Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:28
Afgesplitst van Centraal aanbiedingen topic. V2.0, n.a.v. Nixo in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0":
Nixo schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:33:
OCZ Vertex 3 2.5 inch SATA3 Solid State Drive met 480GB (recertified as new)

€200

Pricewatch: pricewatch: OCZ Vertex 3 480GB

Let op 6 maanden garantie

http://www.ibood.com/nl/n...480GB_recertified_as_new/
Nu staat er de 240GB versie voor €120
http://www.ibood.com/nl/n...iteit_recertified_as_new/

pricewatch: OCZ Vertex 3 240GB

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 21-08-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Let op: Lees ook even wat er bij de beschrijving staat!
De kwaliteit van de schijven is dus als nieuw, maar vanwege de sterk gereduceerde prijs bedraagt de garantie 6 maanden.
Volgens mij mag dit niet wat iBood hier zegt?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik hoop dat de mensen weten dat de OCZ Vertex reeks een nogal bedenkelijke reputatie qua kwaliteit heeft. Het verbaast me niet dat ze maar 6 maanden garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
Philflow schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:37:
Ik hoop dat de mensen weten dat de OCZ Vertex reeks een nogal bedenkelijke reputatie qua kwaliteit heeft. Het verbaast me niet dat ze maar 6 maanden garantie geven.
Dat was met de Vertex 2.
Hier de conclusie van de Vertex 3 review.
reviews: OCZ Vertex 3: haastige spoed is best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

XanaduNL schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:45:
[...]
Dat was met de Vertex 2.
Hier de conclusie van de Vertex 3 review.
reviews: OCZ Vertex 3: haastige spoed is best goed
Ik heb het niet over de prestaties of prestatie degradatie. Die zijn prima. Ik heb het over de (lange termijn) betrouwbaarheid. Voor ervaringen met refurbished Vertex 3 zie o.a. Newegg.com

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 21-08-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Philflow schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:37:
Wel beetje bs, ik had een v3 voor 3 jaar, m'n hele bedrijf had v3's en die werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04
Megamind schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:04:
[...]

Wel beetje bs, ik had een v3 voor 3 jaar, m'n hele bedrijf had v3's en die werken prima.
Dat is geen BS. Dat is een ervaring die iemand heeft. Jij hebt goede ervaringen ermee, ik persoonlijk ook slechte. En iedereen mag daar zijn eigen conclusie uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Thecola schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:18:

[...]

Mag ook niet, volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product. Al is het product gratis. Garantie is niet afhankelijk van de prijs.

Na anderhalf jaar mag je gewoon nog aankloppen bij ibood wanneer dat ding defect zou zijn gegaan. Geen enkele rechter die je ongelijk zal geven, voorwaarden van ibood zijn nietig.

[ Voor 19% gewijzigd door Draakje5 op 21-08-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:24

EiT

Sowieso zou ik nooit een refurb of 2e handse hd kopen, tenzij het voor een test systeem of iets is.

Als ik kijk hoeveel hds in in de afgelopen jaren versleten heb...

Maar die 120 euro voor een 2e hands SSD van 2011 is toch geen aanbieding meer? Of zie ik dit nu verkeerd? Voor 2-3 tientjes meer heb je een Samsung van 2013 met 2 jaar garantie.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Megamind schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:04:
[...]

De algemene indruk van die Sandforce 2xxx controllers is toch dat ze wat minder betrouwbaar zijn dan andere controllers. Dat jij dan toch goede ervaringen ermee hebt, kan goed mogelijk zijn. Maar over het algemeen hoor je de meeste slechte verhalen van die sandforce controllers en niet van controllers van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Ik vind het sowieso misleidend om in dit geval te adverteren met de adviesprijs, iets waar iBood overigens niet vies van is. De adviesprijs is voor een origineel product en in dit geval gebaseerd op de nieuwwaarde zoals deze gold ten tijde van uitgave door de fabriek. Het item op iBood is niet een origineel product, maar een refurbished artikel. Bovendien is het verouderd, want 2 jaar geleden al in de retail. Ik vind het daarom misleidend om de hoeveelheid korting te baseren op een - naar mijn mening - ongeldige adviesprijs.

