga ik er mee doen? Onderweg zal hij vooral nodig zijn voor veel typewerk + presentaties, terwijl ik 'm thuis toch al gauw eerder voor muziek en films gebruik, plus af en toe nog wat lichte video & sound editting.
Ik zal hem in ieder geval niet voor games gebruiken (of dat plan ik in ieder geval niet :9).
Dat gezegd: over twee jaar wil ik nog wel dat hij enigszins up-to-date is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 21-08-2013 20:55 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:58
Je geeft aan dat je wilt dat de laptop over 2 jaar nog up to date is. Het probleem nu is dat met de introductie van Hashwell van alweer even terug, nog niet alle fabrikanten deze chips gebruiken voor in hun laptops. Dell bijvoorbeeld, leverde tot gisteren alleen nog maar laptops met de Ivy Bridge CPU's. Hou daar dus rekening mee als je gaat zoeken naar een laptop. Ook de SONY die jij noemde in je OP, is een i3 uit de 3xxx reeks, Ivy Bridge dus.

Ik weet dat Lenovo leuke laptops heeft die je op maat kunt bouwen (met een Full-HD scherm), maar als jij een laptop zoekt die dezelfde prijs kwaliteit verhouding heeft als de Dell 15R SE moet ik je teleurstellen, die zijn er (op dit moment) niet. Mijn advies; de Dell 15 & 17 R SE zijn beide van de site van Dell verdwenen. Het zou mogelijk kunnen zijn dat Dell nog voor het einde van de maand zijn assortiment uitbreid met Hashwell. Mijn advies, wacht nog even een week of 2, kijken waar/ of Dell mee komt!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Haswell heeft niet zo heel veel toegevoegde waarde tov Ivy Bridge. Je kunt eens kijken naar de Asus N56 of de Lenovo E531 die beide rond de €700 te krijgen zijn met FullHD scherm en full voltage i5's.

Verwijderd

Heel leuk dat het allemaal oud spul is, maar wat maakt dat de topicstarter concreet uit?

Ik zag al na de introductie van ivy bridge aankomen dat haswell geen upgrade ging worden. De volgende echte upgrade komt met broadwell in 2014. Op z'n vroegst. Het is nog helemaal niet bevestigd dat broadwell echt snel gaat worden.

Daarom heb ik na de introductie van ivy bridge nog een sandy bridge laptop gekocht. Wat is er concreet verouderd? De CPU is 20% trager dan een haswell model, maar dat is dan het enige. Als hij aankomt met een i3 (nog eens low voltage) dan zou ik zeggen dat dat de minste zorg van de topicstarter is.

Behalve de vaio fit heb je de lenovo E531, veel goedkoper, maar geen ervaringen (niet dat die er voor de vaio fit wel zijn, noch dat ik vertrouwen heb ik de vaio fit, maar dat terzijde). Het enige andere alternatief momenteel is de asus N56.

Anders gewoon wachten tot het aanbod beter wordt. Dat kan morgen zijn (waarschijnlijk zelfs, aangezien deze week de inspiron 15R SE is verdwenen, en donderdag altijd nieuwe aanbiedingen komen), maar ook pas over 2 maanden.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
de beste multimedia laptop op dit moment is zonder twijfel gewoon de ativ book 8 :P

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Sony Vaio Fit kampt met een brakke accuduur van zo een 3 uren max... Daarnaast is het geluid ook een grote achteruitgang ten opzichte van de Dell XPS 15. Hou daar ook rekening mee. Als laatste is het scherm tevens ook nog eens van TN kwaliteit met beroerde kijkhoeken. Ik weet niet hoe vrolijk je daarvan zou kunnen worden...

