Alfa r36 en awus036h met ziggo hotspots

Pagina: 1
Acties:
  • 2.617 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie1303
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb ovengenomede combinatie om een vergelegen wifi point te verplaatsen naar mijn vakantiehuisje. Nu heb ik dit ook voor elkaar gekregen met de ziggo hotspots, je bent tenslotte niets voor niets ziggo klant. Het werkt na lang proberen maar is er na een paar dagen mee gestopt. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer werkend krijg. Probleem is de beveiligings instellingen van ziggo dit door de alfa r36 niet ondersteund worden.

Ik zou erg geholpen zijn, want ik moet nu betalen voor de inlog bij kpn hotspots terwijl voor mij ziggo vrij is.

Bedankt vast

Sammie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen hardwarevraag maar een netwerkvraag...

Move OH -> NT

Verder vraag ik me af of wat je wilt kan en mag. Aanmeldmethode van Ziggo hotspots is iig WPA2-Enterprise (iirc met PEAP en MSCHAPv2, maar dat laatste zou je moeten checken). In ieder geval zou ik al die settings even nalopen.

Oslik blyat! Oslik!

• sammie1303
Waarom zou het niet mogen. Ik ben ziggo abonnee en mag dus de hotspots gebruiken. Ik zit alleen in m'n vakantiehuisje net iets te ver. Dat probeer ik te overbruggen. Probleen is dat de R36 geen WPA2-Enterprise en PAEP , MSCHAPv2 instelling laat zien. Ik mag kiesen ui WPA en WPA2 en that's it. Geen verdere instellingen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zou allicht niet mogen omdat jij met een repeater tussen Ziggo modem en devices perfect in staat bent man-in-the-middle attacks uit te voeren :o

Maar goed, mogen en kunnen zijn twee verschillende dingen. Als je repeater geen WPA2-Enterprise ondersteunt (en dus geen mogelijkheid om layer 1 en 2 authentication aan te geven), dan houdt het vrij snel op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35
Ziggo gebruikt RADIUS beveiliging. Misschien dat je met die info wat verder komt?

Ik lees hier: http://www.tijdhof.com/do...ternetBundel_190413MT.pdf dat je de R36 kunt laten zoeken naar netwerken. Ziet hij het netwerk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie1303
Ja hij ziet het ziggo netwerk wel. Hij probeert ook te connecten. Ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat met een radius server, kijken of ik daar wijs uit kan worden.

Het werkt ook perfect. Die ontvanger is erg gevoelig en ontvangt 22 wfi stations in de buurt waar ik met een normal wifi station er maar 7 zie. Hij verbindt ook goed en snel, mast dan wel met juiste login gegevens. Rechtstreeks aan de USB poort van de laptop werkt het prima. Maar de R36 heeft dus een probleem met de wijze van beveiliging van ziggo.

Bedankt voor je bijdrage.

Gtz Sammie

[ Voor 46% gewijzigd door sammie1303 op 24-08-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Denk dat je bij Alfa moet zijn, en dan vragen of ze een firmware update voor de R36 willen uitbrengen waarmee je wel met WPA2-Enterprise / RADIUS netwerken kunt verbinden.

Al zeg je zelf in je eerste post dat het je al wel gelukt is.... dat is dan wel weer vreemd :P

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie1303
Dat is inderdaad het vreemde. Het is gelukt maar ineens niet meer. Wellicht heeft ziggo wat aangepast. Ik zal Alfa eens mailen met de vraag of ze in een nieuwe firmware hiermee willen rekeninghouden.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik zit namelijk met een zelfde situatie (Ziggo hotspot signaal net niet toereikend op alle plekken waar ik zit in huis).

