De titel zegt het al.
Zonder CF kaart werkt de camera zoals het hoort, alleen worden er geen foto's opgeslagen en dat zou wel handig zijn....
Wat al gedaan en wat is de status v/h toestel?
Ben een beetje door mijn opties heen... iemand een idee.
Ik vrees natuurlijk de CF-controller in de cam ..... gezien de rest het wel doet.
Andere suggesties (en hoe duur ongeveer indien zinvol te repareren?)
Mijn zoon is fotograaf (het is zijn oude cam) en die weet het ook niet (geen cam-interne-techneut...), behalve dat de cam het zonder CF doet zoals het bij hem altijd gedaan heeft.
Zonder CF kaart werkt de camera zoals het hoort, alleen worden er geen foto's opgeslagen en dat zou wel handig zijn....
Wat al gedaan en wat is de status v/h toestel?
- CE2016 cel en batterij er dagen uitgehad, dus je mag een volledige reset verwachten, plus reset na plaatsen nog een keer via het menu.
- Originele firmware V1.1.1
- Zonder CF kaart werkt de camera zoals het hoort
- CF pinnetjes met een felle lamp bekeken: alles is er nog, geen kromme
- Kaart in de cam geformatteerd: daarna ERR99, herstarten ERR FULL CF
- Win 7/74 bits herkent camera via de digitale uit-/ingang, maar ziet 2x ca 4GB bij een 8 GB kaart, waarop nog 106 MB ruimte terwijl er niks door mij opgezet is. Ook Linux (Debian) herkent de camera out of the box maar kan ook niet op de kaart komen, de MAC powerbook van mijn zoon ook niet..
- Onder Linux met Qparted gekeken: hey... de partitie tabel is weg... dus netjes aangemaakt en 8 GB geformatteerd in FAT32.
- Kaart werkt vervolgens onder Linux / MAC OS en Windows OK
- Weer in cam: error.... en dan weer formatteren in de cam en weer ERR99 en na opstarten begint alles weer opnieuw
- Af en toe bij het erin stoppen wordt de CF kaart helemaal niet gezien, na een paar keer herstarten v/d cam weer wel..
Ben een beetje door mijn opties heen... iemand een idee.
Ik vrees natuurlijk de CF-controller in de cam ..... gezien de rest het wel doet.
Andere suggesties (en hoe duur ongeveer indien zinvol te repareren?)
Mijn zoon is fotograaf (het is zijn oude cam) en die weet het ook niet (geen cam-interne-techneut...), behalve dat de cam het zonder CF doet zoals het bij hem altijd gedaan heeft.