De i3 die erin zit is ook behoorlijk traagjes ten opzichte van de i7. Dus je maakt wel een grote achteruitgang om het puur op portability te winnen. De Fit15 is tevens ook niet zo bijzonder licht. Ik denk dat er jammer genoeg alleen niet echt veel sterke lichte alternatieven zijn ten opzichte van de Fit15.
EXpaND schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:51:
de beste multimedia laptop op dit moment is zonder twijfel gewoon de ativ book 8 :P
Kijk eens naar zijn budget, de ativ book 8 komt er wel heeeeeel erg boven te zitten. En daarnaast is het voor "jou" de beste laptop. Dat betekend niet dat het gelijk voor de rest de beste keuze zou zijn. Leuk dat je constant je eigen laptop aan iedereen loopt te adviseren, maar het zou leuker zijn mits het enigszins relevanter zou zijn voor de topicstarter. En een beetje passende redenatie en onderbouwing voor de TS kan geen kwaad. Dat geeft hem ook een beetje duidelijkheid "waarom" het zonder "twijfel" de beste laptop zou zijn voor hem.
Budget? €700. Als we er iets bovenschieten maar we krijgen veel meer bang for the buck, dan is dat acceptabel
Als we naar je budget kijken met jouw eisen, dan komt de Sony Fit 15 inderdaad wel redelijk in de buurt. Hij heeft het Full HD resolutie, SSD, is relatief licht, heeft backlit keys en daarnaast is de koeling en de bouwkwaliteit in orde.
Hij heeft alleen de missers zoals de: Accuduur, gebrek aan IPS, gebrek aan goede speakers, en een gebrek aan CPU kracht. Kan je daar overeen kijken dan is het een "ok" keuze.

Je zou mits je bereid bent om meer uit te geven beter kunnen kijken naar de Sony Vaio S15 series. Met name vanwege de volgende redenen:
  • IPS Full HD ipv TN Full HD scherm: Het kwaliteit van het scherm is veel beter. Hierdoor heb je een betere kleurenproductie en flink betere kijkhoeken.
  • Matte display vs Glossy: Of dit een voordeel is moet je maar zelf bepalen. Het glossy display vinden sommige mooier, maar het zorgt er wel voor dat het scherm onleesbaar word in directe lichtbronnen vanwege reflecties. Ik vind het bijvoorbeeld zelf het grootste voordeel van mijn Vaio Z tegenover mijn Alienware M15X.
  • Gewicht: Je wilt portable zijn.. Dan krijg je het bij deze ook. De Vaio S15 weegt maar 1,89kg. Dat is ruim 400 gram lager dan de Fit15.
  • Betere keyboard en touchpad: Ergonomie is beter bevonden in reviews en gebruikers.
  • Betere en stillere koeling, de kwaliteit over het algemeen is gewoon iets hoger gezet bij de "business" lijn van Sony ten opzichte van de consumenten lijn.
  • Beter accuduur van rond de 4,5 tot 5 uren
  • Veel meer kracht in de CPU van de laptop.
Aangezien dit model bijna niet meer bestaat (*snif *snif), is op dit moment alleen nog maar het retailmodel verkrijgbaar, en die is wel een stuk hoger dan je budget. Dan kom je uit op dit model:
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
Die prijs doet pijn, maar het is daarintegen wel een betere aankoop waar je gewoon meer waar voor je geld krijgt. Jammer dat deze niet meer te configureren valt, dan kon je zonder videokaart een stuk goedkoper uitkomen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:23:
[...]

Heel leuk dat het allemaal oud spul is, maar wat maakt dat de topicstarter concreet uit?

Ik zag al na de introductie van ivy bridge aankomen dat haswell geen upgrade ging worden. De volgende echte upgrade komt met broadwell in 2014. Op z'n vroegst. Het is nog helemaal niet bevestigd dat broadwell echt snel gaat worden.

Daarom heb ik na de introductie van ivy bridge nog een sandy bridge laptop gekocht. Wat is er concreet verouderd? De CPU is 20% trager dan een haswell model, maar dat is dan het enige. Als hij aankomt met een i3 (nog eens low voltage) dan zou ik zeggen dat dat de minste zorg van de topicstarter is.

Behalve de vaio fit heb je de lenovo E531, veel goedkoper, maar geen ervaringen (niet dat die er voor de vaio fit wel zijn, noch dat ik vertrouwen heb ik de vaio fit, maar dat terzijde). Het enige andere alternatief momenteel is de asus N56.