Ik zou ervoor pleiten dat iBood bij alle refurbished artikelen geen adviesprijs geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

Sandforce + 6 maanden garantie = f41l. Als je van significant risico van dataverlies houd dan kun je het doen :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
In de Tweakers review wordt geen slecht woord over de nieuwe Sandforce controllers geschreven, dus ik heb er wel vertrouwen in.
In het ergste geval moet ik games opnieuw installeren. :)

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
In de Europese Unie bestaat er een wettelijke garantie van 2 jaar. Dat betekend dus dat je gewoon recht heb op 2 jaar garantie.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11

IkWilbert

Het is mij!

SilenceMurderer schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:02:
In de Europese Unie bestaat er een wettelijke garantie van 2 jaar. Dat betekend dus dat je gewoon recht heb op 2 jaar garantie.
Bij nieuw ja, vraag me af of dat ook bij refurbished (2e hands) geldt...

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

Ik zou deze schijf niet kopen. OCZ staat bekend als bagger. Koop een Plextor, Crucial of Samsung van de laatste generatie. Dat kost een beetje meer maar dan heb je daar ook meer garantie, hogere betrouwbaarheid en een hogere snelheid voor terug.

Check anders even deze interessante blogposts over de aanschaf van een SSD schijf en zijn andere blogposts: CiPHER's Storageblog: SSD best buy guide

• Philflow

Philflow

XanaduNL schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:37:
In de Tweakers review wordt geen slecht woord over de nieuwe Sandforce controllers geschreven, dus ik heb er wel vertrouwen in.
In het ergste geval moet ik games opnieuw installeren. :)
Een review van Tweakers is meestal gebaseerd op pakweg 1 week gebruik van 1 exemplaar. Dat zegt dus weinig over betrouwbaarheid. Als je wat wil weten over betrouwbaarheid kun je gebruikers ervaringen bekijken:
productreview: OCZ Vertex 3 120GB review door gekke-gerrit
productreview: OCZ Vertex 3 120GB review door bas_buyandsell
productreview: OCZ Vertex 3 120GB review door TheSiemNL

Ik hoop dat jij wel een goede koop aan je Vertex 3 gaat beleven.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Thecola schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:18:

[...]

Dat is inderdaad een beetje vreemd. De Nederlandse wet zegt dat een aankoop aan de verwachtingen moet voldoen en zo niet, dat je recht hebt op herstel gedurende de te verwachten levensduur van de aankoop (met de eerste 6 maanden bewijslast bij verkoper).

Dus de verwachting wekken dat de schijven dezelfde kwaliteit hebben als nieuwe schijven, maar vervolgens toch de garantie willen inperken lijkt mij inderdaad niet correct.

Als ze zouden aangeven dat het refurbished schijven zijn die kwalitatief minder zijn dan nieuwe en daarom de garantie beperken (in feite dus stellen dat de verwachtte levensduur slechts 6 maanden is), dan is het een ander verhaal. Dan kan je als je schijf na 7 maanden stuk gaat niet roepen dat ie niet aan de verwachtingen voldoet.

Zie ook een voorbeeldje op consuwijzer:
http://www.consuwijzer.nl...r-kwaliteit-van-producten

Het is in dat soort situaties dus aan de verkoper om heel duidelijk te zorgen dat de verwachtingen van de consument correct zijn. En een kreet als "certified as new" is alles behalve informatie waaruit een gemiddelde consument kan opmaken dat het schijven zijn die naar verwachting maar max. 6 maanden correct zullen functioneren.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 22-08-2013 14:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
IkWilbert schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:06:
[...]

Bij nieuw ja, vraag me af of dat ook bij refurbished (2e hands) geldt...
Ik kan er niet direct iets over vinden maar wel weet ik dat het in Nederland wettelijk zo geregeld is dat je een degelijk product mag verwachten en daarom altijd 2 jaar wettelijke garantie krijgt. Ik zie niet waarom het anders zou mogen zijn als een product refurbished is.

