Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zou graag een beroep op jullie doen voor advies en hulp bij het zoeken naar de ideale print/scancombinatie. Mijn vriendin is onlangs een onderneming gestart en daarvoor zal zij geregeld facturen moeten printen. Daarnaast komt er bij een onderneming ook de nodige administratie kijken die ik graag digitaal wil gaan bijhouden. Hiervoor zijn wij op zoek naar een scanner.

Ik had zelf het volgende wensenlijstje bedacht:

Printer
1. Een zwart/wit printer zou moeten volstaan. Inkt printers ben ik geen fan van en mijn voorkeur gaat daarom dan ook uit naar een laserprinter.
2. Snelheid van de printer is niet het belangrijkste. Het moet niet uren duren uiteraard, maar we verwachten geen enorme pakken te gaan printen. Het zal met name om facturen gaan.

Scanner/kopieerder
1. Mijn vriendin moet voor zo'n beetje ieder uur die zij maakt declaraties opstellen die op de post gaan naar uitvoeringsinstellingen die over de uitbetaling gaan. Al met al valt dus een behoorlijke papierwinkel te verwachten. Vandaar dat een 'automatisch document invoer' (ADF) een vereiste is. Daarnaast hebben we geen zin om dubbelzijdige documenten zelf te gaan draaien. We zoeken dus een ADF die dat voor ons doet. De ADF hoeft overigens niet enorm te zijn. Met ruimte voor 30 blaadjes kunnen we denk ik al goed uit de voeten.
2. Het liefst zoek ik daarnaast een scanner die van de gescande documenten meteen een pdf maakt en die op de mail zet. Ik zit niet te wachten op allerlei software waarmee ik met de scanner moet communiceren.

Algemeen
1. Voor een beetje flexibiliteit om de printer/scanner in een kast weg te kunnen zetten willen we graag Wi-Fi op het apparaat.
2. Niet vereist, maar wel leuk: mogelijkheid om print opdrachten te kunnen sturen vanaf iPhone/iPad.
3. Wij werken thuis vanaf de iMac. Dat moet uiteraard geen problemen opleveren.
4. Het is voor gebruik in een huiskamer. Een enorm bakbeest zou dan niet zo mooi staan :).
5. Ik zou er het liefste niet meer aan uitgeven dan EUR 300,-. Als dat echter onmogelijk blijkt dan moet ik daar nog eens over nadenken.

Zou ik nog aan andere features moeten denken?

Opties die ik zelf al gevonden had:

1. Brother Mono Laserprinter All-In-One MFC-7460DN
2. Samsung Mono Laser All-In-One SCX-4726FD

Beide apparaten zag er op het eerste gezicht mooi uit. Geen Wi-Fi is echter wel een gemis. Daarnaast loop ik er steeds tegenaan dat onduidelijk is of de ADF dubbelzijdig kan scannen. In veel specificaties staat dat dat kan, maar dan lees is soms in reviews dat hiermee dan wel bedoeld wordt dat zelf nog gedraaid moet worden. Daarnaast begrijp ik dat de Brother printers een irritant systeem hebben dat je naast de toner ook nog geregeld een drumkit moet vervangen.

Ik heb de ideale printer dus nog niet kunnen vinden. Heeft iemand hier misschien de ideale oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Hi,

Ik heb sinds een week de SCX-4726FD en deze bevalt prima. Dubbelzijdig, ethernet(geen wifi maar dat is op de lossen met een €25 client/bridge als je dat nodig hebt).

Voor de prijs van €160 ben ik positief verrast en tot op heden geen klachten :)

Mocht je er al 1 gekocht hebben.. wat is jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DIe Samsung is nu te koop voor nog geen 40 euro.

http://www.staples.nl/dealoftheday_home_subsite

En dan de kortingsbon uit € 30.- Korting bij Staples.nl gebruiken.