Anders gewoon wachten tot het aanbod beter wordt. Dat kan morgen zijn (waarschijnlijk zelfs, aangezien deze week de inspiron 15R SE is verdwenen, en donderdag altijd nieuwe aanbiedingen komen), maar ook pas over 2 maanden.
Bedankt voor je reactie! :) Ik zit inderdaad net toevallig nog even bij Dell te kijken en de Inspiron 15R SE is weer beschikbaar - geen idee wat de vernieuwingen zijn met de 'oude modellen' (als we hier al te maken hebben met nieuwe modellen), maar ik ga er zeker even naar kijken. :)

* Ik edit zometeen m'n post om ook even op de rest te reageren, o.a. op de uitgebreide reactie van Vinand hierboven waarvoor alvast dank _/-\o_ *

EDIT 1
@Darkstone. De 15R SE is in principe terug in de race. Geen SSD, maar het lijkt op z'n dichtst in de buurt te komen van het 17-inch model wat ik nu heb.

€679 - €50 = €629 *edit: nope, coupon code is er nog niet*
- i5-3230M (niet een al te grote stap terug :))
- 15.6" 1920 x 1080 (zal wel vergelijkbaar zijn met wat ik nu heb?)
- 6 GB DDR3 (heb ik nu ook)
- 750 GB (5400 rpm) Ik heb nu geloof ik 500 GB (7200 rpm), maar goed... op termijn misschien toch vervangen door SSD?
- DVD Prima, ik heb nu blu-ray maar gaf al aan: niet per se nodig
- 2 GB AMD Radeon HD 7730M lijkt op sommige vlakken iets sterker, sommige iets zwakker te zijn dan de GT555M, wel lager stroomverbruik
- 2.8 kg Niet echt licht, maar zeker niet zwaar
- Speakers Waves MaxxAudio 4 + Skullcandy Ik heb nu Waves MaxxAudio 3 en JBL.. geen idee wat ik van Skullcandy speakers kan verwachten

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 22-08-2013 00:43 ]

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:53
lucash schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:15:
Haswell heeft niet zo heel veel toegevoegde waarde tov Ivy Bridge. Je kunt eens kijken naar de Asus N56 of de Lenovo E531 die beide rond de €700 te krijgen zijn met FullHD scherm en full voltage i5's.
en waar haal jij nog die N56 die nergens meer fatsoenlijk leverbaar is vandaag behalve die i5 volgens mij..

Verwijderd

pricewatch: Asus N56VB-S4061H
Uniciteit schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:05:
- 15.6" 1920 x 1080 (zal wel vergelijkbaar zijn met wat ik nu heb?)
Het is een mat scherm, en je XPS heeft een beter scherm qua maximale helderheid en color gamut. Niet heel boeiend, maar het vermelden waard. Na de XPS serie is er helaas geen enkele fabrikant geweest die nog de moeite nam bovengemiddelde panelen te gebruiken in dit prijssegment (behalve de S15).
- 750 GB (5400 rpm) Ik heb nu geloof ik 500 GB (7200 rpm), maar goed... op termijn misschien toch vervangen door SSD?
Dat zou ik gewoon direct doen. In heb in januari 2011 mijn SSD gekocht, die doet het nu nog prima. Ik heb er haast spijt van dat ik diezelfde SSD niet een jaar eerder voor een dubbel zo hoge prijs heb gekocht. Het verschil met of zonder SSD is gewoon enorm.
- 2.8 kg Niet echt licht, maar zeker niet zwaar
Ik zou me meer zorgen maken over de vrij beperkte accuduur van de inspiron. De 4 uur ga je waarschijnlijk niet halen.
- Speakers Waves MaxxAudio 4 + Skullcandy Ik heb nu Waves MaxxAudio 3 en JBL.. geen idee wat ik van Skullcandy speakers kan verwachten
Beter dan de gemiddelde laptop, maar lang niet zo goed als jouw XPS.