Ik wil eigenlijk met een WRT54GL (en dan met DD-WRT waarschijnlijk) het signaal repeaten. Volgens Ziggo zelf is het netwerk als volgt opgebouwd:
https://www.facebook.com/ZiggoCompany/posts/621605581200327
We hebben de WifiSpots beveiligd met WPA2 Enterprise via PEAP en MSCHAPv2. Hierbij zorgt “PEAP” voor de beveiligde verbinding (zoals SSL, het slotje in de browser), zodat niemand de inloggegevens kan aftappen. Het “MSCHAPv2” protocol verzorgt de beveiliging van het inloggen op WifiSpots met de gebruikersnaam en wachtwoord.

Het eventueel controleren van een servercertificaat zorgt ervoor dat je apparaat niet zomaar verbinding probeert te maken met een Wi-Fi netwerk wat ‘lijkt’ op WifiSpots. We hebben hiervoor niet gekozen omdat dit het instellen van WifiSpots extreem klantonvriendelijk zou maken. Het wachtwoord is voldoende beveiligd met MSCHAPv2 in combinatie met het 15-letterig wachtwoord. Deze combinatie van beveiligingen maken samen WifiSpots wel degelijk veilig.
Dus WPA2-Enterprise, en MSCHAPv2, zonder certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

even een kick, want het lukt mij nog steeds niet
Iemand die weet of hey nu kan, of nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je zou het kunnen proberen met een Raspberry Pi. Daar draait een volledig besturingssysteem op (Raspbian, is gebaseerd op Debian) en die is wat intelligenter dan een normale router denk ik.

Verbinding maken via de Alfa, en dan het signaal weer uitzenden via een 2e USB WiFi stickje (kosten op eBay vaak <5 dollar). Wat wel erg belangrijk is, is dat je goed kijkt of de stick ook 'AP mode' ondersteund. Anders kan je hem alleen als client gebruiken, en niet als accespoint laten werken (dus dat hij zelf een signaal uitzend).

Hier doen ze het van bedraad > wifi, maar met wat aanpassingen moet wifi > wifi vast ook kunnen.

Ziggo heeft onlangs wel de beveiliging van z'n Wifi spots aangepast: nieuws: Ziggo beveiligt wifi-hotspots met certificaten en verhoogt snelheid - update

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadbloem
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04-2019
sammie1303 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:03:
Waarom zou het niet mogen. Ik ben ziggo abonnee en mag dus de hotspots gebruiken. Ik zit alleen in m'n vakantiehuisje net iets te ver. Dat probeer ik te overbruggen. Probleen is dat de R36 geen WPA2-Enterprise en PAEP , MSCHAPv2 instelling laat zien. Ik mag kiesen ui WPA en WPA2 en that's it. Geen verdere instellingen.
Ik heb deze week ook zo'n Wifi Camp Pro setje gekocht en inderdaad, verbindingen met Ziggo Hotspots zijn niet mogelijk. Ziggo werkt met het WPA2-EAP of WPA2-Enterprise security protocol. Ik heb contact opgenomen met support@alfa.com.tw en kreeg keurig antwoord en excuses: De R36 router ondersteund geen WPA2-EAP of WPA2-Enterprise en gaat dit ook in de toekomst niet ondersteunen. De reden is dat de ingebouwde chipset het niet kan supporten.

De alfa tube-U(N) werkt echter prima en "ziet" de Ziggo Hotspots uitstekend dus ik ben van plan om het komende week aan een raspberry te hangen en daar een wifi/wifi router op te confgureren. Het inloggen op Ziggo Hotspot met WPA2-EAP moet lukken. Wordt vervolgd!

AadB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi_rvg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 23:13
ik volg dit topic over de wifi router ook ik vermoed dat ik in Belgie met zelfde probleem zit.
Wij hebben in Belgie een hotspot bij ons heet dit oa telenet als gebruiker van telenet kunnen wij op ander telenet hotspots ook inloggen daar moeten we inloggen op een hotspot met als gebruiker een email adres invullen en dan een wachtwoord hoe kan ik dit oplossen met de wifi camp pro of gaat dit ook niet ?

Alvast bedankt

Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@rudi_rvg zou je even een nieuw topic willen starten? Dit topic komt alweer uit 2013.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.