Wel is het zo dat de winkel er een 'eigen' garantie aan mag geven (bijvoorbeeld 6 maanden of 3 jaar) maar dat veranderd niks aan de wettelijke garantie. Ik denk dat Ibood mensen hier op het verkeerde been probeert te zetten door men te laten denken dat ze geen recht hebben op garantie.

• Philflow

Philflow

Ik heb me er niet in verdiept maar ik vermoed dat die 2 jaar garantie alleen geldt voor nieuwe producten.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoals ik in Orion84 in "[Aanbieding] Ibood OCZ Vertex 3 2.5 inch SATA3 SSD" al aangeef gaat het in de NL wet om de verwachting. Het burgerlijk wetboek maakt in Boek 7, Titel 1 (koop en ruil), Afdeling 2 (verplichtingen verkoper), artikel 17 en 18 nergens onderscheid tussen nieuwe of 'refurbished' producten.
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_22-08-2013

Een product moet simpelweg aan de verwachtingen voldoen en die verwachtingen komen tot stand door informatie vanuit de verkoper en onderzoek door de koper. Als de verkoper duidelijk maakt dat het om een refurbished product gaat met een verwachtte levensduur van minder dan 6 maanden, dan is daarmee een duidelijke verwachting gesteld bij de koper. Als de verkoper echter doet of de schijven "zo goed als nieuw" zijn, dan is logischerwijs ook terecht de verwachting van de koper dat ze wat langer meegaan dan 6 maanden.

Of er in Europese richtlijnen wel onderscheid wordt gemaakt weet ik niet, maar dat verwacht ik niet. Het voornaamste verschil met de richtlijnen is dat daar een harde minimumtermijn van 2 jaar wordt gesteld. Maar ook daar zal het gaan om het herstel van afwijkingen van de verwachting. Als de verwachting is dat de schijf maar 6 maanden meegaat, dan is falen na 7 maanden gewoon geen afwijking van de verwachting.

Hoe dan ook: hoeveel gelijk je ook zou hebben met het eisen van garantie na de 6 maanden die iBood biedt, vraag je vooraf even af hoeveel moeite je bereid bent om te doen om dat ook af te dwingen en of dat opweegt tegen het prijsvoordeel.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 22-08-2013 14:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Philflow schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:44:
Ik heb me er niet in verdiept maar ik vermoed dat die 2 jaar garantie alleen geldt voor nieuwe producten.
Je mag m.i. verwachten dat iets "Certified as new" dan ook te vergelijken is met een product in nieuwstaat. Ik zou het er iig niet mee eens zijn als iBood tegen mij zou zeggen dat ik de boom in kan als dat ding er na 7 maanden mee kapt. Sowieso ben ik niet tevreden met de stabiliteit van mijn eigen Vertex3, dus ik zou er überhaupt geeneen kopen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SilenceMurderer schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:42:
[...]

Ik kan er niet direct iets over vinden maar wel weet ik dat het in Nederland wettelijk zo geregeld is dat je een degelijk product mag verwachten en daarom altijd 2 jaar wettelijke garantie krijgt. Ik zie niet waarom het anders zou mogen zijn als een product refurbished is.
Dat mag anders zijn omdat het van invloed is wat je er van mag verwachten. Van een 2e hands product (wat refurbished betekent) voor een sterk gereduceerde prijs mag je minder verwachten dan van een geheel nieuwe.
FooLsKi schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:56:
[...]

Je mag m.i. verwachten dat iets "Certified as new" dan ook te vergelijken is met een product in nieuwstaat. Ik zou het er iig niet mee eens zijn als iBood tegen mij zou zeggen dat ik de boom in kan als dat ding er na 7 maanden mee kapt.
Dat wil dan dus ook zeggen dat je er de volle prijs voor wil betalen?

[ Voor 25% gewijzigd door tinzarian op 22-08-2013 14:59 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar puur een lage prijs is in mijn ogen niet voldoende om de consument zijn verwachtingen juist te laten hebben. Zeker niet als je er "certified as new" bij zet. En al zeker niet op een site die juist als doel heeft om unieke speciale aanbiedingen te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, zoals Orion inderdaad zegt. Hier een post die ook hier relevant is, met quotes van de wetsartikelen :)
Verwijderd in "Garantie van een outletproduct"
Pagina: 1