Nu we het toch over speakers hebben: als je de S15 neemt, hou er dan rekening mee dat de speakers echt slecht zijn.

Aangezien de inspiron 15R SE weer leverbaar is gaat mijn voorspelling voor de opvolger weer naar 'het gaat nog wel even duren'..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 01:17 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Met behulp van de posts hier (bedankt Darkstone en Vinvand! :)) heb ik nog even verder gezocht en nagedacht.

Ik heb de 15R SE nog eens wat extra bekeken, de Asus N56 nog bekeken en de Sony Vaio Fit. Ieder heeft z'n voor- en nadelen, maar aangezien ik echt van plan ben de notebook voor nog een aantal jaar te houden... heb ik besloten om het budget op te hogen naar ~€1000.

Ik zal weer verder zoeken en vervolgens m'n bevindingen in de OP plaatsen. :)

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
vanwege de vele goede reviews heb ik toen mijn broertje een pricewatch: Asus N56VJ-S4148H aangepraat ( :P ) maar ik ben dan heel positief over de laptop, de bouwkwaliteit is super en als je het kleine subwoofertje aan de laptop hangt komt er zeker degelijk geluid uit de laptop. combineer dit samen met een pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB heb je naar mijn mening een mooie deal. Tenzij je nog kan wachten op de n550

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Uniciteit schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:02:
Met behulp van de posts hier (bedankt Darkstone en Vinvand! :)) heb ik nog even verder gezocht en nagedacht.

Ik heb de 15R SE nog eens wat extra bekeken, de Asus N56 nog bekeken en de Sony Vaio Fit. Ieder heeft z'n voor- en nadelen, maar aangezien ik echt van plan ben de notebook voor nog een aantal jaar te houden... heb ik besloten om het budget op te hogen naar ~€1000.

Ik zal weer verder zoeken en vervolgens m'n bevindingen in de OP plaatsen. :)
Dan is de Sony S15 wat je moet hebben. Die valt binnen je budget, en voldoet aan al je eisen. Dit is een laptop die echt een goed scherm bevat (zoals darkstone en ik al hadden verteld), goede accuduur heeft en lekker licht weegt. Alleen de speakers zijn inderdaad brak... Maar dat zie je wel vaker naarmate een laptop dunner en lichter word.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Asus N56VJ-S4149H, €700
- Intel i5-3230M 2.6 GHz
- GT635M 2 GB
- 15-inch Full HD 'ontspiegeld' scherm
- 4 GB RAM
- 500 GB HDD*

* Zal dan worden vervangen door een SSD

Daarnaast ook de andere Asus N56 (die hierboven is vermeld) in overweging.

Dell XPS 13, ~€940
- CPU: Intel i7-3537U, 2 GHz (turbo tot 3.1 GHz)
- Intel HD 4000 GPU
- 256 GB SSD
- 13-inch 1080p scherm
- 8 GB RAM
- 1.36 kg

Verder een aandachtstrekker: de Sony Vaio Pro 13.

Anyway, ik denk dat ik van de week is naar een MediaMarkt of Saturn ga. Zoals aangegeven is ook portability belangrijk en alhoewel je dat in de specs kunt aangeven met [Lengte x Breedte x Hoogte] ervaar je het pas echt als je het ding voor je ziet.
Bij de MediaMarkt/Saturn vind je meestal wel high-end Sony, Asus, Samsung notebooks en misschien zijn niet de specs altijd hetzelfde, maar het design wordt in sommige demo modellen 'geleend'.
Dan zal ik ook nog meteen even kijken voor de S15, als ze 'm daar nog ergens hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 23-08-2013 00:21 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Toch sterk de N56 aan het overwegen... iemand nog wat laatste tips?

Verwijderd

Er is vanmiddag een 'opvolger' van de sony S15 gearriveerd, namelijk de Acer S7:
http://anandtech.com/show...eview-everything-you-need

pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

Maar ik denk niet dat die het voor jou waard is om meer te besteden dan de N56.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:45:
Er is vanmiddag een 'opvolger' van de sony S15 gearriveerd, namelijk de Acer S7:

En helaas ook 2 USB 2.0 poorten (en één USB 3.0 poort).

