Even een vraagje

Pagina: 1
Acties:

• janshuizing
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:07
Hoi alle.
Ik ben jans en ik zit te twijfelen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een home cinema systeem van LG.
Maar ik twijfel tussen 2 modellen.
Ik heb zelf de HX773W op het oog http://www.lg.com/nl/home...X773W-home-cinema-systeem.
de vrouw vind die gele cone niks dus ik dacht dan misschien de HX772 http://www.lg.com/nl/home...ray-home-theater-systemen deze is wel van april 2012.
de HX773W is van 2013 en 100 euro goedkoper draadloze achterspeakers en heeft aramid fiber speakers.
Iemand wat tips voor mij of iemand die deze set heeft.
Deze sets vallen in mijn budget.
Alvast bedankt

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Welkom op Tweakers. Wat zou je precies willen weten? Voor eventuele reviews zou je natuurlijk Google kunnen raadplegen.

De genoemde setjes zijn typische Home-Theater-In-a-Box modellen. En ik moet zeggen dat ik deze nog behoorlijk prijzig vind. Dergelijke sets beschikken niet over de beste speakers en zijn in mijn ogen enkel geschikt om films/series te kijken. Wanneer je op zulke speakertjes muziek gaat luisteren, zal het niet al te best klinken.

Zelf heb ik ook ooit een standaard HTIB gekocht. Resultaat hiervan was dat deze eigenlijk bijna nooit aan stond omdat we erg ontevreden waren over het geluid met muziek. Nu het geheel vervangen is door een andere set, speelt deze dagelijks behoorlijk wat uren. Het kan echt ontzettend veel schelen.

Wanneer je een setje zoekt om af en toe wat films/series te kijken zou ik een goedkoper setje nemen dan de LG's die je voorstelt; dan kan het ook wel goedkoper. Wanneer muziek luisteren ook tot de wensen hoort, zou ik helemaal iets anders gaan zoeken. Het is dus echt afhankelijk van het beoogde gebruik.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Als de WAF hoog moet zijn maar je wil acceptabel resultaat dan is een alles in een setje imho niet de juiste oplossing. Je zou ook eens kunnen kijken naar een goedkope receiver van Pioneer en deze combineren met de Kef KHT series of Boston Acoustics Soundware. Heeft geluiskwaliteit van muziek hoge prioriteit zet dan satellieten uit je hoofd alhoewel de Kef KHT nog zouden kunnen (die zitten eigenlijk een beetje tussen satelliet en kleine gewone luidspreker in qua formaat).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• janshuizing
Dank voor de antwoorden maar ik ben toch voor de LGhx773w gegaan. Het geluid is heel erg helder en ik hoor samples in nummers die ik eerder nooit heb gehoord. Ik had zelf B&W boxen waar ook een mooi geluid in zat maar ik wilde dus eens wat anders, kleiner compacter en wat style. In mijn vroegere jaren draaide ik de volume knop nog vaak goed open maar die tijd was voor bij dus hoefde ik ook geen grote boxen meer te hebben. Dit setje van LG is super en ben er heel erg tevreden mee. Je kan het niet gaan vergelijken met wat ik had en nu heb want ja als ik met dit setje ga blazen dan blijft het wel wat achter tegenover de b&W maar hard kan het wel en blijft mooi helder. De 3D optie in geluid is ook erg mooi vooral bij lounge muziek dan sprankelt het muziek door de kamer. Ik ben niet ontevreden ben erg blij dat ik de keuze heb genomen.

Verwijderd

Nou dan is het prima toch, het gaat er om wat jij mooi vindt :)

Het enige waar ik wel benieuwd naar ben is hoe 9.1 geluid klinkt met 5 speakers en een subwoofer :?
(dat soort marketingonzin is, naast de geluidskwaliteit, waarom ik persoonlijk dit soort merken over sla)

• janshuizing
Ja die 9.1 is eigenlijk gewoon 5.1 maar omdat er op iedere zuil bovenop een extra speaker set zit heet dit 9.1?? Is beetje wazig misschien. Extra speakers achter is 7.1 en hier heb je 4 de lucht in dus 9.1 in hun ogen.
Hoe het klinkt hangt ook weer af wat je speelt. Bij lounge muziek bv klinkt het super, het muziek sprankelt door de kamer, bij de DVD van Phil Collins klonk het een beetje hol/echo. Bij de film gister van Zorro klonk het weer ruimtelijk. Er zitten wat aardig wat voor ingestelde settings op dus elke keer is het even doorklikken welke pre-setting het beste past bij het gene wat je afspeelt maar er zit altijd 1 goede bij.
Pagina: 1