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44

Hoe is de kwaliteit van die? Ik wordt altijd huiverig zodra ik 'Acer' lees.

Ik moet eigenlijk ook nog een nieuwe laptop hebben en ben al enige tijd op zoek. Ik zoek eigenlijk juist die laptop die je in je post voorstelde: een balans tussen ultraportable en prestatie. Ik las dat Anandtech lovend is over de kwaliteit van de laptop, maar er zijn nog niet of weinig userreviews te vinden?

[ Voor 21% gewijzigd door Fjerpje op 24-08-2013 19:16 ]

Verwijderd

Lees de review..

• Fjerpje
Ik ben een laptop nodig waar ook nogal veel mee gesjouwd gaat worden. Zal dat goed gaan komen denk je?

Verwijderd

Als anandtech dat zegt neem ik aan val wel :P

Anandtech is met vrij grote afstand de beste reviewsite vind ik.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Dat U-spul is toch om van te huiveren? :/

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Fjerpje schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:10:
[...]

Hoe is de kwaliteit van die? Ik wordt altijd huiverig zodra ik 'Acer' lees.

Ik moet eigenlijk ook nog een nieuwe laptop hebben en ben al enige tijd op zoek. Ik zoek eigenlijk juist die laptop die je in je post voorstelde: een balans tussen ultraportable en prestatie. Ik las dat Anandtech lovend is over de kwaliteit van de laptop, maar er zijn nog niet of weinig userreviews te vinden?
Dan kan je het best een eigen topic aanmaken. ;)

Verwijderd

bertp1 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 01:04:
[...]

Dat U-spul is toch om van te huiveren? :/
Voor iets met deze gewichtsklasse voor iemand die geen quadcore nodig heeft, niet per se. Ik vind de trend over het algemeen echter wel zorgwekkend, zoals asus die ULV's in 2.7KG laptops stopt.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Leuk dat Anandtech het een goede laptop vind, maar toch zou ik iedereen aanraden met een grote, nee, gigantische boog om Acer heen te lopen. Ik heb echt meer dan genoeg ervaring met Acer, en het patroon is steeds hetzelfde; het eerste jaar lijkt het spul knap te werken, maar na een jaar beginnen de meest vage problemen op te duiken. BSOD's (corrupt memory), spontane reboots, dvd's die niet meer gelezen worden, niet meer mogelijk om dvd's te branden, koelingsproblemen, fan herrie, hardware buttons die niet meer werken, scharnieren die lam worden en ga zo maar een tijdje door. Ook al ziet de laptop er op het eerste gezicht goed uit, en lijkt de bouwkaliteit ok, ik zou het allemaal laten voor wat het is.

• Fjerpje
EddoH schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:16:
[...]

Leuk dat Anandtech het een goede laptop vind, maar toch zou ik iedereen aanraden met een grote, nee, gigantische boog om Acer heen te lopen. Ik heb echt meer dan genoeg ervaring met Acer, en het patroon is steeds hetzelfde; het eerste jaar lijkt het spul knap te werken, maar na een jaar beginnen de meest vage problemen op te duiken. BSOD's (corrupt memory), spontane reboots, dvd's die niet meer gelezen worden, niet meer mogelijk om dvd's te branden, koelingsproblemen, fan herrie, hardware buttons die niet meer werken, scharnieren die lam worden en ga zo maar een tijdje door. Ook al ziet de laptop er op het eerste gezicht goed uit, en lijkt de bouwkaliteit ok, ik zou het allemaal laten voor wat het is.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring met Acer. Echter is dat mijn ervaring met modellen van een aantal jaren geleden. Ik weet niet hoe het nu is met de kwaliteit. Heb jij wel recente ervaring met Acer's modellen als de s5/s7?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dussssssss... N56 met een SSD is aan te raden? Krachtig, maar toch enigszins portable? :)

[ Voor 81% gewijzigd door Uniciteit op 25-08-2013 13:54 ]

Pagina: 1